29 / 04 / 2024

5 yılda 15 şehre daha hızlı tren gidecek!

5 yılda 15 şehre daha hızlı tren gidecek!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, nüfusun büyük bir kısmını kapsayan 15 ilin önümüzdeki beş yıl içerisinde yüksek hızlı demir yolu hattıyla buluşacağını açıkladı. elvanın verdiği bilgiye göre 2015 yılında radikal projeler hayata geçe



İSTANBUL, Ankara, Konya ve Eskişehir gibi iller hızlı trenle birbirine bağlanırken, kapsam genişliyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfî Elvan,  Ankara  çıkışlı olmak üzere, nüfusun büyük bir kısmını kapsayan 15 ilin önümüzdeki beş yıl içerisinde yüksek hızlı demir yolu hattıyla buluşacağını açıkladı. Elvan, "Ankara-Eskişehir, Ankara istanbul ve Ankara Konya hatlarımızda yüksek hızlı trenlerimiz halkımızın hizmetinde. Ankara-Sivas, Ankara- Bursa, Ankara-lzmir hatlarımızda da çalışmalarımız sürüyor. Konya-Karaman hızlı tren hattının ise inşa çalışmalarına bildiğiniz gibi bu yıl başlamıştık. Projenin ilk aşamada yeni 2.hattının 2015 yılında, geri kalan kısmının da 2016 yılında tamamlanması planlanmakta. Böylece, Konya-Karaman arası seyahat süresi 1 saat 13 dakikadan 40 dakikaya düşecek. Bu proje; Ulukışla-Mersin; Adana-Osmaniye-Gaziantep Şanlıurfa-Mardin güzergahını izleyen Hızlı Demiryolu Koridorunun ilk halkasını da oluşturmakta" dedi. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Elvan'ın değerlendirmeleri şöyle: Ulaştırma, denizcilik ve haberleşme hizmetleri için sadece bakanlığımız son 12 yılda toplam 186,5 milyar TL harcadı. Özel sektör ortaklığı ile ülkemizin ulaşım ve erişim altyapısına yönelik yatırım tutan 61,5 milyar TL, bunun 12,5 milyar TL'si gerçekleştirildi. Tamamladığımız yatırımlar ile bölünmüş yol uzunluğumuz 23 bin 692 kilometreyi geçti. Yollarımızı daha akıllı hale getirdik. Son yıllarda özellikle sıcak asfalt yapımına da yoğunlaşmış bulunuyoruz. Hedefimiz, 2023 yılında bütün yollarımızı sıcak asfalt kaplamalı hâle getirmek. 2015 yılı içerisinde karayollarında yapım çalışmaları kapsamında, 1000 km bölünmüş yol, 850 km tek platformlu yol yapımı ile 1000 km Bitümlü Sıcak Karışım kaplama (BSK) ve 13 bin km asfalt kaplama yapım ve onarımı yapılacak. Köprü çalışmaları kapsamında da 60 adet köprü yapımı, 30 adet köprü onarımı, 200 adet. köprü bakımı ve 5 adet tarihi köprü restorasyonunun tamamlanmasını hedefliyoruz. Tünel çalışmalarında ise toplam uzunluğu 18 km olan 9 tüneli bitireceğiz. 


DÜNYANIN 4. BÜYÜK KÖPRÜSÜ 

Gebze-Orhangazi-Izmir Otoyolu çalışmalarımız tüm hızıyla devam ediyor. Toplam 433 kilometre. Bu proje içerisinde yapılan izmit Körfez Geçiş Köprüsü, açıklık itibarıyla dünyanın 4'üncü büyük köprüsü olacak. Hedef, köprü geçişinin gelecek yıl sonunda tamamlanması. Yavuz Sultan Selim Köprüsü bu köprüde de çalışmalar devam ediyor. Bu köprümüzü de 29 Ekim 2015 tarihinde hizmete alacağız. Diğer bir yap-işlet-devret modeli projemiz de, Avrasya Tüneli. Avrasya Tüneli'nin sözleşmeye göre tamamlanma tarihi 2017 ancak 2016 yılı sonunda projeyi tamamlamayı planlıyoruz. 


MERSIN-ANTALYA 5 SAATE İNİYOR 

Ülkemizin en önemli projelerinden biri olan Ovit Tüneli'ni de 2015yılı sonunda hizmete almayı planlıyoruz. Ayrıca Cankurtaran Tünelini de 2015 yılı içinde tamamlayacağız, Kasımpaşa Tüneli, Karahan Tüneli,.Ermenek Tüneli, Salmarıkaş, Sapça, Ilgaz ve Püren tünellerini de 2015 yılı içinde tamamlayarak hizmete vereceğiz. Akdeniz sahil Yolunda çalışmalarım son aşamaya geldi. Çalışmaların devam ettiği 82,5 kilometrelik kesimin tamamlanmasının ardından Mersin Antalya arasında 8-10 saat süren seyahat süresi 5-6 saate kadar inecek. 


Artvin ve Rize'ye bölgesel havaalanı 

Bir an evvel 3. havalimanını tamamlayıp sadece Türkiye'ye değil, Asya'ya, Afrika'ya, Ortadoğu'ya, Kafkaslara, Avrupa'ya hizmet eder konuma gelen bir yapıya kavuşturmamız gerekiyor. 3. Havalimanı ile birlikte Artvin ve Rize'ye hizmet vermesi amacıyla yeni bir bölgesel havalimanı da yapacağız. Söz konusu havalimanının Rize'ye yaklaşık 33 kilometre, Artvin'e ise 130 kilometre uzaklıkta olacak. Ayrıca Trabzon'a 110,120 kilometre mesafede bir yerde deniz üzerine yapacağımız ikinci havalimanımız olacak. Fizibilite çalışmaları tamamlandı, ÇED çalışmalarına da başlandı. 


UYDU YAPIMI 

Türkiye'de yıllarca özellikle uzay alanında hemen hemen hiçbir çalışma, yapılmamıştı. Özellikle sem yıllarda uzay alanında ciddi bir çalışma başlatıldı, ilk olarak Bakanlığımız bünyesinde Uzay ve Havacılık Genel Müdürlüğü kuruldu. Şu anda, da Türk Uzay Ajansı kurulmasına ilişkin kanun tasarısını hazırladık ve yakında TBMM'ye göndereceğiz, tik yerli uydumuz olacak Türksat 6A için de önümüzdeki günlerde TÜBİTAK ve Bakanlığımız arasında bir protokol imzalanacak ve bu protokol çerçevesinde de 6A uydumuzun yapımına başlayacağız. 


İTHAL CEP'E DUR DEMEMİZ GEREKECEK

Ülkemiz şu anda, 364 dakika olan ortalama aylık mobil kullanım süresi ile de Avrupa'da 1. sırada bulunuyor TÜİK verilerine göre sadece cep telefonu ithalatında geçen yıl 2,7 milyar dolarla rekor kırmış durumdayız. Yani neredeyse 5,5 milyar TL'lik cep telefonunu yurtdışından satın almışız. Son 7 y ılda, ithal edilen telefon sayısı ise Türkiye nüfusunu da aşarak 90 milyonu geçti. Ancak bir dur dememiz gerekiyor. Hükümet olarak bizim amacıfmz da ülkemizin bilişim dünyasında daha etkin rol alması. Ülkemizin bu alanda daha etkin olabilmesinin yolunun ise yerli üretim oranını artırmak ve Ar-Ge'ye özel önem vermekten geçtiğini biliyoruz. 


MADE İN TÜRKİYE'YE DESTEK

2014'ün ilk 6 ayında Türkiye'de 60 bin 445 cep telefonu üretildi Geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 860'lik bir artış söz konusu. Bundan birkaç yü önce cep telefonunda yerli cihaz üretimi dahi yapılamıyordu BTK tarafından yapılan düzenleme ve yetkilendirmelerde Ar-Ge'yi ve yerli üretimi teşvik eden yükümlülükler getirdik. Bununla birlikte Ar-Ge,fonu oluşturduk. Bizim tek isteğimiz var; yeni ürünler geliştirilsin ve dünyaya 'Made in Türkiye' damgası ile satılsın 2015 yüındada bu yönde çalışmalarımıza ağırlık vereceğiz. Yerli üretim için Ar-Ge desteklerimizi artıracağız. 


Milli tren hazırlıkları tamam 

Bakan Elvan "2023 hedeflerimiz arasında yer alan milli tren projemizde de konsept tasarım tema seçimi ve endüstriyel mühendislik teknik şartnamesi tamamlanmış olup, ihale çalışmaları da sonlandı. Artık sözleşme imzalanması aşamasına gelindi. Ayrıca 2023 yılına kadar demiryolu sektöründe 3 bin 500 km yüksek hızlı demiryolu, 8 bin 500 km hızlı demiryolu ve 1.000 km konvansiyonel demiryolu olmak üzere 13 bin km demiryolu yaparak 2023 yılında toplam 25 bin km demiryolu uzunluğuna ulaşılmasını planlıyoruz" dedi.. 


Star ek


Geri Dön