25 / 12 / 2024

6 milyar dolarlık İzmir otoyolu yıl sonu başlıyor

6 milyar dolarlık İzmir otoyolu yıl sonu başlıyor

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu (İzmit Körfezi Geçişi Dahil) projesinde ilk kazmayı en geç bu yıl sonunda vurmayı hedeflediklerini söyledi



Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle ihale edilen projeyi, Nurol-Özaltın-Astaldi-Yüksel-Göçay Grubu, 22 yıl 4 ay yapım ve işletme süresi teklifiyle aldı.
Yıldırım, yatırım bedeliyle ilgili olarak, devletin kasasından hiçbir ödeme yapılmayacağını, kamulaştırma bedellerini yüklenici firmaların karşılayacağını ifade ederek, "Tahmini proje bedeli 6 milyar dolar olarak öngörülüyor" dedi.

Uzunluğu 421 kilometre
İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu, Gebze'den başlayacak ve Körfez'i köprüyle geçerek Orhangazi'ye bağlanacak. Bursa üzerinden devam edecek otoyol, Balıkesir'den geçerek İzmir'e uzanacak. Otoyolun uzunluğu 421 kilometre. Proje 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresini 3.5-4 saate indirecek.
Milliyet

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Bakan, 6 milyar dolarlık İstanbul-İzmir'i onayladı `Bizde otoyol bedava' dedi

İstanbul-İzmir arasını 3.5 saate çekecek İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir otoyol projesi ihalesi onaylandı. Otoyolu Nurol-Astaldi grubu yapacak. Türkiye'nin en büyük YİD projesi olan ve 6 milyar dolar değer biçilen proje 7 yılda tamamlanacak.

TÜRKİYE'nin bugüne kadar gerçekleştirdiği en büyük yap-işlet-devret YİD projesinde, 2 dev gruptan ipi göğüsleyen Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay ortak girişim grubuna onay çıktı. İstanbul-İzmir arasını 6.5 saatten 3.5 saate indirecek İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu ihalesini yapacak olan grup, 24 yıl 4 ay ile en düşük işletme süresini vermişti. Cengiz-Kolin-Limak-Mapa konsorsiyumu ise 34 yıl 9 ay yapım ve işletme süresi teklif etmişti.

7 yılda tamamlanacak

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın da katıldığı toplantıda verilen bilgilere göre, projede otomobil için ücret İzmit Körfez Köprüsü için KDV hariç 35 dolar, otoyol içinse KDV hariç 0.05 dolar/metre olarak belirlendi. Projede ayrıca 400 milyon liraya kadar olan kamulaştırma bedellerinin ihaleyi kazanan şirketçe üstlenileceği de karara bağlandı. İşin yapım süresi ise 7 yıl olarak öngörülüyor. Türkiye'nin en büyük yap-işlet-devret (YİD) projesi olan ve uzmanlarca 6 milyar dolarlık yatırım içerdiği söylenen İzmit Körfez geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir otoyolu için yapılan ihalenin sonucu Yüksek Planlama Kurulu'na (YPK) sunulacak. Ulaştırma Bakanlığı kaynakları, YPK'dan en kısa sürede gerekli onayın çıkacağını, temmuz ayında yükleniciyle sözleşme imzalamayı hedeflediklerini belirtti.

3 bin metrelik köprü

Konsorsiyumda yer alan Göçay İnşaat'ın ortağı ve Müteahhitler Birliği Başkanı Erdal Eren, "İstanbul Köprüsü gibi düşünün, 3 bin metre uzunluğunda olacak. İki ayağın arasındaki açıklık 1700 metre" dedi.

Bizde otoyol bedava

Yıldırım, bir gazetecinin, "Türkiye'de otoyol geçiş ücretleri çok pahalı. Yeni yapılacak otoyolda da fazla ücret verilecek mi" sorusu üzerine, şöyle konuştu: "Bu yanlış bir düşünce. Türkiye'de otoyol ücretleri dünyaya göre çok daha ucuz, hatta bedava. Her hizmetin bir bedeli var. Biz sosyal devlet olarak kullanıcıya seçenek sunuyoruz. Sadece köprüyü yapıp buradan geçeceksiniz demiyoruz. Vatandaş istediği yolu kendi seçiyor. İşletmeci isterse taban fiyatı olarak belirlediğimiz fiyatı daha çok araç geçmesi için aşağıya çekebilir."

60 dakikalık yol, 6 dakikada geçilecek

İZMİR Körfez geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir otoyolu Gebze'den başlayacak ve İzmit Körfezi'ni köprüyle geçerek Orhangazi'ye bağlanacak. Bursa üzerinden devam edecek otoyol, Balıkesir'den geçerek İzmir'e uzanacak. Otoyolun uzunluğu 421 kilometre olarak hesaplanıyor. Körfezi otomobil ile mevcut yolu kullanarak geçmek 1 saat 10 dakika, feribotla geçmek 60 dakika sürerken, planlanan köprü ile 6 dakikada geçilecek.

İstanbul -  İzmir  otoyolu projesinin özellikleri

377 km otoyol ve 44 km bağlantı yolu olmak üzere 421 km uzunluk
Yaklaşık 3 km uzunluğunda bir asma köprü
18 bin 212 metre uzunluğunda 30 adet viyadük
7395 metre uzunluğunda 4 adet tünel
209 adet köprü
18 gişe alanı
5 otoyol bakım merkezi
7 servis alanı
7 park alanı

Üçüncü köprü ihalesine birkaç ayda çıkarız

ULAŞTIRMA Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul boğaz geçişi için üçüncü bir köprü yapımı ve bağlantı otoyolunu içeren proje için ihaleye birkaç ay içinde çıkmayı öngördüklerini söyledi. Yıldırım, bir soru üzerine, "Yaşanan ekonomik krize karşı ilk test İstanbul-İzmir otoyolu idi. Bu testi geçtiğimizi düşünüyorum. İkinci test ise 3'üncü köprü ve otoyolu olacak. Onun ilanına da önümüzdeki aylarda çıkacağız. Müteahhitlerimiz krize rağmen Türkiye'ye güvendi" dedi. Yıldırım, sözlerine şöyle devam etti: "YİD projeleri kriz döneminde imdadımıza yetişen projeler olmuştur. Lastik tekerlekli tüp geçiş projesiyle birlikte son 6 yılda Türkiye'ye 85 milyar TL'lik yatırım yaptık. Bundan sonra alt yapıların standartlarını yükseltmek için çalışacağız. Kuzey-güney aksanında çalışmalara ağırlık vereceğiz."
Hürriyet

İstanbul-İzmir arasını dört saate indiren yola yeşil ışık

İstanbul-İzmir karayolu ulaşımını 3.5-4 saate indiren ihaleye onay verildi. Nurol-Makyol ortaklığı ekonomiye yılda 870 milyon lira kazandıracak projeyi 7 yıl içinde tamamlayacak

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi ihalesi sonucunu onayladı. Herhangi bir aksaklık yaşanmaması halinde ihaleyi kazanan Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay Grubu, bu yıl sonuna kadar ilk kazmayı vuracak. Grup, köprü ve otoyolları 22 yıl 4 ay işletecek. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, projeye ilişkin bilgilendirme toplantısı düzenledi. Yıldırım'ın konuşması öncesi projeye ilişkin bir sunum yapıldı. Sunumda verilen bilgilere göre proje, mevcut devlet yolunu yaklaşık 140 kilometre kısaltarak, süre ve kazanç sağlayacak. 8-10 saatlik ulaşım süresinin 3.5-4 saate ineceği projede, yılda 870 milyon TL'lik tasarruf sağlanacağı öngörülüyor.

421 KİLOMETRE YOL YAPILACAK

Proje tamamlandığında İzmit Körfezi Köprüsü, dünyanın en uzun açıklıklı ikinci asma köprüsü unvanına kavuşacak. 377 kilometre otoyol ve 44 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 421 kilometre uzunluğundaki proje kapsamında, yaklaşık 3 kilometre uzunluğunda bir asma köprü, toplam 18 bin 212 metre uzunluğunda 30 adet viyadük, 7 bin 395 metre uzunluğunda 4 adet tünel, 209 adet köprü, 18 adet gişe alanı, 5 adet otoyol bakım işletme merkezi, 7 adet servis alanı ve 7 adet park alanı yer alıyor.

GEÇİŞ ÜCRETİ 35 DOLAR

Proje, YİD modeliyle gerçekleştirileceği için devlete hiçbir mali yük getirmeyecek. Otomobil geçiş ücreti, İzmit Körfez Geçişi Köprüsü için 35 dolar olacak. 400 milyar TL'ye kadar olan kamulaştırma bedeli de yüklenici firmalar tarafından karşılanacak. 7 yılda tamamlanması öngörülen köprü geçişi ve otoyol, ihaleyi kazanan grup tarafından 22 yıl 4 ay işletilecek. Bakan Yıldırım, projenin maliyetini soran bir gazeteciye, `Biz kasadan bir şey ödemeyeceğiz. Kamulaştırma bedelini de yine yükleniciler verecek. Tahmini proje bedeli 6 milyar dolar olarak öngörülüyor' dedi. Türkiye'de otoyol ve köprü ücretlerinin dünya fiyatlarına göre ucuz olduğunu söyleyen Yıldırım `Köprüyü kullanırsanız 6 dakikada geçersiniz. Tercihi vatandaş yapacak' dedi.

3. Köprü bu yıl ihaleye çıkıyor

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım otoyol ihalesinin ardından sırada 3. Boğaz Köprüsü ihalesi olduğunu söyledi. Yıldırım `Krize karşı ilk test bu proje idi, bu testten geçtiğimizi düşünüyorum. İkinci test, 3. Boğaz Köprüsü ve Otoyolu'dur. Boğaz Köprüsü ihalesinde de önümüzdeki birkaç ay içerisinde ilana çıkmayı planlıyoruz' yanıtını verdi. Bundan sonra da otoyol ihalesine benzer yeni projelerin devreye gireceğini söyleyen Bakan Yıldırım, son 6 yıl içerinde karayolları başta olmak üzere demiryolları, havayolları ve denizyolları alanlarında Cumhuriyet tarihinin rekor yatırımlarını gerçekleştirdiklerini söyledi. Ulaştırma Bakanı Yıldırım, bu yatırımların rakamsal tutarının ise 85 milyar lira civarında olduğunu sözlerine ekledi.
Star

Gebze-İzmir'i 3.5 saate indirecek 6 milyar dolarlık otoyola onay çıktı

Gebze'de başlayıp İzmir'e kadar uzanacak olan yeni yol projesine onay çıktı. 10 saat olan ulaşım süresini 3.5-dört saate indirecek olan projenin onaylanmasından sonra konuşan Bakan Yıldırım, 'Dünyanın en büyük ikinci asma köprüsü İzmit'e gerdanlık olarak geçirilecek' dedi

Türkiye'nin en büyük inşaat projesi olarak kabul edilen Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolu projesinin  iki hafta önce yapılan ihalesi onaylandı.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Nurol-Özaltın-Astaldi-Yüksel-Göçay Grubu'nun Gebze-Orhangazi-İzmir otoyoluna 22 yıl dört ay yapım ve işletme süresi sunan teklifi onayladıklarını bir basın toplantısıyla duyurdu.

İlk kazma beş ay içinde
6 milyar dolarlık yatırımın ilk kazması beş ay içinde vurulacak. Projenin tamamlanması ile Gebze'den başlayıp İzmit Körfezi'ni geçerek Bursa çevre yoluna bağlanacak ve İzmir'e kadar uzanacak yeni yol 8-10 saat olan ulaşım süresini 3.5-4 saate indireceği ifade ediliyor. İzmit körfezine yapılacak olan 3 kilometre uzunluğundaki asma köprü ise dünyanın en uzun açıklıklı ikinci asma köprüsü olacağı bildiriliyor.
Projenin onaylanması sonrasında konuşan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolu (İzmit Körfezi Geçişi Dahil) Projesi'nde ilk kazmayı en geç bu yıl sonunda vurmayı hedeflediklerini söyledi.

En büyük YİD projesi
Projenin Türkiye'nin en büyük YİD (Yap İşlet Devret) projesi olduğunu ifade eden Yıldırım, "Dünyanın en büyük ikinci asma köprüsü İzmit'e gerdanlık olarak geçirilecek" dedi.
Krizin ilacının yatırım olduğunu ifade eden Yıldırım, "Bazı ülkeler kamu kaynaklarıyla kolayca yatırım yapabilir ama bizim gibi sürekli cari açık veren ve kaynak üretimiyle kaynak tüketimi arasındaki dengeyi sürekli borçlanmayla sürdüren ülkelerde ise genel bütçe imkânlarıyla bu tür projelerin gerçekleştirilemeyeceği, gerçekleştirilse bile çok uzun zamanlarda olacağını bilmemiz gerek" diye konuştu. Son altı yıl içinde ulaşım altyapıları alanında Cumhuriyet tarihinin rekor yatırımlarını gerçekleştirdiklerini anlatan Yıldırım, YİD projeleri de dahil edildiğinde bu yatırımların parasal değerinin 85 milyar TL olduğunu dile getirdi.

`AB altyapısı yakalandı'
Türkiye'nin 50 yıllık geri kalmış, ihmal edilmiş işlerinin yapılan yatırımlarla en az 10 yıl öne çekilmesinin sağlandığına dikkati çeken Ulaştırım Bakanı Binali Yıldırım, "Ülkemiz, ulaştırma alanında AB altyapısını hemen hemen yakalamış durumdadır" dedi.
Ulaştırma Bakanı Yıldırım, bundan sonraki hedeflerinin 15 bin 600 kilometrelik bölünmüş yolun 8 bin kilometresini sıcak karışım asfalt ile kaplamak ve kuzey-güney yönünde ulaşım koridorları açmak olduğunu anlattı.

`Otoyol ücretlerimiz bedava'
Projeye ilişkin soruları da yanıtlayan Yıldırım, `Projenin toplam yatırım bedeline' ilişkin bir soru üzerine, proje YİD modeliyle yapıldığı için devletin kasasından hiçbir ödeme yapılmayacağını söyledi. Kamulaştırma bedellerini de yüklenici firmaların karşılayacağını ifade eden Yıldırım, "Tahmini proje bedeli 6 milyar dolar olarak öngörülüyor" diye konuştu. Yıldırım, otoyol geçiş ücretlerinin yüksek olduğunun dile getirilmesi üzerine, bu görüşe katılmadığını, Türkiye'deki otoyol ücretlerinin dünyadaki en ucuz otoyol ücretleri, `hatta bedava' olduğunu söyledi.

Köprü tavan ücreti 35 dolar
İzmit Körfezi geçişi köprüsünü kullanmak istemeyenlerin, feribotla ya da mevcut yolu kullanarak seyahat edebileceğini belirten Yıldırım, tercihi vatandaşın yapacağını vurguladı.
Yıldırım, "Buradaki köprü ücreti 35 dolar, tavan ücretidir. Eğer işletmeci trafik çekmek için bu ücreti daha aşağıya çekebilecektir" diye konuştu.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, `Projede ilk kazma ne zaman vurulacak?' sorusuna ise şu yanıtı verdi: "Krize karşı ilk test Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'ydi. Bu testten geçtiğimizi düşünüyorum. İkinci test, üçüncü Boğaz Köprüsü. Onu da önümüzdeki birkaç ay içinde ihale ilanına çıkmayı planlıyoruz. İhale komisyonu projeyi değerlendirip kararını verecek. Ben de onayladım. Bundan sonra Yüksek Planlama Kurulu (YPK) kararı olacak. Daha sonra yüklenici firmalara yer teslimi yapılacak. Yükleniciler gerekli hazırlıkları yapınca, iş fiilen başlayacak, kazmayı vuracağız. Hedefimiz, tüm bu işleri bu yıl içinde tamamlamak. En geç bu yıl sonunda projede ilk kazmayı vurmayı hedefliyoruz." (Radikal)

3 kilometrelik asma köprü kurulacak
İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir otoyolu, Gebze'den başlayacak ve Körfez'i köprüyle geçerek Orhangazi'ye bağlanacak. Bursa üzerinden devam edecek otoyol, Balıkesir'den geçerek İzmir'e
uzanacak. Otoyolun uzunluğu 421 kilometre olarak hesaplanıyor.
Proje kapsamında, 30 viyadük, dört tünel, 209 köprü, 18 gişe alanı, beş otoyol bakım işletme merkezi, yedi servis ve park alanı yer alıyor. Proje mevcut devlet otoyolunu yaklaşık 140 kilometre kısaltarak, 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresini 3.5-4 saate indirecek. Böylece yılda 870 milyon TL tasarruf sağlanacak.
Proje tamamlandığında, İzmit körfezine yapılacak 3 kilometre uzunluğundaki asma köprü, dünyanın en uzun açıklıklı ikinci asma köprüsü olacak.Edirne-İzmir arasında kesintisiz otoyol ulaşımını sağlayacak olan projenin, güzergâhta bulunan Yalova, Bursa, Balıkesir, Manisa ve çevre illerin ekonomisi için de büyük önem taşıdığı belirtiliyor.
Radikal

İstanbul-İzmir otoyol projesi yıl sonu başlar
 
Bakan Yıldırım, İzmit Körfez geçişi dahil, İstanbul'u İzmir'e bağlayacak otoyol projesine 'Bu yıl sonuna kadar başlanacak' dedi. Projenin büyüklüğü 6 milyar $ ama devlete maliyeti sıfır

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu (İzmit Körfezi Geçişi Dahil) Projesi'nde ilk kazmayı en geç bu yıl sonunda vurmayı hedeflediklerini söyledi. Yıldırım, Karayolları Genel Müdürlüğü konferans salonunda, Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli ile ihale edilen projede, Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay Grubu'nun 22 yıl 4 ay yapım ve işletme süresi teklifinin uygun bulunmasının ardından basın toplantısı düzenledi. Projenin Türkiye'nin en büyük YİD projesi olduğunu ifade eden Yıldırım, 'Dünyanın en büyük 2. asma köprüsü İzmit'e gerdanlık olarak geçirilecek'' dedi. Krizin ilacının yatırım olduğunu anlatan Yıldırım, 'Bazı ülkeler kamu kaynaklarıyla kolayca yatırım yapabilir ama bizim gibi sürekli cari açık veren ve kaynak üretimiyle kaynak tüketimi arasındaki dengeyi sürekli borçlanmayla sürdüren ülkelerde ise genel bütçe imkanları ile bu tür projelerin gerçekleştirilemeyeceği, gerçekleştirilse bile çok uzun zamanlarda olacağını bilmemiz gerek'' diye konuştu.

Rekor yatırımlar yaptık
Son 6 yıl içinde ulaşım altyapıları alanında Cumhuriyet tarihinin rekor yatırımlarını gerçekleştirdiklerini anlatan Bakan Yıldırım, YİD projeleri de dahil edildiğinde bu yatırımların parasal değerinin 85 milyar TL olduğunu dile getirdi. Türkiye'nin 50 yıllık geri kalmış, ihmal edilmiş işlerinin yapılan yatırımlarla en az 10 yıl öne çekilmesinin sağlandığına dikkati çeken Binali Yıldırım, 'Ülkemiz, ulaştırma alanında AB altyapısını hemen hemen yakalamış durumdadır'' dedi. Ulaştırma Bakanı Yıldırım, bundan sonraki hedeflerinin 15 bin 600 kilometrelik bölünmüş yolun 8 bin kilometresini sıcak karışım asfalt ile kaplamak ve kuzey-güney yönünde ulaşım koridorları açmak olduğunu anlattı.

İlk testten geçtik sıra 3. Köprü'de
PROJEYE ilişkin soruları da yanıtlayan Bakan Yıldırım, 'Projenin toplam yatırım bedeline'' ilişkin bir soru üzerine, proje YİD modeliyle yapıldığı için devletin kasasından hiçbir ödeme yapılmayacağını söyledi. Kamulaştırma bedellerini de yüklenici firmaların karşılayacağını ifade eden Yıldırım, 'Tahmini proje bedeli 6 milyar dolar olarak öngörülüyor'' diye konuştu. Bakan Yıldırım, 'Projede ilk kazma ne zaman vurulacak?'' sorusuna ise şu  yanıtı verdi: Krize karşı ilk test Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu projesi'ydi. Bu testten geçtiğimizi düşünüyorum. İkinci test, 3. Boğaz köprüsü. Onu da önümüzdeki birkaç ay içinde ihale ilanına çıkmayı planlıyoruz.

8-10 saatlik yol 3.5-4 saate inecek, geçiş ücreti 35 dolar
İZMİT Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu, Gebze'den başlayacak ve Körfez'i köprüyle geçerek Orhangazi'ye bağlanacak. Bursa üzerinden devam edecek otoyol, Balıkesir'den geçerek İzmir'e uzanacak. Otoyolun uzunluğu 421 kilometre olarak hesaplanıyor. Proje kapsamında, 30 viyadük, 4 tünel, 209 köprü, 18 gişe alanı, 5 otoyol bakım işletme merkezi, 7 servis ve park alanı yer alıyor. Proje mevcut devlet otoyolunu yaklaşık 140 kilometre kısaltarak, 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresini 3.5-4 saate indirecek. Böylece yılda 870 milyon TL tasarruf sağlanacak. Proje tamamlandığında, İzmit Körfezi'ne yapılacak 3 kilometre uzunluğundaki asma köprü, dünyanın en uzun açıklıklı ikinci asma köprüsü olacak. 'İşletmenin açıldığı yıl'' için belirlenen tavan geçiş ücretleri, '2008 yılı'' bazlı hesaplanacak. Buna göre, otomobiller için İzmit Körfez geçişi ücreti KDV hariç 35 dolar olarak belirlendi. Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu'ndan geçiş ise kilometrede 0.050 dolar olacak.
Akşam

Gebze-İzmir Otoyolu'na ilk kazma bu yıl vurulacak 
 
Nurol-Özaltın-Astaldi-Yüksel-Göçay Grubu'nun 22 yıl 4 ay yapım ve işletme süresi teklifiyle ihalesini kazandığı Gebze-İzmir Otoyolu Projesi'ne bu yıl başlanıyor. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İzmit Körfezi Geçişi'ni de kapsayan projede ilk kazmayı en geç bu yıl sonunda vurmayı hedeflediklerini bildirdi. 
 
Karayolları Genel Müdürlüğü'nde düzenlenen toplantıda konuşan Yıldırım, projenin Türkiye'nin en büyük yap-işlet-devret projesi olduğunu belirterek, "Dünyanın en büyük 2. asma köprüsü İzmit'e gerdanlık olarak geçirilecek." dedi. 6 milyar dolarlık proje bedeli için devletin kasasından hiçbir ödeme yapılmayacağını aktaran Yıldırım, kamulaştırma bedellerini de yüklenici firmaların karşılayacağını ifade etti.

İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu, Gebze'den başlayacak ve Körfez'i köprüyle geçerek Orhangazi'ye bağlanacak. Bursa üzerinden devam edecek otoyol, Balıkesir'den geçerek İzmir'e uzanacak. Uzunluğu 421 kilometre olarak hesaplanıyor. 30 viyadük, 4 tünel, 209 köprü, 18 gişe alanı, 5 otoyol bakım işletme merkezi, 7 servis ve park alanı yer alıyor. Proje, mevcut devlet otoyolunu 140 kilometre kısaltarak, 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresini 3,5-4 saate indirecek. Böylece yılda 870 milyon TL tasarruf sağlanacak. İzmit Körfezi'ne yapılacak 3 km uzunluğundaki asma köprü, dünyanın en uzun açıklıklı ikinci asma köprüsü olacak. Projenin, güzergahta bulunan Yalova, Bursa, Balıkesir, Manisa ve çevre illerin ekonomisi için de büyük önem taşıdığı belirtiliyor.
Zaman

En büyük ihale onaylandı...

İstanbul-İzmir arasını 3.5 saate indirecek İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyol Projesi ihalesi onaylandı.Cumhuriyet tarihinin en büyük ihalesi olan İstanbul-İzmir arasını 6.5 saatten 3.5 saate indirecek İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyol Projesi ihalesi onaylandı. İhaleyi kazanan konsorsiyumun üyesi Nurol'un Başkanı Çarmıklı, "Proje kriz döneminde ekonomiye katkı sağlayacak. Herkes kazanacak" dedi...

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyol Projesi ihalesi için 22 yıl 4 ay ile en düşük yapım ve işletme süresini veren Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi- Yüksel- Göçay ortak girişim grubunun teklifini onayladı. Cumhuriyet tarihinin en büyük ihalesi olan proje ile İstanbul-İzmir arası 6.5 saatten 3.5 saate inecek. Projenin tanıtımı dün Bakan Yıldırım ve konsorsiyum üyeleri ile birlikte yapıldı.

SIRA 3'ÜNCÜ KÖPRÜDE

 Bakan Yıldırım, projenin ihalesini gerçekleştirerek krize karşı ilk testi geçtiklerini, bundan sonra ikinci testin İstanbul'a yapılacak üçüncü köprü olduğunu söyledi. Yıldırım, "Dünya'nın ikinci en büyük asma köprüsü bu proje içerisinde yapılacak. İzmit'e bir gerdanlık olarak geçirilecek" dedi.

Projenin yap-işlet-devret (YİD) modeliyle yapıldığı için devletin kasasından bir kuruş çıkmayacağını ifade eden Yıldırım, 400 milyon liraya kadar olan kamulaştırma bedelinin de yüklenici firmaların karşılayacağını bildirdi.

YİD ÇOK İYİ MODEL

 İhaleyi 22 yıl 4 ay olarak verdikleri teklif ile kazanan konsorsiyumun üyesi Nurol Holding'in Başkanı Nurettin Çarmıklı ise ihalenin kriz döneminde ekonomiye büyük bir katkı sağlayacağını, bir an önce inşaatını tamamlayıp işletmeye açmayı hedeflediklerini kaydetti.

Çarmıklı, YİD modeli konusunda ilk etapta bazı sıkıntılarla karşılaştıklarını da belirterek, "Yüklenici için de devlet için de iyi bir model olduğunu düşünüyorum. Kriz döneminde hükümet olarak bir yatırım yapılamıyor. Dış kredi geliyor. Bu modelde ise hem devlet hem de firmalar kazanıyor. Maliyet olarak şu an bir şey söyleyemeyiz. Ama 6 milyar dolar olarak hesaplıyoruz" diye konuştu.

35 DOLAR ÜCRET DÜŞEBİLİR

Otoyol geçiş ücretlerinin 35 dolar olarak belirlenmesi yönündeki eleştirilere de cevap veren Yıldırım, Türkiye'deki otoyol ücretlerinin dünyaya kıyasla düşük olduğunu kaydetti.

Yıldırım, "Her hizmetin bir bedeli var. Ama biz sosyal devlet anlayışı ile vatandaşa alternatif de sunuyoruz. İzmit Körfezi geçişi köprüsünü kullanmak istemeyenler, feribotla ya da mevcut yolu kullanarak seyahat edebilirler. Ayrıca buradaki köprü ücreti 35 dolar, tavan ücretidir. Eğer işletmeci trafik çekmek için bu ücreti daha aşağıya çekebilecektir" dedi.

6 MİLYON DOLAR HARCANARAK 7 YILDA TAMAMLANACAK

İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu, Gebze'den başlayacak ve Körfez'i köprüyle geçerek Orhangazi'ye bağlanacak. Bursa üzerinden devam edecek otoyol, Balıkesir'den geçerek İzmir'e uzanacak.

870 MİLYON LİRALIK TASARRUF

Proje mevcut devlet otoyolunu yaklaşık 140 kilometre kısaltarak, 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresini 3,5-4 saate indirecek. Böylece yılda 870 milyon TL tasarruf sağlanacak.

"İşletmenin açıldığı yıl" için belirlenen tavan geçiş ücretleri, "2008 yılı" bazlı hesaplanacak.

Buna göre, otomobiller için İzmit Körfez Geçişi ücreti KDV hariç 35 dolar olarak belirlendi. Bursa-Balıkesir- İzmir Otoyolu'ndan geçiş ise kilometrede 0,050 dolar olacak.

ASMA KÖPRÜ 3 KM UZUNLUĞUNDA

Proje tamamlandığında, İzmit Körfezi'ne yapılacak 3 kilometre (km) uzunluğundaki asma köprü, dünyanın en uzun açıklıklı ikinci asma köprüsü olacak. n Yüksek Planlama Kurulu'nun onayından sonra başlayacak olan projenin 7 yılda tamamlanması planlanıyor.
Bugün


Geri Dön