Sektörel

7 maddede site yönetimlerinin müteahhitlere katkısı!

Konut Siteleri Yönetimleri Danışmanı Nihat Dönmez Emlakkulisi.com okurları için "site yönetimlerinin müteahhitlere katkısı" konusunu kaleme aldı. İşte Dönmez'in o yazısı..

1.Günümüzde imalat ve üretimin vazgeçilmez süreçlerinden biri de Satış Sonrası Hizmetlerdir.  Bu hizmetin varlığı bile müşteri edinme ve satışı olumlu sonuçlandırmada büyük katma değer sağlar. Özellikle konut sitesi imalatında, satış sonrası hizmetlerden en çok ve etkili müşteri tepkisi müteahhitlerce mayalanan Site Yönetimleridir.


2.Müteahhitlerimiz, Site Yönetimlerini angarya veya basit bir iş olarak değil, markanın imajı için sürecin bir parçası olarak görmelidir.


3.Günümüzde konutlar, aynı motorlu araçlar gibi vergisinin haricinde de  durduğu yerde masraf yazma özelliğine sahiptir: Aidatlar, Merkezi Isınma, Ortak Alan Bakımları, Vs.


4.Tüm bu giderlerin düşük olmasını sağlamanın yanında emlak değerinin artmasını sağlayacak olan çabayı ancak etkin tasarım ve organizasyonu hazırlanmış Site Yönetimleridir.


5.Bunlardan dolayıdır ki; Site Yönetimleri, imalat ve pazarlama-satış gibi projenin bir parçasıdır ve site yönetimlerinin becerisi refere müşteri sayısını olumlu yönde etkilemektedir.


6.Site yönetimi kat irtifakının kurulması yani hafriyatla birlikte resmi-yarı fiili olarak başlar. İşte bu gerçek ve gerekliliğin farkında olmayan müteahhitler, site yönetimini oturumla birlikte başlatırlar ve sonuçta; su-elektrik-doğalgaz işlemlerinde yanlış muhataplıktan dolayı fazla gider oluşur, bu giderin sebebini bile bulmak çok zor olduğu gibi, tekrar işlemler gerekir.


7.Bunların yanında yalnızca klasik ihtiyaç listesi yaklaşımı ile mimarize edilen alanlar, oturuma yönelik işlevsellikte olmadığından site yönetimleri sürecinde çeşitli sorunlara sebebiyet verir ve imalatçı firmanın refere müşterisini azaltır, çünkü primlenme bu atlanılmışlıktan olumsuz etkilenir.



8 maddede site yönetimlerine dışarıdan yönetici atamak!