Genel

Adese 2011 yılında 13 yeni mağazayla 350 kişiye iş verecek

8 ildeki 131 mağazasında 3.500 kişiye istihdam sağlayan Adese'nin Genel Müdürü Özeskiciler 2015 hedeflerinin 200 mağaza olduğunu söyledi

Konya  merkezli İttifak Holding'in peradende şirketi Adese, Türkiye geneline yayılmak için harekete geçti. Halen 8 ilde 131 mağaza ve 3 bin 500 çalışanıyla faaliyet gösteren Adese yıl sonuna kadar 13 yeni mağaza ve 350 yeni istihdam öngörüyor. Anadolu merkezli olmalarına rağmen ciro açısından ulusal perakende grupları arasında 7'nci sırada bulunduklarını belirten Adese Genel Müdürü Mustafa Özeskiciler, bu yıl yüzde 10 büyüme planı yaptıklarını, 2015 yılı sonu hedeflerinin ise 200 mağaza olduğunu söyledi. Özeskiciler 'Hedefimiz 5 yıl içinde ilk 5'e girmek' dedi. Adese ve Adesem adı altında iki ayrı konseptle yapılandıklarını anlatan Özeskiciler, halen Konya'nın dışında İstanbul, Ankara, Mersin, Aksaray, Kocaeli, Karaman, Sakarya mağazaları bulunduğunu belirten Özeskiciler, öncelikle 'yol güzergahı' üzerinde Kayseri, Bolu ve Afyon gibi yerlerde de mağaza açacaklarını anlattı. Geçtiğimiz yıllarda Ankara Beğendik ve İstanbul'da Prestij'i satın aldıklarına dikkat çeken Özeskiciler, satın almalarla büyümeyi de sürdüreceklerini söyledi. Özeskiciler 'şžu anda görüştüğümüz yerel marketler var' dedi. Yurtdışı fırsatları da araştırdıklarını söyleyen Özeskiciler, bu amaçla Balkanlar ve Ortadoğu'ya ziyaretler yaptıklarını anlatarak 'Önceliğimiz yakın komşular' diye konuştu.

600 MİLYON $ CİROYU GEçTİK

'KRİZLERDEN hep büyüyerek çıktık' diyen Adese Genel Müdürü Özeskiciler '600 milyon dolar ciroyu geçtik. Bu ciroyla 'Anadolu'nun 500 Büyük şžirketi' araştırmasında 21'inci, ticaret-hizmet kategorisinde ise 1'inci olduk. Türkiye'nin en değerli markaları sıralamasında ise 52'nci sıradayız. Ülke ekonomisine katkıda bulunmaya ve istihdam sağlamaya devam edeceğiz' dedi. Özeskiciler internetten 3 boyutlu alışveriş konusunda çalışmaların sürdüğünü de anlattı. Konya'da Kulesite dışında 4 AVM'leri olduğunu da belirten Özeskiciler 'Akşehir'de de AVM kurmak için yer aradık ama bilamadık' dedi.

Elleriyle barkod çiziyorlardı

AVRUPA'daki verilere bakıldığında Türkiye'de özellikle de Anadolu'da organize perakendenin daha çok yolu olduğunu ve büyüme potansiyeli bulunduğunu belirten Özeskiciler bu noktada ilginç bir anekdot anlattı. Konya'da ilk mağazayı açtıklarında fazla tedarikçi olmadığını, henüz barkodun da bulunmadığını anlatan Özeskiciler 'Tedarikçiden barkodlu ürün istediğimizde, ürünün üzerine elle barkod çizip ürün getirenler bile oldu' dedi.
Akşam