Adil Karaismailoğlu: Kanal İstanbul Türkiye'ye tarihi damgasını vuracak!
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu çılgın proje olarak bilinen Kanal İstanbul projesinin Türkiye'ye tarihi damgasını vuracağını söyledi.
Çılgın proje olarak bilinen Kanal İstanbul projesinin güzergahında Sazlıdere Barajı üzerine inşa edilecek olan ilk köprünün temel atma bölgesinde bazı incelemeler gerçekleştiren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, konuyla ilgili önemli açıklamalar yaptı.
Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla 26 Haziran 2021 tarihinde temel atma töreni yapacaklarını dile getiren Bakan Adil Karaismailoğlu, çılgın proje olarak bilinen Kanal İstanbul projesinin; dünyada ve ülkemizde yaşanan bazı teknolojik ve ekonomik gelişmeler, değişen iktisadi yönelimler ve ülkenin ulaştırma altyapıları konusundaki artan ihtiyaçları doğrultusunda ortaya çıkmış olan bir proje olduğunu dile getirdi.
Bakan Adil Karaismailoğlu yaptığı açıklamada: "Kanal İstanbul; halkımız için, Türkiye için doğru olandır. Biz bugüne dek ülkemiz için doğru olanları yaptık, yine yapacağız. 1930'lu yıllarda İstanbul Boğazı'ndan geçen gemi sayısı ortalama 3 bin iken bugün bu miktar, yılda ortalama 43 bin gemi mertebelerindedir. Bu artışa ek olarak, gemilerin taşıma kapasiteleri de gün geçtikçe artmaktadır. Taşınan yük miktarı ve tehlikeli yük miktarı, gemi sayısından çok daha hızlı artmıştır. Ayrıca, İstanbul Boğazı'ndaki keskin dönüşler, sert akıntılar ve 54 iskelede günde 500 bin yolcu taşıyan şehir içi vapur ve feribotların oluşturduğu şehir içi deniz trafiği gibi nedenlerle gemiler için oluşan seyir zorluğu da bir gerçek." şeklinde konuştu.
- "İstanbul Boğazı'nda alternatif bir geçiş güzergahına ihtiyaç duyuluyor"
İstanbul Boğazı'nda yaşanan kazayı anımsatan Adil Karaismailoğlu, "Bu ve benzeri can kaybına neden olan kazaların yaşanmaması, İstanbul ve Türkiye'nin her türlü felaketten korunması, Kanal İstanbul'un önemli bir başka gerekliliğini gösteriyor." şeklinde konuştu.
İstanbul Boğazı'ndaki gemi trafiğinin 2050'li senelerde 78 bine ulaşmasının beklendiğini dile getiren Karaismailoğlu, "Bu da İstanbul Boğazı'nda alternatif bir geçiş güzergahına ne denli ihtiyaç olduğunu apaçık gösteriyor." şeklinde konuştu.
- "Çılgın projenin uzunluğu 45 kilometre olacak"
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, çılgın proje olarak bilinen Kanal İstanbul'un mühendislik çalışmasında 204 bilim insanının görev yaptığını belirtti. Kanal İstanbul projesinin uzunluğunun 45 kilometre,merak edilen taban genişliğinin 275 metre ve derinliğinin 20,75 metre şeklinde tasarlandığını dile getiren Adil Karaismailoğlu, şöyle konuştu:
"İnşasına başlayacağımız köprümüz, ülkemize kazandırdığımız dev bir eser olan Kuzey Marmara Otoyolu'nun son parçası olan 45 kilometre uzunluğundaki Başakşehir-Bahçeşehir-Hadımköy kesimindeki Sazlıdere geçişini sağlayacak. Gergin eğik askılı köprü tipinde ana açıklığı 440 metre uzunluğunda olan köprümüzün, sağ ve solda yer alan 210 metre uzunluğundaki yan açıklıklarıyla birlikte uzunluğu 860 metredir. Eğik askılı köprü tabliyesi 46 metre genişliğindedir. 196 metre uzunluğunda betonarme kuleleri olacaktır. Yaklaşım viyadükleri ile birlikte köprümüzün toplam uzunluğu 1.618 metre olacaktır."
Süveyş Kanalı'nda yaşanan kaza ile ilgili de konuşan Bakan Adil Karaismailoğlu, "O nedenle bir kez daha hatırlatmakta fayda görüyorum; Türkiye'nin dünya ticaretinde etkinliğini artıracak ve Türkiye'yi dünya ekonomik koridorlarında lider pozisyona getirecek Kanal İstanbul projemiz, gelişen dünyanın en önemli ticari koridorları üzerinde yer alan Türkiye'ye tarihi damgasını vuracaktır." dedi.
Adil Karaismailoğlu ayrıca bakanlık tarafından 2003 yılından bu yana yapılan projelerle ilgili de önemli açıklamalar yaptı.
Adil Karaismailoğlu, sözlerine şu şekilde devam etti: "Kanal İstanbul da Uzak Doğu-Avrupa taşımacılığına alternatif olacak en uygun rotanın, ülkemiz olduğu gerçeğini daha da güçlendirecek bir projedir. İstanbul Havalimanı, Kuzey Marmara Otoyolu, ticari limanlar, demir yolu bağlantıları, lojistik üsleri ve dünyanın en büyük projelerinden biri olan Kanal İstanbul, dünyayı Türkiye'ye bağlayacak. Kanal İstanbul'un etkin, verimli ve süratli bir şekilde yapılmasıyla ülkemizin ekonomik hedeflerine ulaşması ve toplumun ulaşım ve refah seviyesinin yükseltilmesi de hedeflenmektedir. Kanal İstanbul ile Türkiye'nin deniz yolu küresel taşımacılığındaki rolü güçlenecektir. Ülkemiz uluslararası ulaştırma ve lojistik koridorlarından daha fazla pay alacak ve küresel ticarette daha etkin rol oynayacaktır."
- "İstanbul Boğazı'nın tarihsel ve kültürel dokusunun korunmasına katkı verecek"
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Kanal İstanbul projesinin İstanbul Boğazı'nın tarihsel ve kültürel dokusunun korunmasına katkı sağlayacağını söyledi.
Çılgın proje olarak bilinen Kanal İstanbul projesinin ülkemiz için olduğu kadar Türk boğazlarını kullanan tüm ülkeler için büyük önem taşıdığını dile getiren Bakan Adil Karaismailoğlu, Kanal İstanbul projesinin, ülkemizi küresel bir lojistik üs konumuna getireceğini de sözlerine ekledi.
Kanal İstanbul projesine Karadeniz'den temiz su geleceğine vurgu yapan Adil Karaismailoğlu, çılgın proje Kanal İstanbul'un denizdeki müsilajı temizleyeceğini dile getirdi. Karaismailoğlu, şunları söyledi:
"Maalesef onlar 10 yıl önceki dünyada veya Türkiye'de kaldılar. Kirlilik son derece azaldı. Tuna Nehri'nden eskisinden çok daha az kirlilik geliyor. Kanal İstanbul'a gelinceye kadar bir mesafe var. Zaten Karadeniz kendisi arıtıyor. Kanal İstanbul'a Karadeniz'den temiz su gelecek. Boğazdan gelen Karadeniz suyunu Haliç'e transfer ediyoruz. O zaman Haliç'i kirletiyorsa orayı da kapatalım.
Hocalarımızın araştırmalarının sonucu müsilaj Marmara su sıcaklığının yükselmesi, kirlilik ve hareketsizlikten oluyor. Karadeniz 25 metre üstünden Kanal'a akacağı için temizleyecektir. Karadeniz'den 18 derecede su gelecektir. O gelen ilave suyun hareketliliği ile birlikte müsilajın oluşmamasına etkisi olacaktır.
Karadeniz Marmara'ya göre çok daha temiz. Kanal İstanbul yapıldığında Karadeniz'e akan nehirlerin Marmara'ya karışması söz konusu. Bu da Marmara'daki su kalitesini artırıp deniz salyasını da bitirecek. Manipülasyonlar var; su kaynaklarının etkileneceği söyleniyor. Sazlıdere barajı İstanbul'un yüzde 2.8'ine denk geliyor. İstanbul'un su rezervine Kanal İstanbul ile Piriççik ve Kahramadere barajları ile daha fazla katkı sağlayacağız. Toplam maliyeti 15 milyar dolar. Üzerinde 6 köprü var; fiyata bunlar dahil, 5 yılda tamamlayacağız."
Kanal İstanbul'la ilgili yanlış bilinen doğrular!