27 / 12 / 2024

Afet ve acil durum planı nasıl yapılır?

Afet ve acil durum planı nasıl yapılır?

Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, yönetmelik kapsamında yer alan araştırma, etüt ve proje alımlarında nelere dikkat ediyor? Afet ve acil durum planı nasıl yapılır? İşte yönetmelik esasları...



Afet ve acil durum planı ..

Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, yönetmelik kapsamında yer alan araştırma, etüt ve proje alımlarında saydamlığı, rekabeti, eşit muameleyi, gizliliği, güvenilirliği, kamuoyu denetimini, ihtiyaçların uygun şartlarda ve zamanında karşılanmasını, kaynakların verimli kullanılmasını sağlamakla sorumlu oluyor.


Yönetmelikteki kapsamında bütünlük arz eden araştırma, etüt ve proje alımları kısımlara bölünemez. Aralarında kabul edilebilir doğal bir bağlantı olmadığı sürece araştırma, etüt ve proje alımı bir arada ihale edilemez.


Ödeneği bulunmayan hiçbir iş için araştırma, etüt ve proje alımı yapılamaz.


Afet ve acil durum planı nasıl yapılır?

Araştırma, etüt ve projeler, yürütme sürecinde aşağıdaki şekilde izlenir ve denetlenir:


Yüklenici, araştırma, etüt ve proje aşamalarını gösteren ara ve nihai raporlarını sözleşmede belirtilen tarihlerde; şartnamede belirlenen formata uygun olarak ilgili birim başkanlığına sunmakla yükümlüdür.


İlgili birim başkanlığı, araştırma, etüt ve proje gelişimini bilimsel, teknik, idari ve mali açılardan izlemek ve denetlemek üzere belirleyeceği kişi veya kişileri proje koordinatörü olarak görevlendirebilir. Gerekli görülen hallerde, araştırma, etüt ve proje ile ilgili çalışmaları yerinde izler veya denetler.


Araştırma, etüt ve projelerin uygulama takviminde ortaya çıkan bütçeyi etkilemeyecek ihtiyaç ve iş paketi değişiklikleri; yüklenici ve/veya proje yürütücüsünden gelen teklifler; proje koordinatörünün uygun görmesi ve birim başkanının onayı ile ayrıca proje koordinatörü tarafından şartnamede öngörülmeyen bütçeyi etkilemeyecek durumlara ilişkin değişiklikler ise ilgili birim başkanının onayı ile gerçekleştirilir.


Araştırma, etüt ve projelerde, proje yürütücüsünün ve proje koordinatörünün değiştirilmesi gerektiği veya kendilerinin ayrılmayı talep ettiği hallerde araştırma, etüt ve projenin durumu, ilgili birim başkanı tarafından değerlendirilerek, yeni bir proje yürütücüsünün ve proje koordinatörünün görevlendirilmesi konusu, Başkan tarafından karara bağlanır.



Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı Proje Yaptırma Yönetmeliği


Geri Dön