27 / 11 / 2024

Ahmet Aksu: İzmir Limanı için ek teminat istedik

Ahmet Aksu: İzmir Limanı için ek teminat istedik

Özelleştirme İdaresi Başkanvekili Ahmet Aksu, ihalesi tamamlanan İzmir Limanı'nın devri için yatırımcının ek süre talebinde bulunduğunu söyledi




Özelleştirme İdaresi Başkanvekili Ahmet Aksu, ihalesi tamamlanan  İzmir  Limanı'nın devri için yatırımcının ek süre talebinde bulunduğunu belirterek, bu talebi değerlendirmek için ek teminat istediklerini ve bugünlerde gelecek cevaba göre işlem yapacaklarını söyledi. Aksu, “İki yıl önce İzmir Limanı'nın ihalesi tamamlandı. O günkü şartlara göre çok iyi bir fiyat alındı ve dünyanın en büyük liman işletmecilerinden biri de ihaleyi kazanan konsorsiyumun içindeydi. Yaklaşık iki yıl bir dava ve Danıştay'dan imtiyaz sözleşmesine alınacak görüş için beklenildi. Geçen yılın son çeyreğinde Danıştay'dan uygun görüş geldi. Yatırımcılar bu sürede kredi anlaşmalarının ve konsorsiyum yapılarının bozulduğunu, dünyada yaşanan krizden en çok etkilenen sektörlerinden birinin deniz taşımacılığı olduğunu, yeni finansman kaynakları bulmak için ek süre vermemizi talep ettiler. Biz de sürenin, yatırımcıların ciddiyetini görmek açısından ancak ek teminatla verilebileceğini kendilerine bildirdik. Bugünlerde onların net bir cevabını bekliyoruz, onlardan gelecek cevaba göre de işlem yapacağız.”

İzmir Limanı'na 1.275 milyar dolarla en yüksek teklifi Global Yatırım Holding, Hutchison ve Ege İhracatçı Birlikler Liman Hizmetleri ve Taşımacılık AŞ'den (EİB-Limaş) oluşan konsorsiyum vermişti. Aksu Samsun ve Bandırma limanlarını alanları sözleşme imzalamaya davet edeceklerini, Derince'de problemin aşılamadığını kaydetti. Aksu, İskenderun Limanı için de Ocak ya da Şubat ayında ihale ilanına çıkılmasının beklendiğini ifade etti.

Galataport'u da 2010'da bitireceğiz

AHMET Aksu, daha önce ihalesi iptal edilen Galataport'un hem Türkiye hem İstanbul için önemli olduğunu, 2010 yılı içinde ihalesini tamamlamayı planladıklarını açıkladı. Galataport için danışmanlık ihalesi açtıklarını kaydeden Aksu, “Danışmanlık ihalesi sonucunda belki bir proje yarışması da açabiliriz. Sivil toplum kuruluşları, Anıtlar Yüksek Kurulu, İstanbul Belediyesi olmak üzere herkesin görüşünü alarak sağlıklı bir şekilde, herkesin kabul edebileceği bir modelle Galataport ihalesini 2010 içinde bitirmeyi düşünüyoruz” dedi.

Akarsu santrallerine çok yoğun ilgi var

EÜAŞ'a ait 52 akarsu santralını (Hidroelektrik Santrali-HES) 19 ayrı grup halinde “işletme hakkı verilmesi” yöntemi ile özelleştirilmesi için ihale açtıklarını ve son teklif verme tarihinin 19 Şubat olarak belirlendiğini anımsatan Aksu, “Buraya yerli ve bir kısmı yabancı olmak üzere çok yoğun ilgi var; 1 megawatt'tan 60 megawatt'a kadar ulaşacak kadar büyüklükte santraller var. Önümüzdeki birkaç ay bunların özelleştirme süreci ile geçecek” dedi. Aksu, Türkiye Elektrik Dağıtım A.Ş'ye (TEDAŞ) ait toplam 18 elektrik dağıtım bölgesinden kalan 7 (Akdeniz, Dicle, Gediz, Toroslar, Boğaziçi, İstanbul Anadolu ve Trakya) bölgeden, bir aksilik olmazsa 4'ünü Şubat'ta, 3'ünü ise Haziran'da ihaleye çıkarmayı planladıklarını belirterek, “Hükümetin taahhüdüne uyacağız; devirler 2011 yılına sarkabilir ama 2010'da tüm elektrik dağıtım bölgelerinde ihaleye çıkmış olacağız” dedi. 
Vatan

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Liman için ek teminat talebi  

Özelleştirme İdaresi, Alsancak Limanı'nda konsorsiyuma süre uzatımı için yeni şart koştu

Özelleştirme İdaresi Başkan Vekili Ahmet Aksu, İzmir Alsancak Limanı'nın devri için Global-Hutchison-EİB Limaş konsorsiyumunca istenen süre uzatımı talebi için kendilerine ek teminat verilmesi gerektiğini açıkladı. Aksu, ihaleyi kazanan ancak finans sıkıntısı nedeniyle devir için gerekli işlemlerin Nisan ayına kadar ertelenmesini isteyen Global- Hutchison- EİB-Limaş konsorsiyumundan ek teminat istediklerini söyledi.

ANLAYIŞ GÖSTERİYORUZ
Aksu, özelleştirme sürecinde iki yıl Danıştay'dan imtiyaz sözleşmesine alınacak görüşün beklendiğini hatırlatarak, yatırımcıların iki yıl içinde kredi anlaşmaları ile ortaklık ve konsorsiyum yapılarının bozulduğunu söyledi. Deniz taşımacılığı sektörünün de krizden en çok etkilenen sektörlerden biri olduğuna dikkat çeken Aksu, konsorsiyuma dört aylık ek sürenin ek teminatla verilebileceğini yatırımcılara bildirdiklerini kaydetti. Aksu, "Teminatı alırsak süreyi uzatabiliriz. Bizim amacımız işlemin sonuçlanması, hiçbir şekilde 'bizim elimizde yeterli teminat var, olmazsa biz bu teminatlarla ilgili işlem yaparız gibi bir düşüncemiz yok. Yatırımcılara olabildiğince anlayış gösteriyoruz. Artık bundan sonraki gelişmeler, onların ve piyasaların durumuna bağlı olarak ilerleyecek" diye konuştu.

EİB Limaş Yönetim Kurulu Başkanı Sabri Ünlütürk, ÖİB tarafından ellerine henüz resmi bir bildirim yapılmadığını söyledi. Ünlütürk, resmi açıklamadan sonra konsorsiyum ortaklarıyla toplanarak bu konuda karar vereceklerini söyledi.

15 milyon dolardaha önce yatırıldı
Limanın özelleştirme ihalesini 1 milyon 275 milyon dolarlık bedelle kazanan ancak hukuki süreç için 29 ay bekleyen konsorsiyum, imza davetinin gelmesinin ardından 45'er günlük olmak üzere iki kez süre uzatımı hakkını kullandı. Aradan geçen sürede küresel ekonomik krizin kendilerini etkilediğini ve söz konusu bedeli ödemekte zorlanacaklarını Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'na (ÖİB) bildiren konsorsiyum ortakları, finansman bulabilmek için Nisan ayı sonuna kadar dört aylık ek süre istemişti. Konsorsiyum ortakları 15 milyon dolar teminat yatırmıştı. Ortaklar süre uzatımı konusunda yanıt beklerken ilk açıklama ÖİB Başkan Vekili Ahmet Aksu'dan geldi.
YeniAsır/Murat Şahin


Geri Dön