27 / 04 / 2024

Aile Bakanlığı ağustos ayı müjdelerine doymuyor. Şartları sağlayanlar 12 ay para ödenecek

Aile Bakanlığı ağustos ayı müjdelerine doymuyor. Şartları sağlayanlar 12 ay para ödenecek

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından vatandaşlara yönelik önemli bir duyuru yapıldı. Şartları sağlayan vatandaşlara 12 ay destek ödemesi yapılacak.



Aile Bakanlığı ağustos ayı müjdelerine doymak bilmiyor. Bakanlık tarafından destek ödemeleri için başvuru almaya devam ediyor. Başvurular sonucunda şartları sağlayan vatandaşlara yönelik destek ödemesi gerçekleştirilecek. 

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, memur maaş katsayılarının düzenlenmesinin ardından 65 yaşındaki maaş zammının hayata geçtiğini duyurdu.

Bakan Göktaş, 65 yaş emekli maaşının 1997 TL'den 2 bin 348 TL'ye yükseldiğini açıkladı. Destek ödemesi alabilmek için istenen şartları sağlamak ve Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları'na (SYDV) başvuru yapılması gerekiyor.

YAŞLI AYLILIĞI

* 65 yaşını doldurmuş olanlar
* Sosyal sigorta kurumlarından (SSK, BAĞ-KUR, Emekli Sandığı) gelir veya emeklilik hakkından yararlanmayan kişiler
* SGK'ya sigorta primi ödemeyen
* Geliri, 2022 sayılı Kanun içeriğinde belirtilen yoksulluk sınırının altında olan ve durumu vali/yerel yönetim tarafından belirlenen kişiler
* e-Devlet portalına girerek arama kısmında 'Sosyal Güvenlik Kurumu'na gidin.

* Daha sonra 'Gelir Aylık, Ödenek Talep Belgesinin Verilmesi' seçeneğine tıklayıp, 'Yeni Başvuru'yu seçin.
* Ardından sırayla Taler türü olarak 'Yaşlılık Aylığı' denir. Daha sonra da SSK kapsamında aylık talep edilecekse 4/A SSK, BAĞ-KUR kapsamında aylık talep edilecekse 4/B BAĞ-KUR seçilerek 'BAŞVUR' butonuna tıklayın.

* Gelen ekranda T.C. kimlik numarası, ad ve soyad otomatik olarak gelecek. Maaş ödemesinin yapılacağı şube bölümünden banka, açıklama kısmına bankanın hangi şubesinden almak isteniyorsanız şubeyi adını seçin.

* Daha sonra başında sıfır olmadan cep telefonu numaranızı, tercihe göre e-posta adresinizi yazın. Adres bölümünden de ikametgah adres bilgisi otomatik gelecek. Farklı bir adres vermek isterseniz, farklı adres kısmına yeni adres yazın. Farkı adres yazıldığında il ve ilçe kısmını doldurun.


* Ayrıca BAĞ-KUR, Emekli Sandığı, Banka Sandığı ve yurt dışından aylık alınması durumunda 'Aylık alıyor mu?' seçeneğini 'Evet' ya da 'Hayır' olarak işaretleyin. Son olarak 'Başvur' butonuna tıklayın.
 


Geri Dön