07 / 05 / 2024

AIS>BrandLab, Türk yapı markalarını tasarlayacak!

AIS>BrandLab, Türk yapı markalarını tasarlayacak!

Marka tasarım kuruluşu AIS>BrandLab, Londra, Barselona, Dubai ve Mumbaideki ofislerin ardından İstanbulda bir ofis kurarak Türkiye pazarına girmeyi planlanlıyor



Gazeteci Mehmet Ali Birandın ağabeyi olan Ural Birand, kimlik değiştirmek ve uluslararası iş arenasına çıkmak isteyen Türk firmalarına danışmanlık hizmeti veriyor.

Hukuk eğitimi alan Ural Birand, uluslararası firmalarda yıllarca yöneticilik ve danışmanlık yaptıktan sonra İngiliz marka danışmanı Aubrey Ghose ile Türkiyedeki şirketlere marka tasarımı yapmak üzere kolları sıvadı.

Ural Birand ve Aubrey Ghose, 1994 yılında çalıştıkları Allen International marka dizayn şirketinde tanıştı. Ghose, 2003te ayrılarak AIS>BrandLab firmasını kurdu ve marka yaratma üzerine yoğunlaştı.

Birand  ve Ghose, markaların DNAsını çıkararak bunun etrafında kurumsal kimlik, reklam, mimari ve personel eğitimi gibi unsurları şekillendirmek üzerine çalışıyorlar.

AIS>BrandLabın Türk ortağı Ural Birand, Türkiyedeki yapı sektörünün dünyada bu alandaki en büyüklerden biri olmakla beraber pazarlanması en karmaşık olanı görümünde olduğunu vurguluyor... Ural Biranda göre sektör, esas olarak ilişkiler ve güven üzerine kurulu. Müşterilerin ve iş ortaklarının firmanın işi yapma gücüne sahip olduğunu bilmes ve şirketlerin kapasitelerine, projelerine, yönetimine ve maliyet etkinliğine güvenmesi gerekiyor. Birand, yükleniciler, bayiler, taşeron müşavirler ve personelin de iyi bir itibarı sürdürmesi ve pazar içerisinde başarılı şekilde faaliyet gösterebilmesi için yapsatçıya ve inşaat şirketine de güvenmesi gerektiğini söylüyor.

AIS>BrandLab ortağı Birand, en iyi kurulan güven ilişkisinin kişisel düzeyde olduğun belirterek uyarıyor: Ancak böylesi rekabetçi ve zor bir pazarda yalnızca hiçbir farkı olmayan bu faktöre güveniliyorsa, şirketler ayırt edilemez. Sektör bu gerçeğin farkına varmış ve markalaşmanın önemini kabul etmiştir

Ural Birand, şirketlerin markalarının yeniden lansmanını yapmak ve görünürlüğü ve marka tanınırlığını artırmak için kimliklerini daha simgesel veya çağdaş hale getirmek, doğru imajı yaratmaya yardımcı marka sürecinin bütünü içerisindeki iki adımı oluşturmakta olduğunu ifade ediyor.

Birand, ortağı olduğu marka tasarım kuruluşu ais>BrandLab için ise şunları söylüyor: Dubaideki ofislerimiz, insanlık tarihinde dünya üzerindeki bir şehrin en hızlı büyümesini temsil eden Dubainin büyüme ve gelişmesine şahit olmuştur. Bu büyüme ve gelişme döngüsü bir noktaya kadar resmen Burj Dubai olarak bilinen ve Dubai Mallın bitişiğindeki  Dubai Downtownda yer alan en yüksek bina olan Burj Khalifanın açılışıyla tamamlanmıştır

ais>BrandLabın kısa süre önce, Hindistan pazarına başarılı bir şekilde giriş yaptığını ve ülkenin en hızlı büyüyen geliştiricilerden biri olan  'The Mighty Group" için yeni bir kimlik oluşturma projesine başlamış olduğunu açıklayan Birand, 100den fazla büyük markayla çalışmış olan ais>BrandLab hem gayrimenkul sektörüne hem de yapsatçılara ve onların bireysel gelişimlerine yönelik marka geliştirme konusunda yetenek sunmanın yanı sıra global farkındalık da sağlamaktadır diye konuşuyor.

Aubrey Ghose ve Ural Birand 9 yıl birlikte çalıştı

Şirket Başkanı (CEO) Aubrey Ghose, Fitch, BDG ve HLS gibi Londra merkezli uluslararası danışmanlık şirketleri ile çalışarak ve Grup Kreatif Direktörü olarak görev yaptığı Allen Internationalın kurucu ortağı olarak geçirdiği 20 yılın ardından AIS>BrandLabi 2003 yılında kurdu.  Aubrey Ghose, bu sürede Türkiye pazarını çok iyi tanıdı ve Allen Internationalın Türk ortağı Ural Birand ile birlikte dokuz yıl süreyle çalıştı.

Allen Internationalın eski ülke yöneticisi Ural Birand, 1994den bu yana Türkiye pazarında 6 banka (Akbank,Garanti Bankası,Dışbank,TEB,Denizbank / 2 proje)  ve 7 perakende zinciri (Teknosa,Tansaş,Zorlu Tekstil / Taç Linens, Yurtiçi Kargo, Petrol Ofisi ve Gratis / 2 proje) için yapılan çalışmalarla Türkiyede marka pazarlama profilinin değişmesine yardımcı oldu.


Geri Dön