Akiş GYO, bu yılın ilk yarısında gelirlerini yüzde 93 artırdı!
Akiş GYO'nun 2023 birinci yarıyıl finansal sonuçları açıklandı. Bu kapsamda Akiş GYO, bu yılın ilk yarısında gelirlerini yüzde 93 artırdı. İşte detaylar...
Akkök Holding'in stratejik iş alanları kapsamında konumlandırdığı gayrimenkul sektöründeki iştiraki Akiş GYO, 2023 ilk 6 ayındaki finansal sonuçlarını açıkladı. Yılın ilk yarısında 2,3 milyar TL net kâr elde eden Akiş GYO’nun cirosu da aynı dönemde yüzde 93 yükselişle 683 milyon liraya ulaştı.
Perakende sektöründe yaşanan hareketliliğin AVM’lerdeki kira gelirlerine de yansımasıyla Akiş GYO, 2023'ün ilk altı aylık döneminde cirosunu yüzde 93 yükseltirken aktiflerini de yüzde 45 büyüttü.
Yılın ilk 3 aylık döneminde 107 milyon TL olan net kâr, yatırım amaçlı gayrimenkullerin ara dönem değerleme artışları ile beraber altı aylık dönemde 2 milyar 260 milyon TL'ye çıktı.
Şirketin yüzde 100 sahibi olduğu ve yüzde 99 gibi yüksek doluluk oranlarıyla öne çıkan Akbatı ve Akasya alışveriş merkezlerinde güçlü operasyonel performansa katkı sunuyor.
AVM’LERDEKİ METREKARE BAŞINA CİRO ARTTI
Her geçen gün ivmelenen ziyaretçi sayılarının da şirket performansına pozitif katkıda bulunduğunu aktaran Akiş GYO Genel Müdürü Levent Çanakçılı, 2023 yılının ilk yarısını başarı ile tamamladıklarını söyledi.
Alışveriş merkezlerinin tarihi zirvelerdeki doluluk oranlarına ek olarak içinde bulundukları ekonomik konjonktürde perakende sektöründeki ivmeyi destekleyen tüketim iştahı kapsamında AVM’lerimizdeki metrekare başına ciro oranlarında yıllık bazda yüzde 119 oranında artış gözlemlendiğine dikkat çeken Çanakçılı, "AVM’lerdeki kira gelirlerimizde de yıllık bazda yüzde 98 oranında artış yaşanırken, 2023 yılının ilk yarısında konsolide ciromuz yüzde 93 artışla 683 milyon lira ciroya ulaştı" dedi.
Yılın ilk yarısında aktiflerinin de 2022 yılının aynı dönemine göre yüzde 45 artarak 16.3 milyar liraya çıktığına dikkat çeken Çanakçılı, "Yatırım amaçlı gayrimenkullerin değer artışları neticesinde 2 milyar 260 milyon lira mertebesinde bir kâr ile yılın ilk yarısını tamamladık" diye konuştu.
PROJELERİN OLUMLU KATKISI OLDU
Ana iş kolları olan ticari gayrimenkullerindeki kiracıların içinde yer aldığı perakende sektöründeki dinamizmin, şirketin güçlü kurumsal yapısı ile birleşmesi ile ilk 6 aylık dönemi finansal, operasyonel ve sürdürülebilirlik anlamında başarılı bir şekilde tamamladıklarına vurgu yapan Genel Müdür Çanakçılı, AVM'lerde vizyoner bakışıyla, global trendleri de göz önünde bulundurarak farklılaşma çalışmalarını hayata geçirmeye devam ettiklerini belirtti.
AVM'lerin çekim ve deneyim merkezi olmasının, oldukça yüksek doluluk oranlarıyla birleşince hem kiracılar hem de ziyaretçiler tarafından pozitif geri bildirimleri olduğunu söyleyen Çanakçılı, “Şirketimizin son 2-3 senedir temel odak noktası borçluluğu ve açık pozisyonu azaltmak, sürdürülebilirlik ve inovasyon odağında sektöre öncülük etmeye devam etmek" dedi.
Bu kapsamda söz konusu dönemde yaklaşık 182 milyon lira tutarında varlık satışı yapmanın yanında, sürdürülebilirlik raporlama çerçevelerini genişleterek inovatif projeleri hayata geçirdiklerini söyleyen Çanakçılı, "2023 yılında ana stratejimizden sapmadan ziyaretçilerimize deneyim odaklı konseptler ile dokunmaya devam edeceğiz” şeklinde sözlerini noktaladı.
Akasya AVM'nin değeri 11 milyar TL'yi aştı!
Akiş GYO Erenköy ve Caddebostan gayrimenkullerinin 2022 değeri açıklandı!