Eğitim

Akport kıtalararası köprü olacak!

Trakya'yı Avrupa'ya bağlayan önemli bir çıkış noktası olan Akport, çağdaş bir liman olarak faaliyet gösteriyor

Trakya'yı Avrupa'ya bağlayan önemli bir çıkış noktası olan Akport, Türkiye'nin önde gelen sanayi gruplarından Akkök Şirketler Grubu bünyesine katıldığı 1997 yılından bu yana hayata geçirilen yaklaşık 65 milyon dolarlık yatırım sayesinde, bugün yüksek kapasiteli, çağdaş bir liman olarak faaliyet gösteriyor.

Toplam 130 bin metrekarelik konteyner alanı, 2 kilometrelik rıhtım uzunluğu, yıllık 3 milyon ton dökme yük ve 300 bin adet konteyner kapasitesine sahip, çağdaş donanımı ve deneyimli kadrosuyla örnek bir liman kompleksi olan Akport Tekirdağ Limanı, bölgenin ihtiyaçları doğrultusunda daha da gelişerek yatırımlarını sürdürüyor. Halen 350 metre boyunda, -14 metre draftlı, 2 adet ek rıhtım inşaatı tamamlanma aşamasında bulunan Akport, Tekirdağ Muratlı demiryolunun Mart 2010'da devreye girmesiyle Trakya'nın tek demiryolu bağlantılı limanı olacak.

Akport Tekirdağ Liman İşletmesi A.Ş. Genel Müdürü Serdar Sözeri, "Yeni rıhtım yatınmlannın ve limanın içine kadar gelecek demiryolu hattının tamamlanmasıyla Akport, Avrupa ve Anadolu arasındaki en önemli bağlantı noktalarından biri olacak" dedi.

Sözeri, Özelleştirme İdaresi'nden bir iskele görünümünde devralınan işletmenin, karayolu ve demiryollarıyla bağlantı kurularak kıtalararası köprü görevi yapacak önemli bir liman haline geleceğini vurguladı.

Geçen yıllarda Trakya'ya hitap eden konteyner terminalinin, dökme yük yükleme boşaltma ve Tekirdağ Güney Marmara Ro-Ro hizmetlerinin devreye girmesiyle hızlı bir büyüme sağlaclıklarını belirten Sözeri, 2009 yılında Uoyd's List Türkiye Denizcilik Ödülleri'nde 'Yılın Limanı' ödülüne layık görülen Akporf un, 13 yılda gerçekleştirdiği yatırımlarla Türkiye'nin en hızlı büyüyen limanları arasında yer aldığını kaydetti.

Başlıca hinterlandı Trakya olmakla birlikte İstanbul'daki birçok sanayi kuruluşuna da hizmet veren Tekirdağ Akport Limanı, Tekirdağ Bandırma Ro-Ro seferlerine ek olarak, Tekirdağ Erdek, Tekirdağ Bandırma, Tekirdağ - Marmara Adası, Tekirdağ Karabiga ve yaz aylarında Tekirdağ Avsa seferleriyle Limana uğrak yapan gemi adedini geçtiğimiz günlerde 8'e çıkararak günde 350 kamyona bu hatlan kullanabilme imkanı sağladı.

Bunun yanısıra Trieste ve Marsilya başta olmak üzere uluslararası Ro-Ro seferlerinin de Nisan 2010'da başlayacağı açıklandı.

Tekirdağ Akport'la büyüyecek

Akport Tekirdağ Liman İşletmesi A.Ş. Genel Müdürü Serdar Sözeri, Tekirdağ¬Muratlı arasındaki demiryolunun sağlayacağı avantajlar konusunda da şunları söyledi:

'Tekirdağ, demiryolunun ulaştığı çok önemli bir şehir olarak sosyal ve ekonomik yaşamdaki yerini alacak, aynı zamanda kent ve çevre insanı da yeni iş imkanlarına kavuşacak. Doğrudan İstanbul'a akan ve İstanbul'dan transit geçmek zorunda kalan karayolu taşımacılığı ve hatta gelecek yıllarda Güney ve Baü Anadolu eksenindeki demiryolu hatları, karşılıklı limanlar vasıtasıyla demiryolu feribotları kullanılarak çok daha ekonomik bir şekilde son adreslere ulaşma imkanını bulacak.

Neticede, limanın karayolları yükünü azaltacak olması İstanbul'un yoğun trafiğini de rahatlatacak. Dolayısıyla İstanbul'un genişlemesinin bir yolu da Akport'un gelişmesinden geçiyor. Akport, demiryolu bağlantısına sahip bir liman olmasından dolayı karayolu taşımacılığına oranla karbon emisyon değerlerini azaltarak yeşil lojistiği de destekliyor."
Milliyet