Genel

Aldo'nun temsilciliği Olgar'a geçerken 7 mağaza kapatıldı

Kanadalı ayakkabı devi Aldo'nun temsilciliği Unitim'den Olgar Grubu'na geçerken bu süreçte mevcut 7 mağaza kapatıldı

Kanadalı ayakkabı devi Aldo, tarihinde bir ilki gerçekleştirdi ve 2007'de girdiği Türkiye pazarında partnerini değiştirdi. Markanın temsilciliği Unitim'den Olgar Grubu'na geçerken bu süreçte mevcut 7 mağaza kapatıldı. Özhun Olgar, "Bu alanda büyümek istiyoruz, kadın tüketicilerin savaş bile çıksa almaktan vazgeçmeyeceği ürün ayakkabıdır" dedi.

Aldo tarihinde bir ilki gerçekleştirerek faaliyet gösterdiği bir pazardaki partnerini değiştirdi. Kanadalı ayakkabı devi 2007 yılında Unitim'le girdiği Türkiye pazarında bu aydan itibaren Olgar Grubu'yla yola devam etme kararı aldı. 2 yıl içinde açılan 7 Aldo mağazası bu değişim sırasında kapatılırken Aldo geçtiğimiz hafta anlaşmaya vardığı yeni partneriyle şimdiden Kafkaslar'a açılma planı da yapmaya başladı. Aldo için 'yepyeni bir çıkış' yakalamak istediklerini, bu yüzden mevcut mağazaların kapatılmasının ardından markanın Türkiye temsilciliğini üstlendiklerini söyleyen Olgar Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Özhun Olgar, "Eğer mevcut mağazaları üstlenseydik bizden önceki hizmetin artıları ve eksileri bize maledilirdi. Biz şimdi Aldo'yu ilk kez Türkiye'ye getirmiş gibi taze bir başlangıç yapıyoruz" dedi.

Bir tek ayakkabı satılıyordu

Grubun ana çıkış noktasının extreme sporlar olduğunu ama uzun süredir ayakkabı özellikle de kadınlara yönelik kategoride bulunma planları yaptıklarını aktaran Olgar, bunun nedenini de "7'den 77'ye kadın tüketicilerin savaş bile çıksa almaktan vazgeçmeyi ürünün ayakkabı ve çanta olması" şeklinde açıkladı. Bu konuda bir anısını da paylaşan Olgar, "Geçtiğimiz yıllarda HSBC binası bombalandığında Akmerkez'de dolaşan kimse yoktu ama baktım bir ayakkabı mağazasında kadınlar alışveriş yapıyordu" dedi.

Partnerlik teklifinin Aldo'nun Kanada'daki merkezinden geldiğini aktaran Olgar, "İlk mağazamızı 21 Ekim'de Bağdat Caddesi'nde açıyoruz. Bu yıl sonuna kadar Etiler ve Bakırköy tarafında da mağaza açıp 2010 sonunda 5 mağazaya ulaşacağız. Hedefimiz 10 yıl içinde 30 mağaza" diye konuştu. İlk aşamada İstanbul ve Ankara'da büyüyeceklerini, ardından Antalya, Adana, Bursa, İzmir, Eskişehir, Kayseri, Konya ve Trabzon gibi illerde mağaza planlarının bulunduğunu da anlatan Olgar, şunları söyledi: "Bizim her yere girme gibi bir isteğimiz yok. Markanın doğasına uygun ve ona yakışan lokasyonlarda olacağız. Aldo New York, Miami, Los Angeles, Montreal, Dubai'nin en gözde caddelerinde mağaza sahibi, aynı şey Türkiye'de de geçerli olacak."

Billabong 4 kat büyüdü

Aldo'da yaşadıkları değişim sürecini geçtiğimiz yıllarda şu anda dünyanın en büyük sörf markası haline gelen Billabong'da da yaşadıklarını hatırlatan Özhun Olgar, "Mazhar Zorlu Holding'ten Billabong bize geçince piyasada 'Siz tekstilden ne anlarsınız?' diyenler oldu. Ancak şu anda marka 4 kat büyümüş durumda. Grup bunun ardından 12 ülkeyi bize bağladı. Şimdi de Ortadoğu'yu vermek istiyorlar" diye konuştu.

2010'da perakendeci yok satacak

2010 yılı için öngörülerini de açıklayan Özhun Olgar, "2009 performansına bakarak 2010 siparişlerini vermemek lazım çünkü önümüzdeki yıl iyi olacak. Bu yıla bakarak sipariş verenler ürün bulamayacak yok satacaklar. 2010'da pazarda ürün eksikliği olacak" değerlendirmesini yaptı.

Pazar fiyat şişiriyor Aldo'yu Avrupa fiyatlarıyla açacağız

Türkiye'de özellikle yaz sezonunda Aldo'nun büyük ses getireceğini, her sezon 2 bin ürün sunmasının avantajını yaşayacaklarını söyleyen Özhun Olgar, Türkiye ayakkabı pazarıyla ilgili olarak şu değerlendirmeyi yaptı: "Türkiye'de fiyat sıkıntısı var. Pazar fiyat şişiriyor. Sezon açıyorlar yüzde 25-30 indirime giriyorlar. Bu baştan doğru fiyatlandırma yapılamıyor demektir. Biz Aldo'yu Avrupa fiyatlarıyla açacağız hatta daha altında fiyat sunmaya çalışacağız. Sezon boyunca doğru fiyat vereceğiz."

1000 TL lik tasarım ayakkabıyı 200 TL'ye satıp A grubunu da çekeceğiz

Aldo'nun 1.400 mağazayla dünyanın en büyük ayakkabı ve aksesuar markalarından biri olduğunu ve özellikle B gelir grubundaki tüketiciye hitap ettiğini aktaran Özhun Olgar, "Ancak biz yeni dönemde A gelir grubunu mağazalara sokacağız.

Çünkü Aldo'nun özellikle moda ve trendleri izleme konusundaki gücünü yansıtan koleksiyonları pazara sunacağız. Bu sayede 1.000 TL'lik ayakkabılara Türk tüketicisi 200-250 TL'ye ulaşacak. Aldo'nun zaten farkı da 'dizayn' ve 'uygun fiyat'tan geliyor" dedi.
Vatan