Genel

Koçtaş, 2011'de 7 mağaza daha açacak!

Son 5-6 yılda mağazalaşmayı hızlandıran Koçtaş'ın cirosu 2010'da 800 milyon liraya kadar yükseldi. Bu yıl hedef, ciroda milyar lirayı aşmak. Yılın ilk mağazasını açan Koçtaş, 2011'de 50 milyon dolar yatırımla toplamda 7 mağaza açmak istiyor

Koç Holding Turizm, Gıda ve Perakende Grubu'nun iki haftalık çiçeği burnunda başkanı Tamer Haşimoğlu, Koçtaş Genel Müdürü Alp Özpamukçu'ya dönerek "Bundan sonra milyar dolarlık ciroları isteyeceğiz ve telaffuz edeceğiz" sözleri şirketin yüzde 20'lerin üzerindeki büyümesinin sürdürüleceğine işaret ediyor. Koç Holding'in, kârlılığı gıda perakendesine göre daha yüksek olan bu şirkete yatırımını hızlandırdığı zaten görülüyor. Zira, önceki gün Adana'da 31'inci mağazayı açan Koçtaş, böylece 18'inci farklı şehirde faaliyet göstermeye başladı. Yılın ilk mağazasını açan Koçtaş, 2011'de 50 milyon dolar yatırımla toplamda 7 mağaza açmak istiyor. Koçtaş Genel Müdürü Özpamukçu, buna 1 tane daha ekleyerek sürpriz yapabileceklerini belirtiyor. Koçtaş'ta elmanın ikinci yarısı yani diğer yüzde 50 ortak İngiliz Kingfisher... Şirketin yabancı ortağı Türkiye'deki gelişmelerden mutlu olmalı ki Türkiye'de sadece mal satmak değil ürün tedarik etmek için kolları sıvamış. Haşimoğlu'nun verdiği bilgilere göre, ürün tedariki için Koçtaş'tan ekibi transfer eden Kingfisher, seramik, panel radyatör ve ev tekstilinde Koçtaş'a mal veren üreticilerden ürün alımı için harekete geçmiş. Koçtaş Genel Müdürü Özpamukçu, Kingfisher'in 20 milyar dolar cirolu bir şirket olduğunu hatırlatırken, Haşimoğlu ise küçük küçük başlayacak alımların zamanla milyar dolara bile varabileceğine dikkat çekiyor. Bu da yüksek ithalat nedeniyle cari açık sıkıntısıyla boğuşan Türkiye'nin ihracatı için suya atılan bir damla daha olacak. Kingfisher, Romanya'dan Brezilya'ya birçok ülkeden ürün tedarik ediyor. Koçtaş Genel Müdürü Özpamukçu, sattıkları ürünlerin yüzde 85'inin iç pazardan alındığını belirterek yüzlerce KOBİ'ye mal siparişi verdiklerini hatırlattı.

Seçim ekonomisi yok

Koçtaş'ın halka açık şirket olmamasına karşın borçlanmasını karlılıkla rahatlıkla sürdürebileceğini kaydeden Haşimoğlu, karlılık oranının grubun daha önce sahibi olduğu gıda perakendesindeki karlılığından daha iyi olduğunu ifade etti. Haşimoğlu, iş dünyası olarak bir seçim ekonomisi görmediklerini, tüketicilerin de son dönemde seçime dayalı bir alışveriş yapmadıklarının altını çizdi.
Sabah/Tarık Yılmaz