Genel

Ali Ağaoğlu, İstanbul Moda Haftasının sponsoru oldu!

Santral İstanbul’da 4’üncüsü düzenlenen İstanbul Moda Haftası’nın ana sporsoru emlak dünyasının önde gelen ismi Ağaoğlu oldu...

Ali Ağaoğlu, İstanbul’un her şeyiyle dünya markası olabileceğini belirterek, “İstanbul modanın dünyadaki başkentlerinden biri olacak. Bunu hep beraber yapacağız. Olacak diyorum, yapacağız” dedi.

AĞAOĞLU, bu yıl 4’üncüsü düzenlenen İstanbul Fashion Week’in (IFW-İstanbul Moda Haftası) de yaşam mimarı oldu. 3-6 Şubat’ta Santral İstanbul’da düzenlenecek IFW’nin anasponsoru olan Ağaoğlu Grubu’nun Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ağaoğlu, etkinliğe 700 bin TL aktaracak. Ağustos ayında düzenlenecek IFW’ye de ana sponsor olduklarını belirten Ali Ağaoğlu, “İstanbul dünya markası olacaksa her şeyiyle olacak. Bizim de buna bir katkımız olsun istedik. Aslolan İstanbul’dur. İstanbul markasına yatırım bu. Maslak’ta başlayan projeyle iddialıyım. İstanbul’u dünya ligine taşıyoruz. İstanbul markası güçlendikçe herkese olumlu katkısı olur” dedi.

Reklamlarda oyunarım
Kendi konut projelerinde ‘Olacak dedim, oldu’ sloganını kullanan Ağaoğlu şöyle konuştu: “İstanbul modanın dünyadaki başkentlerinden biri olacak. Bunu hep beraber yapacağız. Olacak diyorum, yapacağız. Ben de üzerime düşeni yapacağım. Olacak diyeceğiz, olacak! İsterlerse İstanbul Moda Haftası’nın reklamlarında da oynarım. Reklamlar yokmuş gerçi. Ama olursa oyner geliri eğitime bağışlardım. Ağustos etkinliğine reklam bütçesi de koyduralım o zaman.”

Önemli evlilikler olabilir
İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları (İTKİB), Moda Tasarımcıları Derneği (MTD), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve İstanbul Moda Akademisi (İMA) işbirliğiyle düzenlenen IFW’de 18 tasarımcı ve 9 markanın katılımıyla 21 defile gerçekleştirilecek. İstanbul Moda Haftası Danışma Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, Moda Haftası’na hatır için değil etkinliğin gücüne inandıkları için markaların katılmasının önemine işaret etti. “Bir işadamı ve bir moda yatırımcısı olarak söylüyorum; bu yıl önemli evlilikler olabilir” diyen Orakçıoğlu, şöyle devam etti: “Tasarımcı-marka işbirlikleri , evlilikleri mümkün olabilir. Solo 9, karma 3 olmak üzere 18 tasarımcının eserleri podyuma çıkıyor. Açıkçası biz firma olarak bu gözle bakacağız. Önceki yıllarda bu gözle bakan Derimod Hatice Gökçe ile çalışmaya başladı.”

Herkesin ünlüsü kendine
İTKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi de göz önüne çıkan tasarımcıların değerinin arttığını söyledi. Tanrıverdi 2023’te İstanbul’un dünya moda başkentleri arasında ilk 5’e gireceğini de vurguladı. Süleyman Orakçıoğlu, ilk yıllar organizasyonu güçlendirmek için celebrity (ünlü yüz) ihtiyacı olduğunu hatırlatarak bu yıl herkesin kendi ünlüsünü davet edeceğini söyledi. Damat Tween’in 4 Şubat’taki defilesinde yıldız futbolcu Christiano Ronaldo’nun sevgilisi İrina Shayk ile ünlü oyuncu Dita Von Teese podyuma çıkacak. Ronaldo’nun da davete glemesi bekleniyor.

Hazırgiyim kasımda 1.7 milyar liraya ulaştı, kârlılık arttı

TÜRKİYE Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) hazır giyim endeksi kasım ayı sonuçlarına göre, hazır giyim harcamaları kasımda 1.7 milyar lira ile 2010 yılının en yüksek seviyesine ulaşırken, hazır giyim sanayi kârlılığını belirleyen gelir endeksi 12 ay sonra ilk kez yine döviz kurlarındaki yükselme ile 3.78 puan arttı. TGSD Başkanı Cem Negrin, Ekonomi ve Strateji Danışmanlık Hizmetleri (ESDH) tarafından hazırlanan hazır giyim sektör endeks sonuçlarına göre kasım ayında hazır giyim harcamalarının rekor seviyeye ulaştığını söyledi. Kasım ayında pamuk fiyatlarında ve yerli-yabancı ara mamul maliyetlerinde hissedilir artış yaşandığına işaret eden Negrin, şöyle konuştu: “Maliyet endeksi artışını kasım ayında da sürdürdü. Endeks 2.11 puan yükseldi. Bunlara bağlı olarak kârlılık endeksi uzun bir süreden sonra ilk kez arttı. Artış 1.67 puan oldu. Ancak döviz kurlarındaki artışın sağladığı pozitif görünüme rağmen, aynı dönemde ara mamul maliyetlerindeki artış nedeniyle kârlılık istenilen noktaya ulaşamadı. Hazır giyim faaliyetleri kasım ayında mevsimsellik etkisi ile
yavaşladı. İthalat, ihracat ve sanayi üretimleri geriledi. Mevsimsellik etkisi ile gerilemeye rağmen hazır giyim faaliyet endeksi 2009 kasım ayına göre 5.5 puan, 2008 yılı kasım ayına göre de 14.8 puan yukarıda
gerçekleşti. İç satışlar faaliyetler içinde büyüme gösteren alan oldu.”

Gizia ile Koton anlaştı, açılış ve kapanış defilesi yer değişti

GIZIA’nın sahibi İsmail Kutlu, açılış defilesini yapacaklarını belirterek, “Biz kapanış defilesini almıştık, Koton ise açılışı. Sonra aramızda değiş tokuş yaptık. Ama herhangi bir fark ödemedik. Sadece el sıkıştık” dedi. Defileye getirmek için ünlü bir sima arayışlarını sürdürdüklerini hatırlatan Kutlu, esprili bir dille “Abdullah Kiğılı’yı getireceğiz. Bana göre en büyük celebrity (ünlü) o. Şaka bir yana hâlâ bakıyoruz; netleşmedi”
diye konuştu.

Mavi 20’nci yılını kutlayacak

MAVi, IFW’de 20’nci yılını kutlamak için daha geç bir satte defile yapmak isteyince Avva centilmenlik göstererek, 5 Şubat’ta saat 21.00’deki defile saatini Mavi’ye bıraktı. IFW’de sektör için kenetlenmenin örnek boyutlarda olduğu anlatılıyor.

Bütçesi 2 milyon TL

IFW’nin bu şubat ayındaki bütçesi 2 milyon TL. Moda Haftası’ndaki defileler açık arttırma ile satılmış 430 bin dolar gelir elde edilmişti. Açılış defilesi 85 bin dolara, kapanış defilesi de 75 bin dolara ihalede satılmıştı.
Markafoni ve Coca-Cola’nın da sponsor olduğu etkinlik için kozmetik firmaları arasında yarış başladı. IFW, büyük bir markayla isim sponsorluğu arayışında.  2 Şubat’ta başlayacak Collection Premier İstanbul (CPI) fuarı ile IFW’yi toplamda 40 bin kişinin ziyeret etmesi bekleniyor. 5 bin kadar yabancı ziyaretçi ve 200’de fazla yabancı basın mensubunun geleceği hesaplanıyor.  4 gün sürecek etkinlikte bin kişi istihdam edilecek.
Hürriyet/Demet Cengiz Bilgin