Ali Bey Resorts&Hotels 2 otelle zincirini büyütecek
Gürallar Artcraft Yönetim Kurulu Üyesi Esin Güral Argat, ilki Mısır'ın Şarm el Şeyh bölgesinde olmak üzere 5 yıl içinde Akdeniz çanağında 2 otelle `Ali Bey Resorts&Hotels' zincirini büyüteceklerini söyledi
Otele dedelerinin adını verdiklerini ifade eden Esin Güral Argat, en az 30 milyon dolar olmasını planladıkları yatırımla ilgili olarak, "En az 30 milyon dolar tutarında ve en az 600 yatak kapasiteli tesis olur. Mısır'ın ardından da Fas'ı düşünüyoruz" dedi.
Side projesi bitiyor
Manavgat'ta bulunan Ali Bey Hotels&Resort'un dünyanın önemli turizm şirketlerinden biri olan TUI tarafından dünyanın en iyi 100 otelinden biri olarak seçildiğimi hatırlatan Argat, nisan 2010'da 50 milyon dolar yatırımla tamamlanacak Side tesisinin de açılacağını belirtti. Bu merkezin `İstanbul yalı mimari' tarzı esas alınarak inşa edildiğini, 275 oda ve 700 yatak kapasiteli olduğun anlatan Argat, "Tesis hiçbir ağaç kesilmeden inşa edildi" diye konuştu.
Ajda marka oldu sırada Diva var
Gürallar Artcraft turizmin yanı sıra cam üretimi, kiremit, makine sanayi, yapı malzemeleri ve kimya alanlarında faaliyet gösteriyor. Sofra camı sektörüne 1996'da girdiklerini ve bugüne kadar yaptıkları 100 milyon dolar yatırımla bu alanda dünya 7'ncisi olduklarını ifade eden Esin Güral Argat, Türkiye'deki züccaciye camı üretiminin yüzde 20'sini karşıladıklarını söyledi. Türkiye'de yılda 400 milyon adet çay bardağı satıldığını, bunun 100 milyonunun kendi ürünleri olduğunun altını çizen Argat, şöyle devam etti: "Ajda bardağımız 5 yılda 20 milyon adet sattı. Seda, Asena, Petek gibi isimlerde bardaklarımız var. Şimdi sırada çok ince camdan üretilen Diva çay bardağı var." Argat, büyükanneleri Hediye Hanım'ın adını da bir çay bardağı modeline vereceklerini söyledi.
CAM İŞİNDE HIZLI BÜYÜYOR
- Grup cirosu 300 milyon TL
- Cironun yüzde 70'i camdan geliyor
- 76 ülkeye ihracat yapıyor
- Fransa, Almanya ve İtalya'da iddialı
- 15 milyon dolar yatırımla yüzde 5 kapasite artıracak
- Grupta 6.600 çalışan var
Beste Önkol/Milliyet
Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler
Ajda'yı, Sezen'i bardağa yazdı satışı 100 milyon adedi buldu
Gürallar Yönetim Kurulu Üyesi Esin Güral Argat, "Çay bardağına Ajda, Asena, Sezen ve Seda isimlerini verince 400 milyonluk pazarda 100 milyon adetlik satış yakaladık. Sadece Ajda'da 20 milyon adetlik satışa ulaştık" dedi.
GÜRALLAR Şirketler Grubu'nun sofra camı üretimi yapan kuruluşu Gürallar ArtCraft, çay bardaklarına sanatçıları çağrıştıran Ajda, Asena, Sezen, Seda gibi isimleri verince 400 milyon adetlik pazarda 100 milyon adetlik satışa ulaştı. 1997'de Kütahya'da kurulan fabrikada üretime başladıklarını belirten Gürallar Yönetim Kurulu Üyesi Esin Güral Argat, "Yıllık 450 milyon adet üretimimizle dünyanın 7'nci büyük üreticisi olduk. Bu yıl 15 milyon dolar yatırım yaptık ve 2010 yılında yüzde 5 kapasite artırımına gideceğiz" dedi.
100 milyon dolar yatırım
Gürallar ArtCraft'a kurulduğu günden bu yana 100 milyon dolar yatırım yaptıklarını ifade eden Esin Güral Argat, şu bilgileri verdi: "Kuruluşumuzdan itibaren kapasitemiz 4.5 kat arttı. Şu anda 450 milyon adetlik üretimimiz ve bin 500'e yakın ürün çeşidimiz var. 2008 yılı verilerine göre Türkiye'nin züccaciye cam üretim kapasitesinin yüzde 20'sinden fazlasını karşılıyoruz. Türkiye'de 150 bin satış noktası olduğu kabul ediliyor. Bizim 20 bin noktada olduğumuz belirlendi."
150 milyon adet ihracat
Avrupa'nın 76 ülkesine ihracat yaptıklarını belirten Argat, şunları söyledi: "Dünya cam pazarının 7'nci büyük üreticisiyiz. İlk 6 şirketin sektörde 50 yılın üzerinde tecrübesi bulunuyor. Biz 13 yıllık bir üreticiyiz. İlk üçe girmek için daha fazla çalışmak gerekiyor. Yurtdışına 150 milyon adet ürün gönderiyoruz. Bu da 54 milyon dolarlık ihracata karşılık geliyor. Şu anda üretimin yüzde 60'ı ihracatta, yüzde 40'ı iç pazarda satılıyor."
Ajda'nın kullanımı yüzde 90
Gürallar ArtCraft Satış ve Pazarlama Müdürü Tuğrul Baran ise, Türkiye'de yılda 2.5 milyar adet bardak satıldığını ve bunun 400 milyon adedini çay bardağının oluşturduğunu vurguladı. Yılda 100 milyon adetlik çay bardağı satışına ulaştıklarını dile getiren Baran, şöyle konuştu: "Çay bardağı çeşitlerimizden Ajda'nın Türkiye'de kullanımı yüzde 90'lara ulaştı. 2004 yılında piyasaya sunduğumuz Ajda'nın satışı 20 milyon adedi buldu. 2007 yılında çıkan Asena ise 15 milyon sattı. Şimdi sırada Ajda'dan daha ince camdan üretilen Diva var."
Sharm El Sheikh'te otel yatırımı yapacak
ALİ Bey Resort&Hotels markasıyla yurt dışında da olacaklarını ifade eden Esin Güral Argat, "Mısır'da 2011'de Sharm-El Sheikh'de yurtdışındaki ilk otel yatırımımızı planlıyoruz. Kiralama ya da mevcut yatırımları satın alma yoluyla da yurtdışına açılabiliriz. Nasıl bir yatırım olacağını o günki şartlar belirleyecek. Mısır'a 30 milyon dolar yatırım yaparız. Akdeniz Havzasında büyümeyi hedefliyoruz. Mısırla beraber Fas'a da önem veriyoruz. 5 yılda yurt dışında en az 600 yatak kapasiteli 2 otel açmayı planlıyoruz" diye konuştu.
Dünyada 30 bin noktada satılıyor
YURTDIŞINDA Walmart, Coca-Cola, Tesco, Pepsi, L'eclerc, Kraft, Carrefour, Metro Group gibi zincirlerle çalıştıklarını belirten Esin Güral Argat, "Dünyada yaklaşık 30 bin noktada varız. Almanya, Fransa ve İspanya'da Türkiye'den daha çok tanınıyoruz" dedi. Dünya cam pazarının en önemli oyuncularının Amerika ve Fransa olduğunu dile getiren Argat, "Dünya cam pazarı 8 milyar dolara ulaşıyor. Bu rakama düz cam yani otomobil, ev camı gibi çeşitler de dahil. Ancak biz bunları üretmiyoruz. İran ve Çin sektör için büyük tehdit oluşturuyor. İlerleyen dönemlerde bizde Çin'de var olabiliriz" diye konuştu.
Hürriyet