Ali Kahyaoğlu: Maden Bakanlığı kurulmalı!
İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kahyaoğlu, maden sektöründeki sorunların başlıca kaynağının 2-3 bakanlığa çalışmaktan kaynaklandığını öne sürerek, tek bir maden bakanlığı kurulmasını istediklerini belirtti
İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kahyaoğlu, maden sektöründeki sorunların başlıca kaynağının 2-3 bakanlığa çalışmaktan kaynaklandığını öne sürerek, tek bir maden bakanlığı kurulmasını istediklerini belirtti
İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kahyaoğlu, 10 yıldır Türkiye'de bir maden bakanlığı kurulmasını istediklerini belirterek, maden iznini veren, çalışmaları denetleyen, yaptırımları tek elden uygulayan bir bakanlık olmadan sektörde sorunların devam edeceğini savundu.
Kahyaoğlu, yazılı açıklamasında, yaşanan felaketlerin ardından da olsa bir paketin hazırlanmasının önemli bir gelişme olduğunu, pakette doğru uygulamaların yanında tamamlanması gereken konular bulunduğunu ifade etti. Başlıca sorunların, sektörün 2-3 bakanlığa bağlı çalışmasından kaynaklandığını iddia eden Kahyaoğlu, "10 yıldır Türkiye'de bir maden bakanlığının kurulmasını talep ediyoruz. Tek yetkili olan bir bakanlık... Maden iznini veren, çalışmaları denetleyen, yaptırımları tek elden uygulayan bir bakanlık olmadan bu tür sorunları yaşamaya devam ederiz" görüşünü paylaştı.
Kahyaoğlu, Maden Tetkik Arama Enstitüsü'nün (MTA) yeniden aktif hale getirilerek kurulacak bakanlığa bağlanmasını da istedi. Türkiye genelindeki tüm maden rezervlerinin analizini, sondajını MTA'nın yapmasını öneren Kahyaoğlu, MTA'nın güvenli, çevreye zarar vermeyecek alanları belirlemesi ve Maden İşleri Genel Müdürlüğü'nü (MİGEM) satışa çıkarması gerektiğini dile getirdi. Kahyaoğlu, "Böylece devletin kasasına da para girer" ifadelerini kullandı.
Kahyaoğlu, Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun açıkladığı pakette maden firmalarının, belirli bir geçiş süreci içerisinde işçilere hayat sigortası yapmasının zorunlu hale getirilmesinin olumlu bir gelişme olduğunu vurgulayarak, şunları da kaydetti:
"Aslında hayat sigortasını uygulayan şirketlerimiz var. Ancak sigorta şirketleri kişi başına 100 bin liranın üzerinde sigorta yapmıyorlar. Bir kaza anında bizden istenecek para ise en az 1 milyon liradır. Sigorta limitlerinin artırılması gerekir. Yine olumlu bir gelişme; tehlikeli işlerde çalışan 2,7 milyon çalışana mesleki yeterlilik belgesi alma zorunluluğu getirilmesi... Ancak, eğitimi ve sertifikayı veren kuruluş ne kadar sorumlu olacak? Eksik eğitim veren veya eğitim vermeden 350 lirayı alarak sertifikayı veren kuruluşlar için neler yapılacak?
Pakette madenler tek bir kalem altında toplanarak, uygulamalar da cezalar da buna göre düzenlenmiş. Bu karışıklığa yol açacak, madenlerin yapısına ve özelliklerine göre uygulamalar getirilmeli. Yeni düzenlemeye göre, ölümlü kazada kusuru bulunan işveren alacağı cezaya ek olarak 2 yıl kamu ihalelerinden men edilecek. İhmali olan, bilerek hata yapan ömür boyu men edilsin. İtirazımız yok... Peki ölümlü kazalar TKİ'nin ocaklarında gerçekleşirse sorumlusu kim olacak? Devlet iki yıl süreyle kendi ocağını kapalı mı tutacak?"
Dünya