Kent Haberleri

Ali Öztunç'tan Kuzey Marmara Otoyolu açıklaması!

Kuzey Marmara Otoyolu’nda, iş bitimi sonrası sözleşmede değişiklik yapılarak araç geçiş garantisi 4 katına kadar yükseltildi. Aynı zamanda işletme süresi 9 yıldan 13 yıla çıkarıldı. CHP Genel Başkan Yardımcısı Ali Öztunç, konuya ilişkin konuştu.

Yap-işlet-devret modeliyle hayata geçirilen Kuzey Marmara Otoyolu'nda, iş bitimi sonrası sözleşmede değişiklik yapılarak araç geçiş garantisi 4 katına kadar artırıldı ve işletme süresi 9 yıldan 13 yıla çıkarıldı. Sözcü'den Başak Kaya'nın haberine göre; CHP Genel Başkan Yardımcısı Ali Öztunç, konuya ilişkin açıklamalarda bulundu.

Öztunç, SÖZCÜ'ye yaptığı açıklamada şöyle konuştu:

“Yap-işlet-devret modeli ile yaptırılan Kuzey Marmara Otoyolu Kurtköy-Akyazı Kesimi ile Kuzey Marmara Otoyolu Kınalı-Odayeri kesimi için toplam proje maliyeti yaklaşık 3.5 milyar dolar olarak açıklanırken, projelerin tamamlandığı dönemde iki projede yaklaşık 1.2 milyar dolarlık maliyet artışına gidildi. Projelerde böylesine ciddi büyüklükte bir maliyet artışına gidilirken, kamuoyuna bunun gerekçesi ve 1.2 milyar doların neye göre hesaplandığı ile ilgili hiçbir bilgi verilmedi. Kuzey Marmara Otoyolu'nda, iş bitimi sonrası sözleşmede değişikliğe gidilerek araç geçiş garantisi 4 katına kadar artırıldı ve bu da yetmezmiş gibi işletme süresi 9 yıldan 13 yıla uzatıldı.”

İHALE SONRASI DEĞİŞİKLİK TALİMATINI KİM VERDİ?

CHP Genel Başkan Yardımcısı Ali Öztunç, Meclis Başkanlığı'na sunduğu soru önergesi ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'na, “İhale sonrası yapılan bu değişiklikler ile ilgili talimatı kim vermiştir?” sorusunu yöneltti. Öztunç, şunları kaydetti:

“İhale sonrasında da kıyak bitmiyor, kamu zarara uğratılıyor. Sözleşmeler iktidara yakın iş adamlarının istekleri doğrultusunda değiştiriliyor ki müteahhitler zarara uğramasın. Vatandaş geçmediği köprüye otoyola para ödemeye devam ediyor.”

Kuzey Marmara Otoyolu ihalesinin şartları mı değiştirildi?