Ulaşım

Kuzey Marmara Otoyolu ihalesinin şartları mı değiştirildi?

Ulaştırma Bakanlığı ile Kuzey Marmara Otoyolunun ihalesini alan ortak girişimin imzaladığı sözleşmedeki şartlar, iş bitiminden sonra değiştirilerek, araç geçiş garantileri 3- 4 kat arttırıldı, ortak girişimin işletme süresi de 9 yıldan 13 yıla çıkarıldı.

Ulaştırma Bakanlığı ile Kuzey Marmara Otoyolunun ihalesini alan ortak girişimin imzaladığı sözleşmedeki şartlar, iş bitiminden sonra değiştirilerek, araç geçiş garantileri 3- 4 kat arttırıldı, ortak girişimin işletme süresi de 9 yıldan 13 yıla çıkarıldı.

Cumhuriyet'te yer alan habere göre; CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Kahramanmaraş Milletvekili Ali Öztunç, konuyu TBMM gündemine taşıdı. Öztunç, yazılı olarak yanıtlanması talebiyle Meclis Başkanlığı’na sunduğu önergede Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’ndan kamuoyu adına şu sorulara cevap istedi:

1. Kuzey Marmara Otoyolu ihalesi bittikten sonra ihale şartları, iş bitimi sonrası ödemeler başladığında neden değiştirilmiştir? Yapılan değişiklikler nelerdir? Bu değişikliklerde kamunun yararına herhangi bir düzenleme yapılmış mıdır?

2. Kuzey Marmara Otoyolunun sözleşme süresi ne kadardır? Bu süre, iş bitiminden sonra sözleşmede belirtilen süreye ilave olarak ne kadar arttırılmıştır? Bu sürenin artırılma gerekçesi nedir?

3. Bu otoyolun sözleşmesindeki araç garantisi taşıt/gün olarak ne kadardır? Sözleşmedeki taşıt garanti sayısı (taşıt/gün) otoyol bitiminde neden değiştirilmiştir? Yapılan artış miktarı ne kadardır?

4. İhale sonrası yapılan bu değişiklikler ile ilgili talimatı kim vermiştir?

Kuzey Marmara Otoyolu Nakkaş-Başakşehir kesiminin müşavirlik ihalesi 12 Nisan'da!