Kuzey Marmara otoyolu ihalesindeki sözleşme şartlarının değiştirildiği iddiası TBMM'de!
Kuzey Marmara otoyolu ihalesindeki sözleşme şartlarının iş bitiminden sonra değiştirilmesi meclis gündemine taşındı. CHP'li Öztunç, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...
CHP Kahramanmaraş Milletvekili Ali Öztunç, Kuzey Marmara otoyolu ihalesindeki sözleşme şartlarının iş bitiminden sonra değiştirilmesine ilişkin soru önergesi verdi. Öztunç, sorusunun Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu tarafından yanıtlandırılmasını istedi.
CHP'li Öztunç, ''Aşağıdaki sorularımın Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu tarafından yazılı olarak cevaplandırılmasını arz ederim'' diye konuştu.
Öztunç, açıklamalarına şu şekilde devam etti: ''Ulaştırma Bakanlığı ile Kuzey Marmara Otoyolunun ihalesini alan ortak girişimin imzaladığı sözleşmedeki şartlar, iş bitiminden sonra değiştirilerek, araç geçiş garantileri 3-4 kat arttırılmış, ortak girişimin işletme süresi 9 yıldan 13 yıla uzatılmıştır.''
CHP Kahramanmaraş Milletvekili Ali Öztunç'un soruları:
1- Kuzey Marmara Otoyolu ihalesi bittikten sonra ihale şartları, iş bitimi sonrası ödemeler başladığında neden değiştirilmiştir? Yapılan değişiklikler nelerdir? Bu değişikliklerde kamunun yararına herhangi bir düzenleme yapılmış mıdır?
2- Kuzey Marmara Otoyolunun sözleşme süresi ne kadardır? Bu süre, iş bitiminden sonra sözleşmede belirtilen süreye ilave olarak ne kadar arttırılmıştır? Bu sürenin arttırılma
gerekçesi nedir?
3- Bu otoyolun sözleşmesindeki araç garantisi taşıt/gün olarak ne kadardır? Sözleşmedeki taşıt garanti sayısı (taşıt/gün) otoyol bitiminde neden değiştirilmiştir? Yapılan artış miktarı ne kadardır?
4- İhale sonrası yapılan bu değişikliler ile ilgili talimatı kim vermiştir?
Nuran AYDIN/Emlakkulisi.com