Genel

ALO 181'i 264 bin kişi aradı!

7/24 hizmet esası üzerine kurulan bu hat üzerinden vatandaşlar çevreyi rahatsız eden ve kirliliğe sebep olan işletmeleri bu merkeze bildiriyor. Vatandaş temsilcilerinin kayıt altına aldığı bildirimler elektronik sistem üzerinden hemen ilgili birime iletil

7/24 hizmet esası üzerine kurulan bu hat üzerinden vatandaşlar çevreyi rahatsız eden ve kirliliğe sebep olan işletmeleri bu merkeze bildiriyor. Vatandaş temsilcilerinin kayıt altına aldığı bildirimler elektronik sistem üzerinden hemen ilgili birime iletiliyor.


 Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın çağrı merkezi olan Alo 181’i geçen yıl 264 bin 166 kişi aradı. Yapılan denetimler sonrasında çevreye zarar verdiği tespit edilen işletmelere cezalar kesildi.


 Bakanlık birimleri 2014 yılında Türkiye’nin hemen her ilinde çok sayıda denetim gerçekleştirirken toplam 14 milyon 748 bin 995 lira çevre cezasının kesildiği açıklandı.


 Geçtiğimiz yıl iletişim hattına en fazla çevre şikayeti büyükşehirlerde yaşayan vatandaşlar tarafından yapıldı. En fazla çevre şikayetinin geldiği il İstanbul olurken bu ili Kocaeli, İzmir, Bursa, Konya, Adana, Ankara, Antalya illeri izledi. Konuyla ilgili hattı en az arayan iller ise Bayburt, Iğdır, Batman, Şırnak, Bingöl, Bartın, Düzce oldu.


 Bu hat üzerinden vatandaşlar gürültü kirliliği şikayetlerini de yaparak bulundukları yerde sınır eşik değerlerinin aşılıp aşılmadığı konusunda yetkililerden inceleme yapılmasını isteyebiliyor.


 2014 yılında Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi ve Yönetimi Yönetmeliği kapsamında yapılan denetimlerde uygunsuzluk saptanan kurum ve kuruluşlara cezai müeyyideler uygulandı.