Emlak Terimleri

Alo Tapu Hattı hizmete girdi mi?

Tapu işlemlerinin yapılabilmesi için tapu dairelerinden randevu alınması gerekiyor. Söz konusu tapu randevuları internetten online bir şekilde de alınabiliyor. Peki, Alo Tapu Hattı hizmete girdi mi?

Alo Tapu Hattı hizmete girdi mi?

Tapu işlemlerinin yapılabilmesi için tapu dairelerinden randevu alınması gerekiyor. Söz konusu tapu randevuları internetten online olarak alınabiliyor. Tapu randevu sistemine "telefon" ile randevu sistemi de eklendi.


Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çağrı Merkezi olan ALO 181'e 15 Eylül tarihinden itibaren "Tapu ve Kadastro Çağrı Merkezi" de katıldı. Tapu çağrı merkezi vatandaşlara 7/24 hizmet veriyor.


Telefondan randevu aldıktan sonra, belirlenen randevu günü ve saatind Nüfus Cüzdanı ve Tapu Senedi belgesi ve diğer gerekli olan belgelerin götürülmesi gerekiyor.


Randevu alınan saat aralığından 15 dakika öncesinde başvuru yapılması gerekiyor. Gecikmenin 15 dakikayı geçmesi halimde, randevu iptal ediliyor.


Tapu için gerekli belgeler:

1.Tapu Aslı veya Fotokopisi


2.Fotoğraflı Nüfus Cüzdanı, Pasaport, Avukat Kimliği


3.4203/5211 Sayılı Yasalara tabii gerçek kişiler için Türk Vatandaşlığından çıkma belgesi(pembe kart/mavi kart) ile uyruğuna geçtiği ülke resmi makamlarınca verilmiş kimlik belgesi zorunludur. Bu belgelerin dışında ki ehliyet, memur, sigorta vs kimlikleri geçerli sayılmaz.


4.Ayrıca belgesinde bulunmasa dahi tüm tapu işlemlerinde gerçek kişilerin TC Kimlik numaralarının, Tüzel kişilerde vergi kimlik numarasının ibrazı zorunludur.


5.İşlem yasal temsilci aracılığıyla yapılacaksa alıcı veya satıcının vekilinin Düzenleme şeklinde hazırlanmış vekaleti, vasi ise vasi kararı istenir


6.Son 6 ay içerisinde çekilmiş 6 x 4 cm ebadında orijinal fotoğraf olmalıdır.Renkli fotokopiler kabul edilmez. Satıcıdan 1 adet, alıcıdan 2 adet.


Tapu randevu sistemi!



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com