Sektörel

Alo Tapu Hattı kullanımında artış yaşandı!

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın eylül ayında işleme aldığı ‘Alo Tapu Hattı’ ile ‘Online Randevu Sistemi’nin kullanımında artış var...

Vatandaşın yoğun ilgi gösterdigi çağrı merkezi, 7/24 hizmet verme esasına göre kuruldu. Bu hat sayesinde telefonla randevunun yanı sıra aynı zamanda, bilgi, şikayet ve ihbarlar, hizmetin iyileştirilmesi işlemleri, tek bir merkezden etkin, hızlı ve güvenli bir şekilde yürütülüyor. ‘Alo 181’e randevu alma konusunda gelen aramalar her geçen ay artarak devam ediyor.


Veraset işlemleri soruldu


Açıklanan rakamlara göre ‘Alo Tapu Hattı’ geçtiğimiz ay en fazla İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya, Adana, Tekirdağ, Kocaeli ve Mersin illerinden arandı. Merkeze başvuran vatandaşların en çok yönelttiği sorular ise daha çok veraset konusunda oldu. Buna göre hatta en çok ‘Veraset ve intikal işlemlerini nasıl gerçekleştirebiliriz. Konut alım ve satımında harç ve vergi miktarları ne kadar? Kentsel dönüşüme katılsak tapu harçlarından da muaf mıyız? Oturduğumuz evin ada, parsel bilgilerini öğrenebilir miyiz?’ şeklinde sorular yöneltildi.


Star