Alo tapu zaman israfını da önledi!
Çevre ve Şehircilik Bakanı İdris Güllüce'nin talimatıyla ALO 181 Çağrı Merkezine 15 Eylül tarihinden itibaren eklenen "Tapu ve Kadastro Çağrı Merkezi" hizmetinden vatandaşlar memnun kaldı.
Tapu ve Kadastro birimlerine yönelik soru, istek, randevu ve şikayetlerin takibi ile hizmetin iyileştirilmesi işlevlerinin tek bir merkezden etkin, hızlı ve güvenli bir şekilde yürütülmesini sağlıyor. Çağrı merkezinin hizmete açıldığı günden bu yana iletişim hattını vatandaşlar en çok bilgi almak için aradı. Buna göre çağrı merkezini tapu ve kadastro konularında toplam 2 bin 63 kişi ararken, bu aramaların yüzde 96'sı bilgi, yüzde 3'ü şikayet, yüzde l'ini ise ihbarlar oluşturdu.
ALO Tapu Hattı en fazla konut sektörünün de çok canlı olduğu İstanbul'dan arandı. İstanbul'un ardından en fazla arama yapılan iller sırasıyla Ankara, İzmir, Antalya, Bursa, Adana, Tekirdağ, Kocaeli ve Mersin oldu. Vatandaşların yaptığı bilgi amaçlı aramalarda en çok sorduğu sorular ise şöyle: "Kentsel dönüşüme katıldık, tapu harçlarından da muaf mıyız?
Taşınmazımızın satışı için ne kadar harç ve vergi vermemiz gerekir?
Veraset ve intikal işlemlerini nasıl gerçekleştirebilirim? Miras kalan arazime konut yapmam için cins değişikliği yapmam gerekir mi?
Bulunduğum il dışındaki konut veya arazimin satışını gerçekleştirebilir miyim?
Konutumuzun ada ve parsel bilgilerini alabilir miyim? Tapumuzun üzerindeki şerhi kaldırmak için yapmamız gereken işlemler neler?
Tapuya aile konutu şerhi koymak için hazırlamam gereken evraklar hangileri?"
Haberci Mersin