Altın & Dolar

Altın almak isteyen ona koşuyor! Hem işçiliği düşük hem de alış-satış arasındaki fark çok az!

Ajda bilezikler, son dönemlerde düşen takı satışları sebebiyle kan kaybeden kuyumculuk sektörüne nefes olurken, altına yatırım yapmak isteyenlerin ilk tercihleri arasında yer aldı.

Son senelerde kuyumculuk sektöründe yaşanan durgunluk, takı satışlarında ciddi bir düşüşlere sebep olmuştu. Konu ile ilgili olarak aktarılan bilgilere göre,, yatırımlık altın alımları ön planda olsa da takı kategorisinde beklenen hareketlilik sağlanamıyordu. Son dönemlerde sektörde yüzleri güldüren gelişme Ajda bilezikleri oldu.

Kuyumculara göre, Ajda ismi verilen bilezik türü, takı satışlarında adeta yeni bir dönem de başlatmıştı. Sade tasarımıyla dikkat çeken bilezikler, işçiliği düşük, alış satış arasındaki fark da az olduğu için oldukça tercih ediliyor. Bir kuyumcunun yaptığı açıklamaya göre, mağazalarında satılan 10 bileziğin 6-8’ini Ajda bilezikleri oluşturuyor. Yaşanan bu  durum da takı satışlarının yeniden canlanmasında Ajda bileziklerinin öncü rol oynadığını gösteriyor.

Erdinç Demir’in konu ile ilgili olarak verdiği bilgilere göre 90’lı senelerde fazla sayıda bilezik takma modası oluşmuş. O dönemlerin en ünlü ismi Ajda Pekkan olduğu ve bu bilezik Pekkan’ın taktığı takılara benzediği için dönemin esnafı, ünlü yıldıza ithafen bileziğe Ajda ismini vermiş. Tercih edilmiş olan bileziklerin yüzde 90’ı 10 gramdan oluşuyor.

YATIRIMCILARIN GÖZDESİ

Ekonomim'den Yener Karadeniz imzalı habere göre İstanbul Kuyumcular Odası Başkan Yardımcısı ve Filiz Bilezik Genel Müdürü Erdinç Demir, söz konusu modelin aslında eski bir ürün olduğunu dile getirerek, “1990’lı senelerde çok satan bir üründü. İlerleyen süreçte geniş bilezikler daha fazla da ilgi görmeye başladı. Fakat gösterişli bileziklerde işçilik yüksek olduğu için son dönemlerde Türkiye’de yatırım yapmak isteyenler yeniden Ajda bileziklere yöneldi. Zarif bir ürün, yeniden tercih edilmeye başlandı” diye konuştu. Yurttaşların güvenlik kaygısıyla paketli ürünlerden çekinmeye başladığını dile getiren Demir, şu şekilde devam etti: “Paketli ürünleri saklama sıkıntısı da oluyor. Bankaya götürmek istiyorlar fakat bankada sıkıntı oluyor. Fakat Ajda bilezikleri saklama gibi bir durum içine de girmiyorlar. Çünkü yapılan yatırımları bileklerinde de kullanabiliyorlar. Çünkü işçilik diğer takı ürünlerine göre çok daha uygun. Ayrıca alım satım arasında zarar edilmiyor hatta altın fiyatlarındaki yükseliş sayesinde birkaç ay bekleyen verdiği paranın daha fazlasını alıyor.”


İstanbul Kuyumcular Odası Başkan Yardımcısı ve Filiz Bilezik Genel Müdürü Erdinç Demir yaptığı açıklamada  “Şu an bir furya var. Daha önce 10 bilezikten bir iki tanesi Ajda iken şimdi bu rakam 8’e çıktı. Burma bilezikler ağır geldiği ve alım gücü düştüğü için şu an insanlar çok daha fazla tercih ediyor. 30-40 gram bilezikler tek bir bilezik ama aynı fiyata çok daha fazla sayıda Ajda bileziği alıyorlar. İhtiyacı olduğu zaman da tek tek satıp zarar etmeden ihtiyacını karşılayabiliyor. Şık ve yatırım aracı” dedi.


ALIŞ SATIŞ FARKI DÜŞÜK


İTO Kuyumculuk Meslek Komitesi Başkanı ve Özboyacı Kuyumculuk Genel Müdürü Ercan Özboyacı da yaptığı açıklamada Ajda bileziklerin moda bir ürün haline geldiğini dile getirerek, “Moda olduğu için de şu anda da talep yüksek. İnsanlar yatırım yaparken en azından severek de takacakları bir ürün almak istiyorlar. Bu anlamda Ajda bilezikler de söz konusu bu ihtiyaca karşılık veriyor. Ajda modeli de çok eski bir model ayrıca. En az 40 senedir satıyoruz biz bu modeli” diye konuştu. Yaptığı açıklamada sosyal medyanın da etkisine değinen Ercan Özboyacı, “İnsanlar 22 ayar yatırımlık bilezik aldıkları zaman burma ya da üçlü burma gibi klasik modeller yerine severek takacakları Ajda modelini tercih ediyor. Satışı gerçekleştirilen bileziklerin yüzde 60’lık kısmı Ajda” dedi.

KAPALIÇARŞI HAREKETLENDİ

Yaptıkları açıklamalarda yeni trendin kuyumculuk sektöründe yaşanan durgunluğu aşmada bir nebze rol oynadığını dile getiren sektör temsilcileri, Kapalıçarşı piyasasına da hareketlilik geldiğini kaydediyor. Altın ve Para Piyasaları Uzmanı Mehmet Ali Yıldırımtürk konu ile ilgili olarak yaptığı açıklamada “Bireysel talebe bakıldığı zaman takı talebinin neredeyse hiç olmadığını görüyoruz Kapalıçarşı’da. Yalnızca  bilezik tarafında biraz hareket var. Onun nedeni de alım satım arasındaki farkın görece daha düşük olması. 

İşte burada da Ajda bilezikler ön plana çıkıyor. Bir Ajda çılgınlığı alıp başını gidiyor. Gelen kuyumculara herkes Ajda var mı” diye soruyor. Onun dışında gram ve cumhuriyet altını sürüyor. Orada da yaygın miktarda düşük miktarlı talepler var. 1 gram, 5 gram 3 çeyrek, 20 gram maksimum. O da emekli aylıkları ya da tasarruftan ayrılabilen bütçeler ile alınabilen miktarlar. Çünkü yurttaş dövizden soğudu. Bize sık sık dövizi ne zaman satsam da altın alsam gibi sorular ile karşılaşıyoruz” dedi.

 

Nef Arsa Dikili Exclusive’in yeni etabı ön satışa çıktı!

Milano'nun Via Monte Napoleone, en pahalı alışveriş caddesi oldu: Yıllık metrekare kira bedeli 20 bin Euro! 

Last Point Çankaya'da 2 milyon TL kredi kampanyası! Last Point Çankaya'da konut fiyatları ne kadar?