Altınbaş yurtdışı mağazalarını arttıracak!
Altınbaş, Avrupa'da marka satın almak için kolları sıvadı. İmam Altınbaş, "Avrupa'da önemli köşeler tutulmuş. Tek yolumuz bunları satın almak" dedi. Yurtdışında 30 mağazaya sahip olan şirket, bu sayıyı artırmayı hedefliyor.
Türkiye'nin mücevherdeki ihracat lideri Altınbaş, dünya markası olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Yurtdışında 30 mağazaya sahip olan şirket, bu sayıyı artırmayı hedefliyor. Altınbaş Yönetim Kurulu Başkanı İmam Altınbaş, Avrupa'da zincir mağazaları olan bir markayı satın alacaklarını söylüyor. Avrupa'da bütün köşelerin tutulduğunu, bu nedenle mağaza bulmanın zor olduğunu belirten Altınbaş, bunu aşmak için satın alma yöntemini seçtiklerini belirtiyor. Altınbaş'la şirketin yeni hedeflerini konuştuk…
Altınbaş Turquality desteği alan bir marka. Bunun size nasıl bir katkısı oluyor?
Altınbaş'ta markalı mücevher yapıyoruz. 30'u yurtdışında olmak üzere toplam 120 mağazamız var. Dünyada ise 1.000 noktada ürünlerimiz satılıyor. Yurtdışına açılımda Turquality'nin bize çok büyük katkısı var. Son 10 yılda yurtdışında markalaşmak isteyenlere hükümet tarafından verilen destek, firmaları ciddi anlamda güçlendirdi.
Rakip ülkeler hangileri?
İtalyanlar mücevherdeki en büyük rakibimiz. Ancak onlar bize göre bir adım daha önde. Çünkü 30 yıl önce devlet desteği alarak Avrupa'nın önemli cadde ve merkezlerindeki bütün köşe mağazalara yerleşmişler. Türkiye'de 3-5 yılda bir sürü köşe çıkıyor. Avrupa bizim gibi hızlı büyümediği için mağaza sirkülasyonu da yavaş. Bu da işimizi zorlaştırıyor.
Yurtdışındaki hedefiniz nedir?
Bahsettiğim gibi Avrupa'da markalar oturmuş, köşeler de tutulmuş. Biz de Avrupa'da mağazalar zinciri olan bir markayı satın almak istiyoruz. Oralarda ancak böyle bir marka alarak dünyaca ünlü bir mücevher firması olabiliriz.
Peki Avrupa'da firmaların durumu nasıl?
Avrupa'da mücevhercilerin durumu da tekstilciler gibi. Hem ekonomik krizden etkilendiler, hem de büyük yönetim sorunları yaşıyorlar. Şu anda dördüncü kuşak tarafından yönetiliyorlar. Çok ortaklı yapıları var.
Markaların fiyatı düştü mü?
En az yüzde 30-40 düştü. Bir Türk'ün dünyaca ünlü bir marka alması 2000'e kadar mucize bir şeydi. Şimdi biz dünyanın en büyük markalarını alır hale geldik. En önemlisi devleti yöneten ekip arkamızda duruyor. Bizlere ucuz kredi veriyor. Her an satın alma yapabiliriz.
SEKTÖR YÜZDE 30 DARALDI
İmam Altınbaş, kuyumda kredi kartına yapılan taksitin kaldırılmasının sektörü yüzde 30-35 daralttığını söyledi. Ayrıca sektörde kayıt dışılığın da arttığına işaret eden Altınbaş, "Bizim mağazaların çoğu AVM'lerde. Buraya alışverişe gelen bir tüketici çantadan ayakkabıya her şeyi 9 taksitle alıyor. Ancak bizden 6 bin TL'lik yüzük alacaksa bankadan para çekip öyle gelmesi gerekiyor. Bu, ciddi anlamda sektörü daralttı" dedi. Konuyla ilgili tespitlerini ilgili bakanlıklara aktardıklarını söyleyen Altınbaş, "Umarım, uygulama yeniden eskiye döner" diye konuştu. Değerli taşlar üzerindeki ÖTV ile ilgili de konuşan Altınbaş, "Bu ürünler üzerindeki ÖTV kaldırılmalı, yerine KDV getirilmeli" dedi.
ŞAMPİYONLAR LİGİNDE
Dünya markası olma yolunla ilerleyen Türk markaları, birçok ülkede düzenlenen yarışmalara da artık aday gösteriliyor. Altınbaş da Bvlgari, Cartier, De Beers gibi devlerin yarıştığı Luxury Lifestyle Awards'a ( Lüks Yaşam Tarzı Ödülleri) davet edildi. 29 Ağustos'ta Londra'da yapılacak törende ödül almak için dünya devlerinin kapıştığı bu organizasyonda dünyanın lüks sektöründeki uzmanları seçim yapacak. İmam Altınbaş, böyle bir yarışmayla global marka olma yolunda önemli bir gelişme kaydedeceklerini söyledi. Altınbaş, "2023'te Türkiye ve yurtdışında toplam 1.000 mağazaya ulaşacağız. Toplamda 1 milyar dolar ciro hedefliyoruz" dedi.
Sabah/Özge Yavuz