Teknoloji

Amazon 2 dolara verilerinizi satın alıyor!

Amazon yeni bir reklam programı başlattı. Reklam trafiğini izleme karşılığında kullanıcılara ayda 2 ABD doları sunacak. Şirketin yeni reklam programı, katılımcıların hangi reklamları, nerede ve ne zaman gördüklerini takip ediyor

Amazon, kullanıcılara akıllı telefonlarının reklam trafiğini izlemesini sağlamaları için ödeme yapacak. Şirketin yeni reklam programı, katılımcıların hangi reklamları, nerede ve ne zaman gördüklerini takip ediyor.

Amazon, 2 dolara telefon reklam trafiğinizi takip edecek!

Amazon'un yeni reklam izleme politikası bir çığır açıyor. Şirket, ayda 2 dolar ödemeyi kabul eden kullanıcıların telefon reklam trafiğini izliyor. Programın web sitesine göre, toplanan veriler markaların size daha iyi hizmet vermesine ve Amazon reklamlarını daha alakalı hale getirmesine yardımcı oluyor. 

Amazon, kendi reklamı da dahil olmak üzere gördüğünüz tüm reklamları incelemek istiyor. Ayrıca bu reklamların ne zaman ve nerede gösterildiğini de izleriz. Şirkete göre, 2 dolarlık ödül yalnızca programa davet edilen kullanıcılara veriliyor.

Amazon'un yeni reklam programı şu anda ABD ve İngiltere ile sınırlıdır. Ancak ilk günden itibaren mahremiyetle ilgili endişeler vardı. Sosyal medyadaki birçok kullanıcı, Amazon'un hassas verilerini nasıl işlediğinden şikayet etti.

Amazon, hassas bilgiler içeren faturaların silineceğini ve programın her an sonlandırılabileceğini kaydetti. İzlenecek tarihler oldukça net bir şekilde belirtilmiş ancak VPN veya DNS ayarlarında ince ayar yapılması gerektiği belirtiliyor.

2016 yılında Facebook da benzer adımlar atmıştı. Pazar araştırması amacıyla kullanıcıların uygulama hareketlerini takip etmek isteyen şirket, programa katılanlara ayda 20 dolara varan hediye çekleri sundu.

Amazon sayesinde herkes “analiz” yapabilecek!

Amazon’un bulut depolama ve yazılım alanları ile ilgilenen yan kuruluşu Amazon Web Services, önemli bir yeniliğe imza attı. Bahsi geçen yenilik analist olmanıza gerek kalmaksızın iş dünyasındaki sonuçları tahmin edebilmenizi amaçlıyor. Bu sayede görülemeyen gelecekteki değişen iş koşullarını görebilmek kolaylaşacak!

Amazon Web Services ve QuickSight nedir?

Amazon Web Services, iş için yapay zeka hizmeti QuickSight’ı 2015 yılında müşterilerine sundu. Bu hizmet, kullanıcıların teknik bir beceriye ihtiyaç duyulmadan tablo ve raporların görselleştirilmesine olanak sağlıyor. Kısa adıyla AWS, 2020 yılında ise QuickSight Q aracılığıyla “basit dil sorguları” özelliğini ekledi.

Eklenen “doğal dil sorguları” özelliği ile birlikte sistem ile basit seviyede iletişim kurulabiliyor. Örneğin arama çubuğuna yazdığınız “seviyelere göre bu ayın satışlarını listele” gibi isteklerinizi yerine getirebiliyor.

Amazon CEO’su Adam Selipsky, AWS re:Invent 2022 etkinliği için sahnedeydi. 2 Aralık Cuma gününe kadar sürecek olan bu etkinlikte önemli yeniliklerden bahsedildi. Bu yeniliklerden birisi de QuickSight Q ile makine öğrenimine dayalı tahmin yürütme özelliği. Dolayısıyla daha öncesinde basit dil komutlarına cevap verebilen sistem, artık kendi başına tahminler de yürütebilecek.

Samsung, başka bir giriş seviyesi modelini Android 13'e güncelledi!
Apple, iPhone güvenliğini artırmak için üç yeni özelliği duyurdu!
Dolarda şok eden tahmin az önce geldi! Hemen buraya bakın! Tehlike çanları sağır etti!