Eğitim

Ankara-Kırıkkale bölünmüş karayolu törenle açıldı!

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Elmadağ rampalarının kaderini değiştirdiklerini belirterek, "Bundan böyle artık Elmadağ rampaları insanımız için zevke dönüşmüştür" dedi

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, yoğun bir çalışmayla yıllarca "ölüm rampaları" olarak anılan Elmadağ rampalarının kaderini değiştirdiklerini belirterek, "Bundan böyle artık Elmadağ rampaları bir ıstırap yolu değil, ulaşımımızın, insanımızın seyahati için bir zevke dönüşmüştür" dedi.

Yıldırım, Ankara-Kırıkkale Bölünmüş Devlet Yolu Elmadağ-Kılıçlar-Irmak Varyantları açılış töreninde yaptığı konuşmada, Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinin 43 ilini Ankara'ya bağlayan, doğuyu batıya ve batıyı doğu, kuzey ve güneye birleştiren, uluslararası döneme sahip 78 kilometrelik Ankara-Kırıkkale bölünmüş yolunun açılışını gerçekleştirdiklerini söyledi.

Elmadağ rampalarının yıllarca "ölüm rampaları" olarak anıldığını dile getiren Yıldırım, "Tüm vatandaşlarımız 'hele bir şu Elmadağ rampalarını 2-3 saatte aşarsak ondan sonra evelallah yolumuz açılır' diye hep bu yoldan geçerken böyle sıkıntı çekti" diye konuştu.

Son 5 yılın kaza istatistiklerine bakıldığında yolda meydana gelen 891 kazada 50 kişinin hayatını kaybettiğini, bin 804 kişinin ise yaralandığını belirten Yıldırım, "Bu yoğun çalışmayla artık Elmadağ rampalarının kaderini
değiştirdik. Bundan böyle artık Elmadağ rampaları bir ıstırap yolu değil, ulaşımımızın, insanımızın seyahati için bir zevke dönüşmüştür" dedi.

Yolun yapımına 1998 yılında başlandığını ve 1998-2003 yılları arasında yolun ancak yüzde 20'sinin tamamlanabildiğini anlatan Yıldırım, daha sonra projenin tasfiyesine gidildiğini ve çalışmaların durma noktasında olduğunu söyledi. Yıldırım, şöyle devam etti:

"Bugün viyadükleriyle rampa düzeltmeleriyle 78 kilometrelik yolun tamamını bitirdik ve trafiğe açıyoruz. Bu yolun trafik yoğunluğuna baktığımızda, şimdiden daha bu yol da yetersiz kalmaya başladı. Yazın 50 bin trafiğe
ulaşıyoruz. Şu anda trafik 20 binin üzerinde. İşte, bunun için de hemen çalışmalara başladık. Buraya Ankara'dan Delice istikametine yeni bir otoyol projelendirmesine başladık. Önümüzdeki yıllarda yap-işlet-devret modeliyle burada bir otoyol yapacağız."

"4-5 YIL İÇİNDE GERİYE DÖNÜYOR"
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın talimatıyla kamu arazisinden geçen yolları 3-4 şeride çıkardıklarını anlatan Yıldırım, ilk uygulamayı da Elmadağ rampalarında gerçekleştirerek yolun 11 kilometrelik bölümünü üç gidiş, üç geliş olarak inşa ettiklerini kaydetti.

Ulaştırma Bakanı Yıldırım, "Böylece yolun kapasitesini yüzde 60 artırmış olduk. Bu yolun yapılmasıyla sadece yakıt ve zamandan yapılan tasarruf, yıllık 113 trilyon lira. Yol için harcanan para, 4-5 yıl içerisinde geriye dönüyor" diye konuştu.

Ülke genelinde 2003 yılında toplam 15 bin kilometre bölünmüş yol yapma hedefini ortaya koyduklarını anlatan Binali Yıldırım, "Bugün itibarıyla 11 bin 400 kilometre kendi dönemimizde yaptığımız yol var. Tamamı ise 17 bin 500 kilometreye çıktı. Hedefimiz, 2012 yılı sonunda bölünmüş yol uzunluğunu 22 bin 500 kilometreye çıkarmaktır" dedi.

AK Parti'nin iktidara geldiği dönemde Türkiye'nin sadece 6 ilinin bölünmüş yol ile birbirine bağlandığını, bugün bu sayının 63'e yükseldiğini ifade eden Yıldırım, "İşte bölünmüş yolların en somut sonucu budur. 63 ilin birbirine
bağlantısını sağladık. Yolları böldük. Milleti birleştirdik, insanları birleştirdik" şeklinde konuştu.
AA

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

223 milyon TL'ye mal olan duble yol bitti ölüm rampaları artık korkulu rüya değil  

Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerini Ankara'ya bağlayan, doğuyu batıya ve batıyı doğu, kuzey ve güneye birleştiren, uluslararası öneme sahip 78 kilometrelik Ankara-Kırıkkale bölünmüş yolunun açılışı dün yapıldı. 
 
Ankara-Kırıkkale Bölünmüş Devlet Yolu Elmadağ-Kılıçlar-Irmak varyantları açılış töreninde konuşan Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, milyonlarca vatandaşın her yıl bu yolu memleketine gitmek için kullandığını söyledi. Geçmişte bu yolun çilelerle geçildiğini, bu yolda nasıl ocakların söndüğünü, insanların sakat kaldığını Ankaralı ve Kırıkkalelilerin çok iyi bildiğini kaydeden Erdoğan, "Artık bu acı hatıraları, meşakkatleri, çileleri bugün tarihin tozlu raflarına havale ediyoruz." dedi.

Bu yolun geçmişteki durumunun Ankara'ya yakışmadığını ifade eden Erdoğan, şunları kaydetti: "Avrupa'yı Asya'ya bağlayan bu yol, bizim büyüklüğümüze, imajımıza denk düşüyor muydu? Elbette hayır. Ama yıllarca Ankara'dan başını dışarıya uzatamayan siyasetçiler bu yolu görmediler. Bu yoldaki feryatlara, ağıtlara, kulaklarını tıkadılar. Göreve geldiğimizde yüzde 20'si yapılabilmişti. Yoğun bir çalışmayla bitirdik ve hizmete alıyoruz. Toplamda 223 milyon TL harcandı. Ama bu yolun sağladığı emniyet, konfor, özellikle de vakit ve yakıttan yılda 113 milyon liralık tasarruf sağlanacak. Hepsinden önemlisi babalarını bekleyen yavrular veya evladını bekleyen anneler, acı haberler almayacak. Yoldan kaynaklanan kazalar minimize olacak. Elmadağ, Türkiye'nin hafızasında bu ölüm virajlarıyla değil, tarihi güzellikleriyle anılacak."

KIŞIN GÜNDE 20 BİN, YAZIN 50 BİN ARAÇ GEÇİYOR

Türkiye genelinde, 7 yılda 11 bin 337 kilometre yol inşa ettiklerini bildiren Erdoğan, göreve geldiklerinde, toplam bölünmüş (duble) yol uzunluğunun 79 senede 6.101 kilometre olduğunu hatırlattı. Şu anda Türkiye'nin bir ucundan öbür ucuna konforlu, emniyetli şekilde seyahat edilebildiğini dile getiren Başbakan, "Yol medeniyettir. Yolunuz yoksa 'Ben medeniyim' diyemezsiniz." şeklinde konuştu. Erdoğan, İstanbul'u, Marmara'yı, Akdeniz'e, Ege'ye bağlayan Birecik-Adapazarı arasındaki ölüm virajlarını da ortadan kaldırdıklarını söyledi. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ise Elmadağ rampalarının yıllarca 'ölüm rampaları' olarak anıldığını ifade etti. Vatandaşların 'hele bir şu Elmadağ rampalarını 2-3 saatte aşarsak ondan sonra evelallah yolumuz açılır' diye hep bu yoldan geçerken sıkıntı çektiğini anlatan Yıldırım, son 5 yılın kaza istatistiklerine bakıldığında yolda meydana gelen 891 kazada 50 kişinin hayatını kaybettiğini, bin 804 kişinin ise yaralandığını aktardı. Yıldırım, "Bundan böyle artık Elmadağ rampaları bir ıstırap yolu değil, ulaşımımızın, insanımızın seyahati için bir zevke dönüşmüştür." diye konuştu.

Şu anda günde 20 bin aracın geçtiği yolda yazın 50 bin araca ulaşıldığını bildirdi. Ankara'dan Delice istikametine yeni bir otoyol projelendirmesine de başladıklarını duyuran Yıldırım, önümüzdeki yıllarda yap-işlet-devret modeliyle yapacaklarını kaydetti. Ulaştırma Bakanı, AK Parti'nin iktidara geldiğinde sadece 6 ilin bölünmüş yol ile birbirine bağlandığını, bugün bu sayının 63'e yükseldiğini ifade etti. Törene, Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, AK Parti Genel Başkan yardımcıları Bülent Gedikli ve Haluk İpek ile Başbakanlık Müsteşarı Efkan Ala, Ankara Valisi Kemal Önal, Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek de katıldı.

43 şehri Başkent'e bağlıyor

Ankara çevre yolundan başlayıp Kırıkkale çevre yolunda sona eren, 78 kilometre uzunluğa sahip Ankara-Kırıkkale Devlet Yolu, 43 ili Başkent'e bağlıyor. İnşasının 71 kilometresi projeli olarak tamamlanan Elmadağ rampaları için toplam 223 milyon lira harcandı.

Bu yol üzerinde bulunan ve halk arasında 'ölüm rampaları' olarak adlandırılan Elmadağ rampalarının inşaatına Başbakan Erdoğan'ın talimatıyla 2008 yılı Ocak ayında başlanmıştı. Yolun bir kısmı ve bu güzergah üzerinde bulunan 300 metre uzunluğunda, 48 metre yüksekliğindeki Elmadağ Viyadüğü 2x3 şerit olarak Kurban Bayramı öncesi hizmete açılmıştı. Diğer eksikliklerin de tamamlanmasının ardından 11 kilometrelik 2x3 şeritli yol ile viyadükten oluşan Elmadağ rampalarının hizmete girmesiyle yol kapasitesi yüzde 60 artacak, böylece sürücüler buradaki mesafeyi eskisine oranla yarı yarıya daha kısa sürede kat edebilecek. Başbakan Erdoğan'ın talimatıyla kamu arazisinden geçen yolları 3-4 şeride çıkardıklarını bildiren Ulaştırma Bakanı Yıldırım, ilk uygulamayı da Elmadağ rampalarında gerçekleştirerek yolun 11 kilometrelik bölümünü üç gidiş, üç geliş olarak inşa ettiklerini kaydetti. Yıldırım, "Böylece yolun kapasitesini yüzde 60 artırmış olduk. Yol için harcanan para, 4-5 yıl içerisinde geriye dönüyor." diye konuştu.
Zaman/Özcan Keser