28 / 04 / 2024

Ankara-Niğde Otoyolu TBMM gündeminde!

Ankara-Niğde Otoyolu TBMM gündeminde!

Ankara-Niğde Otoyolu meclis gündemine taşındı. Saadet Parti'li Karaduman, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...



Saadet Partisi Konya Milletvekili Abdulkadir Karaduman, Ankara-Niğde Otoyoluna ilişkin soru önergesi verdi. Karaduman, sorusunun Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu tarafından yanıtlandırılmasını istedi.

Saadet Parti'li Karaduman, ''Aşağıdaki sorularımın Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Adil Karaismailoğlu tarafından Anayasanın 98'inci ve İçtüzüğün 96 ve 99'uncu maddeleri gereğince yazılı olarak cevaplandırılmasını arz ederim'' diye konuştu.

Karaduman, açıklamalarına şu şekilde devam etti: ''Kamu özel sektör iş birliği ile ERG şirketine Yap İşlet Devret modeli ile yaptırılan  Ankara  Niğde Akıllı Otoyolu'nun 2. kısmını 16 Aralık 2020 tarihinde açmış ve Ankara-Niğde Akıllı Otoyolu'nun da başarıyla tamamlanan dev projeler arasında yerini aldığını ve bu proje vesilesiyle yıllık 1 milyar 628 milyon TL tasarruf sağlanacağını ifade etmiştiniz. Bununla birlikte otoyolun toplam yatırımın maliyeti 1 milyar 320 milyon lira, İşletmecinin yaptığı kamulaştırma 12 milyon 890 bin avro, işletme ağır bakım maliyeti 1 milyar 58 milyon avro, finansman maliyetinin 860 milyon avro, genel toplam 3 milyar 252 milyon avro olduğunu ifade etmiştiniz. Geçiş ücretlerinin yüksek olmasını ve yakıt tutarlarını da hesaba katarsak yolcuların eski devlet yolunun yanında yeni Niğde - Ankara yolunu tercih etmesi akla çok yatmamaktadır.''

Ankara-Niğde Otoyolu TBMM gündeminde!

Saadet Partisi Konya Milletvekili Abdulkadir Karaduman'ın soruları:
1. Otoyolunun yapımı işi söz konusu şirkete hangi para biriminden, toplam kaç yıllık ve günlük olarak kaç sayıda araç geçiş garantisi ile verilmiştir?

2. Açıldığı günden itibaren Ankara-Niğde Otoyolunda toplam kaç araç geçişi olmuştur? Bu geçişlerin günlük ortalama geçiş sayısı kaçtır? Şu ana kadar toplanan hâsıla miktarı nedir? İfade ettiğiniz tasarruflar şu ana kadar hangi kalemlerde ne kadarlık olmuştur?

3. Geçiş ücretlerini düşürmeyi düşünüyor musunuz?

4. Verilen rakamlarda yatırım bedelleri TL, bakım maliyeti ile kamulaştırmanın Euro bazlı olduğu görülmektedir. Bunun nedeni nedir?

Nuran AYDIN/Emlakkulisi.com


Geri Dön