22 / 11 / 2024
fuzul

Ankara-Niğde Otoyolu'nun ikinci kesimi ne zaman açılacak?

Ankara-Niğde Otoyolu'nun ikinci kesimi ne zaman açılacak?

Ankara-Niğde Otoyolu’nun 105 kilometrelik Ankara-Acıkuyu Kavşağı arası Vinci kesimi ile 57 kilometrelik Alayhan Kavşağı-Gölcük Kavşağı arasındaki 3’üncü kesimi hizmete açıldı. Otoyol tamamlandığında Ankara-Niğde arası 2 saat 22 dakikaya inecek...




Edirne'den  Şanlıurfa’ya kadar kesintisiz bağlayan, akıllı'ulaşım sistemleri ile donatılan ve Türkiye’nin en akıllı yolu olarak hizmet verecek olan Ankara-Niğde Otoyolu’nun 105 kilometrelik Ankara- Acıkuyu Kavşağı arası ikinci kesimi ile 57 kilometrelik Alayhan Kavşağı -Gölcük Kavşağı arasındaki 3’üncü kesimini, Başkan Recep Tayyip Erdoğan tarafından 4 Eylül 2020 tarihinde hizmete açıldı.

Para Dergisi’nde yer alan habere göre; Otoyolun tamamı bittiğinde Ankara-Niğde arası 2 saat 22 dakikaya düşecek. Bu yatırım her yıl ülkemize 1 milyar 628 milyon lira katkı sağlayacak. Otoyol yakıttan yılda 127 milyon litre tasarruf sağlayacak.

İKİNCİ KESİMİN AÇILIŞI 29 EKİM'DE

Otoyolun 2. Kesimi olan Acıkuyu Kavşağı-Alayhan Kavşağı arasındaki 152 kilometrelik kesiminde yol yapım çalışmaları devam ediyor. Bu kesim de 29 Ekim 2020 tarihinde hizmete açılacak. Bu şekilde Ankara-Niğde Otoyolu’nun tüm kesimlerin hizmete açıldığında, Edirne’den Şanlıurfa’ya 1.230 kilometrelik kesintisiz ulaşım sağlanmış olacak.

Yerli ve milli ulaşım sistem altyapıları ile desteklenen Ankara-Niğde Otoyolu’nun bir diğer özelliği de 1.3 milyon metrelik fiber iletişim ağı, sensörler, kameralar, veri ve kontrol merkezi vasıtasıyla akıllı yol olarak tasarlanmış olması. Eskiden tamamen insan gücüyle yapılan pek çok işlem, bu yolda akıllı ulaşım sistemi tarafından gerçekleştirilecek. Trafik yoğunluğundan buzlanmaya, bakım-onarım ihtiyacından ileride akıllı araçların kullanımına imkan sağlayacak altyapıya kadar pek çok özeliğiyle bu projeyle geleceğin yolu inşa edildi. Türkiye’nin en akıllı otoyolu, tek bir ana kontrol merkezinden yönetilebilecek.

Ankara-Niğde Otoyolu’nun hizmete açılması ile, Edirne ve İstanbul,  Ankara  ve hatta Kırşehir Şanlıurfa’yla kesintisiz otoyol ile bağlanmış olacak. Ayrıca Tuz Gölü ve Kapadokya gibi önemli turizm merkezlerine de ulaşım konforlu hale gelecek. Ankara-Niğde Otoyolu da tüm ulaştırma ve haberleşme yatırımlarında olduğu gibi, geçtiği her bir noktada, üretimi, ticareti, turizmi, istihdamı önemli derecede artıracak.

TASARRUFLU VE ÇEVRECİ

275 kilometresi otoyol, 55 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere toplam uzunluğu 330 kilometre olan Ankara-Niğde Otoyolu ile, 4 saat 14 dakika süren Ankara-Niğde arası ulaşım süresi, 2 saat 22 dakikaya inmiş olacak. Ankara-Niğde Otoyolu sayesinde ülkemizin vakitten 885 milyon lira, akaryakıttan 743 milyon lira olmak üzere toplamda 1 milyar 628 milyon lira kazancı olacak. Otoyol ile her yıl 318 milyon 240 bin top karbondioksit salımının önüne geçilecek. Bu kadar karbondioksitin çevreye vereceği zararı gidermek için 19 milyon TL para harcanması gerekiyordu. Otoyol güzergahı boyunca dikilecek 6.5 milyon bitki ve 1.1 milyon metrekare çimlendirmeyle, bozkır ikliminin hâkim olduğu bu bölgenin çehresi de değişecek.

Ankara-Niğde Otoyolu’nun hizmete girmesi ile Marmara, Karadeniz, İç Anadolu, Akdeniz ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerini birbirine bağlayan, uluslararası öneme sahip bir ulaşım ağı da kurulmuş olacak.
Ankara-Niğde Otoyolu’nun Ankara istikametinden Gölbaşı ve Haymana istikametine giden araçlar için ilk 13 kilometresi ücretsiz olacak.

Son 18 yıldaki karayolu yatırımları

Türkiye, son 18 yılda ulaşım ve iletişim altyapısına yaklaşık 896 milyar Lira yatırım yaptı. Bu yatırımların yüzde 62.1’ini karayolları oluşturdu. Bölünmüş yol uzunluğu, 6 bin 100 kilometreden 27 bin 500 kilometreye çıkarıldı. Bölünmüş yollarla bağlanan şehir sayısı 6'dan 77’ye yükseldi. Ülkemize son 18 yılda kazandırılan yeni otoyol mesafesi 1.581 kilometreyi buldu. Türkiye'nin otoyol ağı uzunluğu 3.295 kilometreye, toplam yol ağı da 68 bin 429 kilometreye ulaştı. Son 18 yılda yapılan 361 kilometre uzunluğundaki 3 bin 261 köprüyle ulaşım daha sağlıklı ve ekonomik hale geldi. 2003-2020 yılları arasında, uzunluğu 483 kilometreyi bulan 315 tünel hizmete alınarak, zor coğrafyalarda ulaşımın hızlı ve güvenli şekilde işlemesi sağlandı.

Otoyolun fiziksel büyüklükleri 

3.566 metre uzunluğunda 5 adet viyadük

2.368 metre uzunluğunda 49 adet köprü

4.506 metre uzunluğunda 75 üst geçit

130 milyon 998 bin metreküp kazı ve 75 milyon 881 bin metreküp dolgu

14 milyon 715 bin ton soğuk karışım asfalt,

7 milyon 382 bin ton sıcak karışım asfalt

Ankara-Niğde Otoyolu 2. kesimi 29 Ekim'de tamamlanacak!


Geri Dön