08 / 05 / 2024

Ankara-Sivas YHT projesi DOKA ile hayata geçiyor!

Ankara-Sivas YHT projesi DOKA ile hayata geçiyor!

Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı projesinin 70 metre ile ikinci en yüksek viyadüğü DOKA tecrübesine emanet. DOKA, projenin zorluklarına özel sunduğu çözümlerle dikkat çekiyor.



Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı projesinin 70 metre ile ikinci en yüksek viyadüğü DOKA tecrübesine emanet.


Tamamlandığında İstanbul-Sivas arasını 5 saat 49 dakikaya, Ankara-Sivas arasını ise 2 saat 51 dakikaya düşürmesi planlanan Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren projesi hızla devam ediyor. 461 kilometrelik Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren (YHT) projesinin yükleniciliğini Doğuş İnşaat üstleniyor. Alt yüklenici firmalardan biri olan Tor Yapı, projede bulunan viyadüklerden, 70 metre yüksekliği ile ikinci en yüksek viyadük olma özelliğine sahip bin 430 metrelik Kayaş-Kırıkkale arasındaki zorlu viyadük inşasında DOKA tecrübesini ve kalıplarını tercih ediyor.


DOKA, Ankara-Sivas YHT projesinin Kayaş-Kırıkkale arası V15 no’lu viyadüğü için kalıp-iskele ve mühendislik hizmeti sunuyor. 6 kare kesit ayak ve 15 adet değişken kesitli ayak olmak üzere toplamda 21 adet elevasyondan oluşan projede DOKA, projenin zorluklarına özel sunduğu çözümlerle dikkat çekiyor.  


Projenin en uzun ayağı Kızılırmak geçişine denk geliyor ve bu noktada DOKA kalıpları sunduğu maksimum güvenlikle inşaatın güvenli sürdürülmesini sağlıyor. Proje, kare kesit ve değişken kesit olmak üzere iki tür ayaktan oluşuyor. 


Değişken kesit ayak olarak tabir edilen elevasyonlar sekizgen geometride ve yukarıya doğru daralıyor. Bu ayaklarda her beton döküm adımında farklı bir geometri oluşuyor. Bu nedenle verilen kalıp sisteminin bu geometriye adapte olabilmesi gerekiyor. Burada hızlı kalıp revizyonu ve kolay birleşim imkanı sunan DOKA Top 50 Geniş Yüzeyli Perde Kalıbı kullanılıyor. DOKA Top 50 geniş yüzeyli kalıp sistemi elamanlarının şeklinin, ebadının ve ankraj düzeninin her türlü ihtiyaca göre uyarlanabilmesi, sekizgen geometride bulunan ayakların beton dökümlerinin kolaylıkla gerçekleştirilmesini sağlıyor. Değişkenlik gösteren ayaklarda iç ve dış kalıp dizayn edilebiliyor; özel mühendislik çözümleri ile özel imalat çelik parça birleşimleri kullanılarak geometri farklılıklarındaki kalıp paneli revizyonları en az işçilikle yapılabiliyor. Böylece her döküm adımında kalıp panolarının adaptasyonu çok hızlı bir şekilde bitirilmiş ve dökümler planlanan zamanda gerçekleşmiş oluyor.


Kare kesitli ayaklarda ise iç kalıp hızlı ve güvenli bir tırmanma, çalışma alanı sunan şaft platformları ile çözülerek kalıp transferleri çok hızlı gerçekleştirilebiliyor.


Yüksek ve değişken ölçülerdeki ayaklarda aynı şekilde kalıp tırmanmasının güvenli, hızlı ve en az işçilik ile gerçekleşmesi için de vinçle taşınabilen DOKA 150 F tırmanma konsolları tercih ediliyor. Bu sistem ile geniş hareket alanına sahip ve yük taşıma kapasitesi yüksek çalışma platformları oluşturuluyor. Kalıp ağırlığı dışında, hareketli yükleri de taşıyabilen sistem, yüksek taşıma kapasitesi sayesinde imalatta kullanılabilecek demir vibratör, vs. diğer yükleri de taşıma emniyetini sağlamış oluyor.


Kayaş-Kırıkkale arası V15 no’lu viyadüğün Eylül 2016’da tamamlanması planlanıyor.



Haber Dünya'da şu şekilde yer aldı;


İnşaat sektörüne kalıp teknolojileri sunan Doka Kalıp, Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı projesinin 70 metre ile en yüksek ikinci viyadüğünün kalıp- iskele işi ve mühendisliğini üstlendi. 

Tamamlandığında İstanbul-Sivas arasını 5 saat 49 dakikaya, Ankara-Sivas arasını 2 saat 51 dakikaya düşürmesi planlanan Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Projesinin yükleniciliğini Doğuş İnşaat'm yaptığını söyleyen Doka Kalıp İskele AŞ Genel Müdürü Ender Halis Özatay, "Alt yüklenicilerden birisi olan Tor yapı, 70 metre yüksekliği ile ikinci en yüksek viyadük olma özelliğine sahip olan bin 430 metrelik Kayaş-Kırıkkale arasındaki V15 numaralı viyadük inşasında bizimle işbirliği yaptı" dedi. 

6 kare kesit ayak ve 15 değişken kesitli ayak olmak üzere toplamda 21 elevasyondan oluşan proje ile ilgili bilgi veren Özatay, "Projenin en uzun ayağı Kızılırmak geçişine denk geliyor ve sunduğumuz maksimum güvenlikte inşaatın güvenli sürdürülmesini sağlıyor. Proje, kare kesit ve değişken kesit olmak üzere iki ayaktan oluşuyor. Değişken kesit ayak olarak tabir edilen elevasyonlar sekizgen geometride ve yukarıya doğru daralıyor. Bu ayaklarda her beton döküm adımında farklı bir geometri oluşuyor. Bu nedenle verilen kalıp sisteminin bu geometriye adapte olabilmesi gerekiyor. Burada hızlı kalıp revizyonu ve kolay birleşim imkanı sunarak 'Top 50 Geniş Yüzeyli Perde Kalıbı' kullanıyoruz" şeklinde konuştu. Özatay, projenin eylül ayında tamamlanacağını dile getirdi. 

70'i aşkın ülkede 160'tan fazla satış ve lojistik noktamız var 70'i aşkın ülkede 160'tan fazla satış ve lojistik noktası ile güçlü bir satış ağına sahip olduklarını ifade eden Özatay, şunları söyledi: "1999'dan beri Türkiye'de faaliyet gösteren firmamız Kocaeli'nin Gebze ilçesinde. Malzeme tedariki ve teknik destek konusunda hızlı ve profesyonel hizmet vermeyi garantileyebiliyoruz. Umdasch Grubu bünyesinde faaliyet gösteren grubumuzda dünyanın dört bir yanında 6 bini aşkın personel çalışıyor. Türkiye'de sektör lideri olan firmamız yurtdışında iş yapan Türk inşaat şirketlerinin yanı sıra Türkmenistan, Azerbaycan ve Irak'a uzanan geniş bölgeyi de İstanbul'dan yönetiyor. İzmit Körfez Geçiş Köprüsü, Nissibi Köprüsü, Skyland, Ağaoğlu Maslak 1453 gibi Türkiye'nin önemli projelerinde yer aldık." 


Dünya


Geri Dön