Ulaşım

Ankara YHT Garı açıldı!

Ankara Yüksek Hızlı Tren (YHT) Gar açılış töreni, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, TBMM Başkanı İsmail Kahraman ve Başbakan Binali Yıldırım'ın katılımıyla yapıldı.

 Başbakan Binali Yıldırım, "Bu modern Ankara Tren Garı yap-işlet-devret modeliyle 725 trilyon harcanarak, bu hale geldi. Devletin kasasından para çıkmadı, vatandaş yaptı, işletecek, hem para kazanacak hem de Ankaralılara, Türkiye'nin her tarafından gelen vatandaşlarımıza hizmet verecek." dedi.


Yıldırım, Ankara YHT Garı açılış törenindeki konuşmasına Cumhuriyetin kuruluşunun 93. yılını kutlayarak başladı.


Kalkınmayı, hizmeti, vatandaşın hayatını kolaylaştırmayı hiç ihmal etmediklerini belirten Yıldırım, "Başta Gazi Mustafa Kemal olmak üzere Türkiye için, Türkiye'nin istiklali ve istikbali için, tüm yüreklerini, emeklerini ortaya koyan, Türkiye'yi bugünlere taşımış şehitlerimize şükranlarımızı, minnetlerimizi sunuyoruz. Gazilerimize hayırlı bol ömürler diliyoruz." diye konuştu.


Cumhuriyet kurulduktan 10 yıl sonra Türkiye'nin, inşa ettiği demir ağları ile gurur duyduğunu hatırlatan Yıldırım, "Şimdi ise yeni ve hızlı trenleriyle kat kat artan bölünmüş yollarıyla, deniz taşımacılığıyla ve dünyada en yaygın hava yolu uçuşlarıyla gurur duyan bir ülke haline geldik." değerlendirmesinde bulundu.


Yıldırım, 29 Ekim 2013'de dünyanın en önemli, en büyük ve en teknolojik özelliğe sahip Marmaray’ı milletin hizmetine sunduklarını anlatarak, "Bugün bu açılışa da hem dev projelerimize aşama kat ediyoruz, hem istikrar, güven ve dayanışma içerisinde neler başaracağımızı ispat ediyoruz.” ifadesini kullandı.


"Büyük eserlerin hep İstanbul'a yapıldığı, Ankara'ya yapılmadığı"nın söylendiğini dile getiren Yıldırım, Ankara Tren Garı'nı başkente kazandırmanın gururunu yaşadıklarını söyledi.


"Ankara sadece Türkiye'nin başkenti değil. Ankara yüksek hızlı tren ağlarının da başkenti olmaya başladı." diyen Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü:


"Ankara'dan İstanbul'a, Ankara'dan Konya'ya, Ankara'dan Eskişehir'e… Gelecekte Ankara'dan Afyon'a, Uşak'a, Manisa'ya, İzmir’e. Ankara’dan Kırıkkale'ye, Yozgat'a, Sivas'a, Erzincan'a. Ankara'dan Kayseri'ye, Ankara'dan Konya, Karaman, Mersin, Adana, Gaziantep'e. Velhasıl Türkiye'nin nüfusunun yüzde 55'ini oluşturan 14 büyük vilayetimize hızlı tren ağlarıyla bir dantel gibi dokuya dokuya, öre öre geliyoruz, hayırlı uğurlu olsun. Bu millete hizmet etmek, ibadettir."


Dünyanın büyük projelerini yapan nadir ülkelerden birinin Türkiye olduğunun altını çizen Yıldırım, "2009'dan beri devam eden küresel kriz süresinde sizin bir prensibiniz var, 'Küresel krizi aşmanın yolu yatırım yapmak, hizmet üretmek, büyük projeleri hayata geçirmektir.' İşte biz bu yolda ilerledik, kriz Türkiye’yi teğet geçti. Türkiye 50 yıldır konuşulan, gündemden düşmeyen büyük projeleri birer birer hayata geçiriyor." dedi.


Başbakan Yıldırım, Türkiye’nin dillerden düşmeyen büyük projeleri birer birer hayata geçirdiğini belirterek, "Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osman Gazi Köprüsü, Marmaray ve yakın zamanda 20 Aralık'ta da Avrasya Tüneli ile Asya'yı Avrupa'ya denizin 106 metre derinliğinde birleştireceğiz." ifadesini kullandı.


- "Yolları böldük, hayatları birleştirdik"


Binali Yıldırım, Fatih Sultan Mehmet'in gemileri karadan denize indirdiğine dikkati çekerek, onun torunları olan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve arkadaşlarının da trenleri ve arabaları denizin altından geçirdiğini söyledi.


Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın, "Laf değil eser siyaseti yapacağız, Laf üstüne laf değil, taş üstüne taş koyarak, ülkeye millete hizmet yapacağız." dediğini hatırlatan Yıldırım, "14 yıl boyunca hep böyle yaptık. Yolları böldük, hayatları birleştirdik. Yolları böldük, milleti birleştirdik. Havayolunu halkın yolu haline getirdik. Hızlı tren ağlarıyla yurdu bir baştan bir başa donatıyoruz. Başlattığımız bir eser tamamlanıncaya kadar gözümüzde, gönlümüzde o işin üzerinde olur." ifadelerini kullandı.


Hızlı tren hattının hizmete alınmasının Türk tarihinin dönüm noktalarından biri olduğunu vurgulayan Yıldırım, bu kapsamda yapılanları anlattı.


Yıldırım, önce Eskişehir hızlı tren hattını açtıklarını aktararak, "Eskişehir'den Ankara'ya, Ankara'dan İstanbul'a seyahatlerin yüzde 72'si yüksek hızlı trenle yapılıyor. Karayolunu daha az insanlar kullanmaya başladı. Aynı şekilde Ankara-Konya hızlı tren hattını yüzde 66 vatandaşımız kullanıyor." diye konuştu.


Yıldırım,  Selçuklu, Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyetinin üç başkenti olan İstanbul, Ankara ve Konya'nın hızlı tren ağlarıyla birleştirildiğinin altını çizerek, şunları kaydetti:


"İlk hızlı tren hattını açtığımız 2009'da bu garda 28,5 milyon vatandaşımız seyahat etti. Artık tarihi gar, ihtiyaca cevap vermiyordu. Onun için işte bu modern Ankara Tren Garı yap-işlet-devret modeliyle 725 trilyon harcanarak, bu hale geldi. Devletin kasasından para çıkmadı, vatandaş yaptı, işletecek, hem para kazanacak hem de Ankaralılara, Türkiye'nin her tarafından gelen vatandaşlarımıza hizmet verecek."


- Ankara'nın yaşam merkezi


Ankara YHT Garı'na her gün 150 bin kişinin gece gündüz gelip, geçeceğine dikkati çeken Başbakan Yıldırım, "Bu bir nevi Ankara'nın bir yaşam merkezi haline geldi. Seyahat edenler, bir yerden bir yere transfer olacaklar, burada konaklayabilecek, alışveriş yapabilecek, vaktini geçirebilecek sadece bir gar değil, aynı zamanda gece gündüz hayat olan insanların buluştuğu, görüştüğü, ihtiyacını giderdiği çok güzel bir mekan haline geldi. Hızlı tren ağlarımız büyümeye devam ettikçe bu ve buna benzer eserler başka illerde de yükselmeye devam edecek. Bu eserin, ülkemize milletimize hayırlı olmasını diliyorum." şeklinde konuştu.


Başbakan Yıldırım, emeği geçenlere teşekkür ederek, yeni garın Ankaralılara hayırlı olmasını diledi.


AA


Haber Habertürk'te şöyle yer aldı


Cumhurbaşkanı Erdoğan, Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı açılışında yaptığı açıklamalarda Kanal İstanbul projesiyle ilgili bilgi verirken, 18 Mart'a 1915 Çanakkale Köprüsü'nün temel atma törenini yetiştireceklerini ifade etti. Cumhurbaşkanı, idam tezahüratlarına da yanıt verdi ve inşallah parlementodan geçer dedi


TCDD tarafından ilk defa Yap-İşlet-Devret modeliyle inşa edilen Ankara YHT Garı, yapılacak bağlantılarla Ankaray, Başkentray ve Keçiören metrolarına bağlantılı olacak şekilde planlandı. 


3 peron ve 6 demiryolu hattı bulunan proje, 194 bin 460 metrekare kapalı alanla bodrum ve zemin katlar dahil toplam 8 kattan oluşuyor. Ankara YHT Gar'da, ticari alanlar, cafe-restoran, iş ofisleri, çok maksatlı salonlar, mescit, ilk yardım ve güvenlik birimleriyle otel gibi sosyal ve kültürel donatılar bulunuyor.  Gar 19 yıl 7 ay sonra TCDD’ye devredilecek. 

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından bugün hizmete açılıyor. Garın açılışında Başbakan Binali Yıldırım ve TBMM Başkanı Kahraman'ın ardından Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan açıklamalarda bulundu.

Başbakan Yıldırım konuşmasında yeni yüksek hızlı tren projeleriyle ilgili bilgi verirken, TBMM Başkanı Kahraman, 15 Temmuz'a değinerek Türkiye'nin ilerlemesini durdurmak istediler, dedi. Son olarak kürsüye çıkan Cumhurbaşkanı Erdoğan, Kanal İstanbul projesinde çalışmaların devam ettiğini, Avrasya Tüneli'nin aralık sonunda açılacağını ve 1915 Çanakkale Köprüsü'nün temel atma töreninin ise 18 Mart'a yetişeceğini bildirdi. Erdoğan idam tezahüratlarına da inşallah parlementodan geçer dedi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın konuşmasından notlar;

* Ankara Yüksek Hızlı Tren Gar binasının ülkemize hayırlı olmasını diliyorum. Başkentimizin sembol eserlerinden biri olacağına inandığım gar binasının ülkemize kazandırılmasında emeği geçen tüm firmaların, yöneticilerini, işçilerini tebrik ediyorum. Bu eser dünyada en başarılı uygulamalarını koyduğumuz kamu özel ortaklığının eseridir. 50 bin kapasiteli, 3 peron, 6 demiryolu ile gerçekten örnek bir eser.



'KARA TRENLERİN YERİNİ HIZLI TRENLER ALIYOR'

* Bize asla eğilmek yakışmaz. Biz kula kul olmadık. Biz sadece ve sadece Rabbimizin huzurunda Ruku'da eğiliriz. Dik duracağız, dikleşmeyeceğiz. 19 yıl 7 ay süre ile bu binayı Ankara Tren Garı işletmesi adı ile onlar işletecek ve sonra TCDD'ye devredecek.

* 235 milyon dolarlık bir yatırımla hayata geçirilen bu gar ile birlikte YHT merkezinde Ankara'nın yer alma durumu güçlenmiş oluyor. O güzel türküde ne diyor: Gözüm yolda, gönlüm darda, ya kendin gel ya da haber yolla, duyarım yazmışsın iki satır mektup vermişsin trene halimi unutup kara tren gecikir belki hiç gelmez. Bundan sonra kara tren hiçgecikmeyecek merak etmeyin, onun yerine hızlı trenler yer alıyor. Bugün 2 satır mektup yazma.Eskişehir'den Konya Ankara İstanbul'a ulaşıyor. Bizim Rize'ye uğramadı.İnşallah oraya da bir uğrarız. Bursa'yı Yozgat Sivas ve İzmir ile Karaman'ı 2019'a kadar ekliyoruz.


'İDAM İNŞALLAH PARLEMENTODAN GEÇER'

* İnşallah bundan sonra da Avrasya Tüneli'ni açacağız. Niye kıskanıyorlar bundan dolayı. Biz de diyoruz ki çalışın koşun sizin de olsun. Niye benim ülkemi karıştırıyorlar. Benim vatandaşımızın verdiği vergi ile alçaklar kansızlar ortaya çıkıyor. İşte bundan dolayı, onlar alçak ve kansız. İdam inşallah parlementodan geçer. Yakın yakın... Egemenlik milletin olduğuna göre mesele bitmiştir. Batı'nın ne dediği değil milletimin ne dediği önemlidir.


'3 SENEDE 160 MİLYON YOLCU GEÇTİ'

* İstanbul Marmaray'ı yaşadı. 3 senede 160 milyon yolcu geçti. Fazlası var, azı yok. Avrasya Tüneli'ni gördük. Avrupa'dan Asya'ya gidiş gelişlerimizi yaptık. Yeni Havalimanımızı 2018 çeyreğinde 5 konsorsiyumla inşallah, herhalde bana böyle söz vermişlerdi, 90 milyon yılda yolcu kapasiteli kısmının açılışını yapacağız. Bu da dünyanın bir numarası oluyor. Muhteşem bir eser ortaya çıkıyor. Neden, Türk milletine bu yakışır. Bunlar Türkiye'nin nasıl sıçradığının göstergesi. 1915 Çanakkale Köprüsü var. İnşallah ihalesi yapılacak. 18 Mart'ta temelini atacağız. Kanal İstanbul var bir de o da apayrı proje. O da Karadeniz'i Marmara'ya bağlayacak. Süveyş, Panama Kanalı'nı konuşurlar. Bundan sonra Kanal İstanbul'u anacaklar. Cumhuriyet tarihindeki en büyük proje olacak. Hazırlıklar sürüyor.

* Öleceğiz gideceğiz ya. Derdimiz var derdimiz. Bizim bu millete sevdamız var. Bu eserlerle anılmak istiyoruz. Derdimiz bu. Biz anıt istemiyoruz. Bizi 2 metrelik yere gömsünler yeter. Topraktan geldik toprağa gideceğiz.

* Mesele oraya hazırlanmak. Türkiye'nin hedeflerine ulaşmasını hiçbir güç engellemeyecek. Biz kararlıyız. Sizlerle beraber. Yürüyeceksin, millet yürüyecek ardından. İstiklal harbimiz, Çanakkale Savaşı, sayısız mücadele var ya. Bunların hepsi milletimizin mücadelesidir. Bugün 93. yıldönümünü kutladığımız Cumhuriyetimiz İstiklal Harbi'nden sonraki yolun adıdır. Türkiye Cumhuriyeti bizim ilk değil son devletimizdir. 100 yıl öncesinin şartlarında razı olduğumuz devletimiz çok önemli bir kazanımımızdır. Misakı Milli diyorum ya. Gazi Mustafa Kemal çizmişti. Birilerini rahatsız etmişti. İncele bak. Lozan dedim rahatsız oldular. Neden rahatsız oldunuz. Bu adalar bizimdi. Bizim eserlerimiz var, camilerimiz var. Niye rahatsız oluyorsunuz. Kim imza attıysa sorumludur sorumlu.

* Son 10 yıla gelin 2,5 milyon kilometrekareyi kaybettik. Onlar kalmış olsaydı. 3,5 - 4 milyon kilometrekarelik toprağımız olacaktı. Bu topraklarda yaşıyoruz. Birilerinin buralarda gözü var. PKK'nın hesabı bu değil miydi? Şu anda benim Mehmet'im neyin mücadelesini veriyor. Bu vatan topraklarının korunmasının mücadelesini veriyor. Biz nediyoruz. Tek millet, vatan, bayrak devlet diyoruz. 80 milyonla biz tek milletiz.

'15 TEMMUZ TÜRKİYE İÇİN DÖNÜM NOKTASIDIR'

* Bayrağımız şehidimizin kanı, yıldızımız şehidimizin ta kendisi, hilal bağımsızlığımız. Bu toprakların uğrunda ölenler olduğu için vatan oldu. Burada bölücülük yok. Türkiye Cumhuriyeti'nden başka devlet yok. Neymiş o paralel devlet. FETÖ hadi gel, niye gelemiyorsun, neden çekiniyorsun. Ey tabanı ibadet, ortası ticaret, tavanı ihanet. Ben o tabanında kalanlara sesleniyorum. Şöyle ya da böyle yaptınız. Oralarda kalmaya devam ederseniz Hakkı'ın duvarına çatacak, çarpacaksınız.

* Bölücü Terör Örgütü inine girdik devam ediyoruz. FETÖ'nün de girdik devam ediyoruz. Kimse de kalkıp mağdur edebiyatı yapmasın. Bunlar mağdur değil. Benim şehidim 246 şehit. 2194 gazimiz var. Bunların etrafı yakınları mağdur. Onlar değil mi ki o gece neler yaptılar. Güneydoğu'da Doğu'da şehit olanlar onlar bizim yakınlarımız.

* Biz bu oyuna gelirsek torunlarımız evlatlarımız bize ne der? Bu oyuna gelmeyeceğiz. Devletlerin milletlerin hayatlarında değişimler yaşanır. İnişler çıkışlar olabilir. Bazı hadiseler bunların dönüm noktalarını oluşturur. 15 Temmuz Türkiye için dönüm noktasıdır.

* Suni bir modernleşme projesi içine hapsetmeye çalıştılar. Çağın gereklerine uygun hareket etmekte bir sıkıntımız yok. Biz milletimizi köklerinden koparıp bir elbise giydirme projesine karşı çıkıyoruz. Cumhuriyet bizim Cumhuriyetimizdir. Son 1 asırdaki en önemli kazanımızdır. Milletimiz yeni rejim için kendi varlığına yönelik saldırılara karşı çıkmıştır. Aşık Veysel Sivas'tan Ankara'yageldiğinde kıyafetinden dolayı almadılar. Sen çobansın dediler, sazı da devrin müzik projesine uygun olmadığından kırıldı. O Veysel ki şu muhteşem dörtlüğün sahibidir. Aldanma cahilin kuru lafına, kültürsüz insanın külü yalandır, hükmetse dünyanın her tarafına, arzusu hedefi yolu yalandır.

* Milletin öz evladı olmayı hakir görenlerin coğrafyamızda olması mümkün mü? Yıllarca bu ülkede kadınımız kızımızla uğraşmadılar mı? Eğitim haklarını elden aldılar. Cehalete mahkum etmek istediler. Bu prangaları biz kırdık. Egemenlik milletindir. Millete hakim olunmaz, efendilik olmaz, hizmetkarlık olur bunu böyle bilin. Kim bu millete hizmet etmişse milletimiz baştacı etmiştir. Menderes, Özal niçin hala saygıyla anılır. Erbakan, Türkeş gibi güzel anılır. Buradaki fark millete hizmet edenle, hakim olmaya çalışanlar arasında farktır. Millet 15 Temmuz'da milletine sahip çıktıysa bunun sebebi bellidir.

'15 TEMMUZ'DA DOSTUMUZU DÜŞMANIMIZI GÖRDÜK'

* O gece milletimiz kararlı bir duruş sergilemiştir. Darbecilerin ezana, bayrağa, Meclis ve Cumhurbaşkanı Külliyesi gibi sembolik alanlara saldırması bu sebeptendir. Ezandan seladan rahatsız olanlar var. Dün de vardı bugün de var bunu bilin. Onlar da bunun bedelini ödüyorlar.

* Onların bir hesabı var. Onlar zannediyorlardı ki helikopterler F16'lar her şeydir. Sen İstiklal Marşı'nı bilmiyor musun? Şimdi benim insanım benim milletim benim halkım benim kardeşim gövdesini siper etti mi etti, 16 saatte iş bitti mi bu milletle iftihar edilir. Bu millet zoru kolay kıldı. Rabbim birlik ve beraberliğimizi daim kılsın. Bir olacağız, diri olacağız, kardeş olacağız, hep birlikte Türkiye olacağız. Yola böyle devam edeceğiz. 2023, 2053 Türkiyesinin yoludur. Asırlık cendereden çıkış yoludur. 15 Temmuz'u ülke içinde ve dışında çok iyi anlatmalıyız. Dostumuzu düşmanımızı da görme imkanını bulduk. Artık bizim için ne diplomasinin sahteliği sahte övgülerin parıltısı bir şey ifade etmiyor. Biz bize yüreğini kimler açıyor bakıyoruz. Irak'ta Suriye'de sıkıntımız mı var, biz çözeceğiz. Terör örgütlerinin tepesine balyoz gibi ineceğiz. AB bize isteklerimizi vermiyor mı kendi işimize bakacağız. Ekonomide bizi zayıflatmaya mı çalışıyorlar hemen yeni pazarlar bakacağız. Hepsinin üzerine milletçe gideceğiz. Artık eski Türkiye yok. Bize çelme takan taş atan eksik olmayacak bu mücadeleyi hedeflerimize kilitlenerek yapacağız. Kazanacaksak, öleceksek adam gibi öleceğiz. Şehitlerimizi rahmetle yaadediyor. Cumhuriyet Bayramı'nımızı tebrik ediyorum. Tüm emeği geçenlerden şahsım milletim adına Allah razı olsun diyorum. İnşallah buradan işletici firmaya bereketli kazançlar diliyorum.


TBMM Başkanı Kahraman'ın konuşmasından notlar;

* Demiryolları yatırım yapılması gereken bir saha. Sizler eserlere eserler kattınız. Emek verenlerden Allah razı olsun. 15 Temmuz'da bir isyana giriştiler. Türkiye'nin ilerlemesini durdurmak istediler. Sizin meydanlara çağrınızla ülkemiz bir badireden kurtuldu. Bu tür bir durum başarılı olsaydı. Türkiye'ye böyle eserler kazandırılacak mıydı? Hayır. Türkiye dimdik ayakta oldu.

* Şehitler verdik. Onlar bu tür eserlerin devam etmesi için şehit oldular. Daha nice eserlere kavuşalım inşallah. Müteahhit firma, çalışanlar, bürokratları saygıyla takdirle selamlıyorum. 


Başbakan Yıldırım'ın açıklamasından notlar;


* Cumhuriyetimizin 90. kuruluş yıldönümünde bilindiği gibi 29 Ekim 2013'te açılışını yaptığımız dünyanın en büyük en önemli Marmaray'ı milletimizin hizmetine sunduk.


* Hem söyledim büyük eserler İstanbul'a yapılıyor diye işte eser. Başkent'e kazandırmanın gururunu yaşıyoruz. Ankara sadece Türkiye'nin başkenti değil, Ankara YHT'lerin de başkenti olmaya başladı. Ankara'dan İstanbul, Konya'ya ve gelecekte Manisa'ya İzmir'e Kırıkkale'ye Yozgat'a Kayseri'ye Mersin Adana'ya ulaşacağız. Dantel gibi dokuya dokuya öre öre geliyoruz.

* Bu millete hizmet etmek ibadettir. Sizin bir prensibiniz var. Küresel krizi aşmanın yolu yatırım yapmak, hizmet üretmek büyük projeleri hayata geçirmektir. Türkiye'yi kriz teğet geçti. Büyük projeler birer birer hayata geçiriliyor. Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Marmaray ve yakın zamanda Avrasya Tüneli ile Asya'yı Avrupa ile birleştireceğiz.


* Fatih Sultan Mehmet gemileri karadan indirdi. Recep Tayyip Erdoğan ve arkadaşları da trenleri geçiriyor. Cumhurbaşkanımız dedi ki laf değil, eser siyaseti yapacağız. Ülkeye millete hizmet yapacağız dedi. 14 yıl boyunca hep böyle yaptık. Yolları böldük, hayatları birleştirdik. Havayolunu halkın yolu yaptık. Hızlı tren ile yurdu bir baştan bir başa donatıyoruz. Hızlı tren hattını hizmete aldığımızda coğrafyamızın dönüm noktalarından biri oldu. Eskişehir'den Ankara'ya Ankara'dan İstanbul'a seyahatlerin yüzde 72'si yüksek hızlı tren ile yapılıyor. Yüzde 66 vatandaşımız Konya Ankara hızlı tren hattını kullanıyor. Ankara İstanbul Konya Osmanlı'nın Selçuklu'nun başkentini hızlı tren hatlarıyla birleştirmiş olduk.


* 28,5 milyon vatandaşımız ziyaret etti. Modern Ankara tren garı 725 trilyon harcanarak bu hale geldi. Devletin kasasından para çıkmadı. Ankaralılara Türkiye'nin her tarafından gelen vatandaşlarımıza hizmet verecek. Değerli kardeşlerim burada her gün 150 bin kişi gelip geçecek. Ankara'nın yaşam merkezi haline gelecek. Seyahat edenler, bir yerden bir yere transfer edenler burada insanların buluştuğu görüştüğü bir mekan haline geldi.


* Hızlı trenlerimiz büyümeye devam ettikçe eserler de büyümeye devam edecek. Ülkemize milletimize hayırlı uğurlu olsun. Çalışan çabalayan gayret eden Süleyman Karaman ve demir yolları ekiplerine de teşekkür ediyorum. Ahmet Arslan ve ekibine de teşekkür ediyorum.


Habertürk


Haber Sabah'ta şöyle yer aldı


Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı (YHT) bugün tarifeli seferlere başlıyor. Cumhurbaşkanı Erdoğan, dünyada ne varsa Türkiye’de de olacağını belirterek, “Kıskanma, senin de olsun. Bunlar sıçrama göstergesidir” dedi.


Mimarisiyle uzay üssüne benzetilen Ankara Yüksek Hızlı Tren (YHT) Garı hizmete açıldı. Açılışta konuşan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Türkiye'nin son dönemde gerçekleştirdiği dev projelere vurgu yaparak, "Dünyanın en gelişmiş ülkelerinde ne varsa Türkiye'de de olacak. Kıskanma senin de olsun. Niye benim ülkemi karıştırıyorlar? Benim ülkemde benim vatandaşımın verdiği vergiyle 15 Temmuz darbesini yapacak alçaklar, kansızlar niye ortaya çıkıyor? İşte bundan dolayı. Onlar kansız, alçak. Onlarda vatanseverlik, milliyetperverlik diye bir şey yok" dedi.


İNŞALLAH RİZE'YE DE UĞRAR

235 milyon dolarlık bir yatırımla hayata geçirilen garla Ankara'nın YHT merkezinde durumunun güçlendiğini söyleyen Erdoğan, "Bundan sonra kara tren hiç gecikmeyecek merak etmeyin, onun yerini hızlı trenler alıyor. Bugün 2 satır mektup yazma. Eskişehir'den Konya, Ankara, İstanbul'a ulaşıyor. Bizim Rize'ye uğramadı. İnşallah oraya da bir uğrarız. Bursa, Yozgat, Sivas, İzmir ile Karaman'ı 2019'a kadar ekliyoruz" dedi.



Avrupa ve Türkiye'nin en prestijli garının açılışına Cumhurbaşkanı Erdoğan, TBMM Başkanı İsmail Kahraman ve Başbakan Binali Yıldırım'ın yanı sıra Ulaştırma ve Denizcilik Bakanı Ahmet Arslan ile çok sayıda bakan ve milletvekili ile vatandaşlar katıldı.


SIÇRAMA GÖSTERGESİ

Marmaray'dan 3 yılda 160 milyon yolcunun geçtiğini anlatan Erdoğan, şöyle konuştu: "Fazlası var, azı yok. Avrasya Tüneli'ni gördük. Yeni Havalimanımızı 2018 çeyreğinde açacağız. Bunlar Türkiye'nin nasıl sıçradığının göstergesi. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün temelini 18 Mart'ta atacağız. Kanal İstanbul Karadeniz'i Marmara'ya bağlayacak. Süveyş, Panama Kanalı'nı konuşurlar. Bundan sonra Kanal İstanbul'u anacaklar." TBMM Başkanı İsmail Kahraman da 15 Temmuz'da Türkiye'nin ilerlemesini durdurmak istediklerini belirterek, "Bu tür bir durum başarılı olsaydı, Türkiye'ye böyle eserler kazandırılacak mıydı? Hayır" dedi. Kolin Holding Yönetim Kurulu Başkanı Celal Koloğlu ise garı 2 yılda tamamladıklarını anlatarak, " Teknolojik ve yenilikçi örnek bir eser olmuştur" dedi.


MİLLETE HİZMET ETMEK İBADET

Başbakan Binali Yıldırım, eski garın yenilendiğini belirterek, "Hep 'Büyük eserler İstanbul'a yapılıyor, Ankara'ya yapılmıyor' denilir. İşte eser, işte Ankara Tren Garı. Ankara, sadece Türkiye'nin başkenti değil, Ankara YHT ağlarının da başkenti olmaya başladı. Türkiye nüfusunun yüzde 55'ini oluşturan 14 büyük vilayetimize hızlı tren ağlarıyla bir dantel gibi dokuya dokuya geliyoruz, öre öre geliyoruz. Bu millete hizmet etmek ibadettir" diye konuştu.


ENGELSİZ BİR GAR OLACAK

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, garın engelliler açısından engelsiz bir gar olacağını söyledi. Arslan, "Ünlü düşünür Emerson'un bir lafı var; 'Yapılırken heyecan duyulmayan işler başarılamaz.' Sayın Cumhurbaşkanım sizin heyecanınızı biliyoruz. Dolayısıyla biliyoruz ki sizin duyduğunuz heyecan, bize ve 100 bin kişilik Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme ailesine de yansıyor" dedi.


Sabah


Haber Akşam Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı!


Ankara YHT Garı, hizmete açıldı. Törende konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, 'Kara Tren' türküsünü hatırlatarak "Bundan sonra kara tren hiç gecikmeyecek. Çünkü onun yerini artık hızlı trenler alıyor..." dedi. Erdoğan, ayrıca "Burası Türkiye, dünyanın en gelişmiş ülkelerinde ne varsa Türkiye'de en azından bunlar da olacak" diye konuştu.


Tarihi günde tarihi açılış... Ankara Yüksek Hızlı Tren (YHT) Garı, devletin zirvesinin katıldığı törenle 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı'nda hizmete açıldı. Cengiz-Limak-Kolin ortaklığının inşa ettiği Ankara YHT Garı'nda tarifeli seferler bugünden itibaren başlıyor. Törene Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Başbakan Binali Yıldırım ve TBMM Başkanı İsmail Kahraman'ın yanında,  Cengiz Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Cengiz ve Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir de katıldı. Cumhurbaşkanı Erdoğan, garı 19 yıl 7 ay süreyle Ankara Tren Garı İşletmesi adıyla kurulan firmanın işleteceğini, daha sonra TCDD'ye devredeceğini dile getirerek, "Yaklaşık 235 milyon dolarlık bir yatırımla hayata geçirilen bu garla birlikte Ankara'nın YHT hatlarının merkezinde olma konumu güçlenmiş oluyor" dedi.


ERZURUM'A KADAR GİDECEK


'Kara Tren' türküsünün "Gözüm yolda gönlüm darda, ya kendin gel ya da haber yolla, duyarım yazmışsın iki satır mektup, vermişsin trene halini unutup, kara tren gecikir belki hiç gelmez, dağlarda salınır da derdimi bilmez, dumanın savurur halimi görmez, gam dolar yüreğim göz yaşım dinmez" şeklindeki dizelerini okuyan Erdoğan, "Bundan sonra kara tren hiç gecikmeyecek, merak etmeyin. Çünkü onun yerini artık hızlı trenler alıyor. İnşallah 2018'de bunlara Bursa'yı, Yozgat'ı, Sivas'ı, İzmir'i, Karaman'ı da ekliyoruz. Ardından 2020'ye kadar bu hatları Erzurum'a kadar uzatıyoruz" dedi.


ÇALIŞIN SİZİN DE OLSUN!


Şimdi de boğazın altından, 106 metre derinlikten Avrasya Tüneli'yle otomobil geçişi gerçekleştireceklerini ifade eden Erdoğan, "Burası Türkiye, dünyanın en gelişmiş ülkelerinde ne varsa Türkiye'de en azından bunlar da olacak. Niye kıskanıyorlar? Çalışın, sizin de olsun" diye konuştu.


İDAM YAKIN!


"Benim vatandaşımın verdiği vergiyle alçaklar kansızlar ortaya çıkıyor. İşte bundan dolayı, onlar alçak ve kansız" diyen Cumhurbaşkanı Erdoğan, bu sırada vatandaşlardan gelen 'idam isteriz' sloganları üzerine, "İdam inşallah parlementodan geçer. Yakın... Yakın... Egemenlik milletin olduğuna göre mesele bitmiştir. Batı'nın ne dediği değil milletimin ne dediği önemlidir" ifadelerini kullandı. 


Lozan'da imzayı atan sorumludur


Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Misak-ı milli diyorum ya, Gazi Mustafa Kemal bir Misak-ı milli çizgisi çizmişti, birilerini rahatsız etti. Niye rahatsız oluyorsunuz? Ben tarih dersi veriyorum, incele, bak, ne var o Misak-ı milli'de? Ben Lozan dedim, rahatsız oldular. Niye rahatsız oluyorsun?  Burnumun dibindeki adalar, bağırıyoruz, çağırıyoruz bu adalar bizimdi, bu adalarda bizim eserlerimiz var, tarihimiz var, camilerimiz var, kervansaraylarımız var. Bunların altına kim imza attıysa sorumludur sorumlu" değerlendirmesinde bulundu.


Prangaları biz yıktık


Erdoğan, şöyle konuştu: "Bu milletin en önemli değerlerinden biri, Sivas’taki köyünden çıkıp Ankara’ya geldiğinde, Ulus’a kıyafetinden dolayı alınmamıştır. Neden? ‘Sen çobansın’ dendi. Sazı da devrin müzik projesine uygun olmadığı için kırıldı. Yıllarca kadınımızın kızımızın giyimiyle uğraşmadılar mı? Okullara sokmadılar, eğitim haklarını ellerinden aldılar. Devlete yaklaştırmadılar. ‘Sen çalışamazsın, sen okuyamazsın’ dediler. Prangaları biz yıktık. Bunları ortadan biz kaldırdık."


Hakk'ın duvarına çarpacaksınız


Erdoğan FETÖ'yle ilgili de, "Neymiş? Paralel devlet; FETÖ. Ne işin var Pensilvanya’da? Bu örgütün tabanı ibadet, ortası ticaret, tavanı ihanet. O tabanda kullanılanlara sesleniyorum: Hala oralarda kalmaya devam ederseniz, Hakk'ın duvarına çarpacaksınız. Bölücü örgütün inine girdik, devam ediyoruz. FETÖ’nün de inine girdik, devam ediyoruz" dedi. 


Irak'ta Suriye'de sıkıntımız mı var, biz kendimiz çözeceğiz


Cumhurbaşkanı Erdoğan, şunları söyledi: "15 Temmuz'un bir başka hayırlı neticesi de içeride ve dışarıda dostumuz kim, düşmanımız kim hepsini tüm çıplaklığıyla görme imkanını bulduk. Artık bizim için ne diplomasinin sahte dili ne gülen yüzlerin riyakarlığı ne de sahte övgülerin parıltısı bir şey ifade ediyor. Zor günlerde yanımızda kimler var, elimizi kimler tutuyor, bize yüreğini kimler açıyor, sadece ona bakıyoruz. Irak'ta Suriye'de sıkıntımız mı var, biz çözeceğiz. Terör örgütlerinin tepesine balyoz gibi ineceğiz. AB bize istediklerimizi vermiyor mı kendi işimize bakacağız. Ekonomide bizi zayıflatmaya mı çalışıyorlar hemen yeni pazarlar bakacağız. Hepsinin üzerine milletçe gideceğiz. Artık eski Türkiye yok. Kazanacaksak, öleceksek adam gibi öleceğiz."


725 milyona yapıldı, devlet kasasından para çıkmadı 


Başbakan Binali Yıldırım da, "Bu modern Ankara Tren Garı yap-işlet-devret modeliyle 725 trilyon (milyon TL)  harcanarak, bu hale geldi. Devletin kasasından para çıkmadı" dedi. Yıldırım, konuşmasına Cumhuriyetin kuruluşunun 93. yılını kutlayarak başladı. Cumhuriyet kurulduktan 10 yıl sonra Türkiye'nin, inşa ettiği demir ağları ile gurur duyduğunu hatırlatan Yıldırım, "Şimdi ise yeni ve hızlı trenleriyle kat kat artan bölünmüş yollarıyla, deniz taşımacılığıyla ve dünyada en yaygın hava yolu uçuşlarıyla gurur duyan bir ülke haline geldik" dedi. 


Seferler bugün başlıyor


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan da, garda günde 50 bin, yılda 15 milyon kişiye hizmet verileceğini belirterek, "Türkiye'nin neresinden olursa olsun, Ankara YHT Garı'na gelenler, burada rahatlıkla zaman geçirebilecek, seyahat edebilecek, yolcularını karşılayabilecek ve uğurlayabilecekler" dedi. Garda seferler bugün başlıyor. 


14 büyük ili örüyoruz 


"Ankara sadece Türkiye'nin başkenti değil. Ankara yüksek hızlı tren ağlarının da başkenti olmaya başladı" diyen Başbakanı Yıldırım, şöyle konuştu: "Ankara'dan İstanbul'a, Ankara'dan Konya'ya, Ankara'dan Eskişehir'e… Velhasıl Türkiye'nin nüfusunun yüzde 55'ini oluşturan 14 büyük vilayetimize hızlı tren ağlarıyla bir dantel gibi dokuya dokuya, öre öre geliyoruz, hayırlı uğurlu olsun."


Akşam 


Haber Milliyet'te şöyle yer aldı


Türkiye ve Avrupa’nın en prestijli eseri olan Ankara Yüksek Hızlı Tren (YGT) Garı inşaatı tamamlandı ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım’ın katılımıyla hizmete girdi.


Avrupa ve Türkiye’nin en prestijli garının açılışına Cumhurbaşkanı Erdoğan, TBMM Başkanı İsmail Kahraman ve Başbakan Binali Yıldırım’ın yanı sıra Ulaştırma ve Denizcilik Bakanı Ahmet Arslan ile çok sayıda bakan ve milletvekili ile vatandaşlar katıldı.


Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, açılış töreninde yaptığı konuşmada şunları söyledi:


"Bize asla eğilmek yakışmaz. Biz sadece Rabb'imizin huzurunda rükuda eğiliriz. Bu binayı 19 yıl 7 ay süreyle Ankara Tren Garı İşletmesi adıyla kurulan şirket işletecek, sonra devlete teslim edecek. Yaklaşık 235 milyon dolarlık yatırımla faaliyete geçirilen Ankara'nın YHT konumu güçlenmiş oluyor. Ankara Yüksek Hızlı Tren gar binasının milletimize hayırlı olmasını diliyorum.


İDAM KONUSU


Başbakan az önce konuşurken bir şey unuttu. Her yeri dolaştı Rize'ye uğramadı. Dünyanın en gelişmiş ülkelerinde ne varsa Türkiye'de bunlardan en az bir tanesi olacak. Bundan sonra kara tren hiç gecikmeyecek. Çünkü onun yerini hızlı trenler alıyor.


İnşallah bundan sonra da Avrasya Tüneli'ni açacağız. Niye kıskanıyorlar bundan dolayı. Biz de diyoruz ki çalışın koşun sizin de olsun. Niye benim ülkemi karıştırıyorlar. Benim vatandaşımızın verdiği vergi ile alçaklar kansızlar ortaya çıkıyor.


Niye benim ülkemde 15 Temmuz darbe girişimini yapacak alçak kansızlar çıkıyor. Onlar kansız.  ('idam isteriz' sloganları üzerine) Yakın... İnşaallah yakın... Öyle inanıyorum yakında bu konu parlamentoya gelir, geçerse ben de onaylarım.


KANAL İSTANBUL...


Önümüzde iki önemli proje var. Biri 1915 Çanakkale Köprüsü bir de Kanal İstanbul var ki, o da apayrı bir proje. O da Karadeniz'i Marmaray'a bağlayacak. Kanal İstanbul Türkiye'nin Cumhuriyet tarihinndeki en büyük projesi olacak. Bizim derdimiz var derdimiz. Biz dertliyiz. Bizim bu millete bu vatana sevdamız var. Eşek ölür kalır semeri, insan ölür kalır eseri. İşte biz de bu eserlerle anılmak istiyoruz. Ne olacak öleceksin gideceksin. Topraktan geldik. Toprağa gideceğiz. Her nefis ölümü tadacaktır. Oradan geldik oraya gidiyoruz. Mesele oraya hazırlanmak. Nasıl hazırlandığımız nasıl hazırlanacağımız önemli. Türkiye'nin hedeflerine ulaşmasını hiç bir güç engelleyemez.


LOZAN DEDİM RAHATSIZ OLUYORLAR


Lozan dedim diye niye rahatsız oluyorlar. Burnumuzun dibinde adalar var. Bu adalarda camilerimiz var. Bu adaların verilmesinin altına kim imza attıysa sorumlu odur.


Şimdi bu sınırlarda yaşıyoruz. Birilerinin bu topraklarda gözü var. Asker Tendürek'te Gabar'da neyin mücadelesini veriyor? Bu toprakların mücadelesini veriyor.


Mesele oraya hazırlanmak. Türkiye'nin hedeflerine ulaşmasını hiçbir güç engellemeyecek. Biz kararlıyız. Sizlerle beraber. Yürüyeceksin, millet yürüyecek ardından. İstiklal harbimiz, Çanakkale Savaşı, sayısız mücadele var ya. Bunların hepsi milletimizin mücadelesidir. Bugün 93. yıldönümünü kutladığımız Cumhuriyetimiz İstiklal Harbi'nden sonraki yolun adıdır. Türkiye Cumhuriyeti bizim ilk değil son devletimizdir. 100 yıl öncesinin şartlarında razı olduğumuz devletimiz çok önemli bir kazanımımızdır. Misak-ı Milli diyorum ya. Gazi MustafaKemal çizmişti. Birilerini rahatsız etmişti. İncele bak. Lozan dedim rahatsız oldular. Neden rahatsız oldunuz. Bu adalar bizimdi. Bizim eserlerimiz var, camilerimiz var. Niye rahatsız oluyorsunuz. Kim imza attıysa sorumludur sorumlu.


BİRİLERİNİN BURADA GÖZÜ VAR


Son 10 yıla gelin 2,5 milyon kilometrekareyi kaybettik. Onlar kalmış olsaydı. 3,5 - 4 milyon kilometrekarelik toprağımız olacaktı. Bu topraklarda yaşıyoruz. Birilerinin buralarda gözü var. PKK'nın hesabı bu değil miydi? Şu anda benim Mehmet'im neyin mücadelesini veriyor. Bu vatan topraklarının korunmasının mücadelesini veriyor. Biz nediyoruz. Tek millet, vatan, bayrak devlet diyoruz. 80 milyonla biz tek milletiz.


ORALARDA KALMAYA DEVAM EDERSİNİZ...


Bayrağımız şehidimizin kanı, yıldızımız şehidimizin ta kendisi, hilal bağımsızlığımız. Bu toprakların uğrunda ölenler olduğu için vatan oldu. Burada bölücülük yok. Türkiye Cumhuriyeti'nden başka devlet yok. Neymiş o paralel devlet. FETÖ hadi gel, niye gelemiyorsun, neden çekiniyorsun. Ey tabanı ibadet, ortası ticaret, tavanı ihanet. Ben o tabanında kalanlara sesleniyorum. Şöyle ya da böyle yaptınız. Oralarda kalmaya devam ederseniz Hakkı'ın duvarına çatacak, çarpacaksınız. Bölücü Terör Örgütü inine girdik devam ediyoruz. FETÖ'nün de girdik devam ediyoruz. Kimse de kalkıp mağdur edebiyatı yapmasın. Bunlar mağdur değil. Benim şehidim 246 şehit. 2194 gazimiz var. Bunların etrafı yakınları mağdur. Onlar değil mi ki o gece neler yaptılar. Güneydoğu'da Doğu'da şehit olanlar onlar bizim yakınlarımız.


KAZANACAKSAK ADAM GİBİ ÖLECEKSEK ADAM GİBİ ÖLECEĞİZ


Irak'ta, Suriye'de sıkıntımız mı var? Biz çözeceğiz. Terör örgütlerinin tepesine balyoz gibi ineceğiz. AB bize verdiği sözü tutmuyor mu! Kendi işimize bakacağız! Ekonomide bizi zayıflatmaya mı çalışıyorlar? Hemen yeni tedbirleri hayata geçireceğiz. Artık eski Türkiye yok! 15 Temmuz saldırısıyla gördük ki bize çelme takan eksik olmayacak. Öyleyse bu mücadeleyi sağa sola yalpalayarak değil hedeflerimize yürüyerek vereceğiz. Kazanacaksak adam gibi öleceksek adam gibi öleceğiz. Rabbim bizlere şehitlerimize ve gazilerimize layık bir şekilde bu mücadeleyi vermeyi nasip etsin!"


Başbakan Yıldırım da şöyle konuştu:


"İşte eser işte Ankara'nın tren garı. Sayın Cumhurbaşkanım Ankara sadece Türkiye'nin değil Ankara Yüksek Hızlı Tren ağlarının da başkenti olmaya başladı. Ankara'dan Konya'ya Eskişehir'e gelecekte Uşak'a Manisa'ya İzmir'e Yozgat'a sivas'a Erzincan'a Konya Karaman Mersin Antep'e velhasıl Türkiye'nin nüfusunun yüzde 55'İni oluşturan 14 vilayetimize yüksek hızlı tren ağlarını dantel gibi örüyoruz. Bu millete hizmet etmek ibadettir. Bugün dünyanın en büyük projelerini yapan ülkelerden biri Türkiye'dir. Sayın Cumhurbaşkanım sizin bir prensibiniz var. Küresel krizi aşmanın yolu büyük projeleri hayata geçirmektir. Türkiye 50 yıldır gündemden düşmeyen büyük projeleri birer birer hayata geçiriyor.


Yola çıktığımızda Sayın Cumhurbaşkanımız bize dediki laf üzerine laf deği taş üzerine taş koyarak millete hizmet edeceğiz dedi. Hamdolsun öyle de yaptık. Ankara, İstanbul, Konya... Bu Osmanlının üç başkentini birbiriyle hızlı tren hatlarıyla birleştirmiş olduk. İlk hızlı tren garını açtığımızda 28 milyon vatandaşımzı seyahat etti. Şimdi de bu modern Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı yap işlet devlet modeliyle bu hale geldi.


Karayolunu daha az insanlar kullanmaya başladı. Ankara Konya hızlı tren hattını yüzde 66 vatandaşımız kullanmaya başladı. Hayırlı uğurlu olsun. Buradan her gün 150 bin kişi geçecek. Ankara'nın yaşam merkezi haline gelecek. Sadece bir gar değil, gece gündüz hayat olan insanların görüştüğü, ihtiyacını giderdiği bir yer olacak. Başka illerde de yükselmeye devam edecek. Sayın Cumhurbaşkanım değerli Ankaralılar bu eserin milletimize hayırlı olmasını diliyorum. Ülkemize hayırlı uğurlu olmasını diliyorum."


TÜRKİYE ve AVRUPA'NIN EN PRESTİJLİ GARI


TCDD tarafından İlk defa Yap-İşlet-Devret modeli ile yapılan ve 19 yıl 7 ay sonra TCDD’ye devredilecek olan Ankara YHT Garı, Ankaray, Başkentray ve Keçiören metrosuna bağlantılı olacak şekilde planlandı. Günlük 50 bin yolcuya hizmet verebilecek kapasite yapılan garda 3 adet peron, 6 adet demiryolu hattı bulunuyor ve 194 bin 460 metrekare kapalı alan ile bodrum ve zemin katlar dahil 8 kattan oluşuyor. Ulaşım hizmetlerine yönelik birimlerin yanı sıra bin 850’si kapalı, 60’ı açık olmak üzere toplam bin 910 araçlık otopark hizmetinin verildiği garda ticari alanlar, cafe-restoran, iş ofisleri, çok maksatlı salonlar, mescit, ilk yardım ve güvenlik birimleri ile otel gibi sosyal ve kültürel donatılar da bulunuyor.


Milliyet


Haber Ekonomist Ankara Dergisi'nde şu şekilde yer aldı!


Türkiye'nin 2009 yılında tanıştığı Yüksek Hızlı Tren'in (YHT) merkezi olan Ankara, 29 Ekim'de YHT Garı'na kavuştu. Yılda 15 milyon yolcu ağırlama kapasitesine sahip YHT Garı, sosyal alanları ile de dikkat çekiyor. 


Türkiye'de son 10 yılda hayata geçirilen dev projeler ve bu projelere sağlanan yatırım ödenekleri ile Anadolu'nun ulaşım ve tüketim alışkanlıkları yeniden şekilleniyor. Bu projelerin başında ise Ankara merkezli Yüksek Hızlı Tren (YHT) hatları geliyor. 

İlk olarak 2009 yılında Ankara-Eskişehir, 2011 yılında Ankara-Konya, 2013 yılında Konya-Eskişehir ve 2014 yılında Ankara-İstanbul ile Konya-İstanbul arasında YHT ile tanışan Türkiye, bu kategoride dünyada sekizinci, Avrupa'da altıncı YHT işletmecisi olmanın da gururunu yaşıyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı bugünlerde ise Ankara-Sivas, Ankara-İzmir, Bursa-Bilecik-Konya ve Konya-Karaman Hızlı Tren hatlarında çalışmalarını sürdürüyor. 


TARİHİ ANKARA GARI KORUNUYOR


Kademeli olarak yeni hatların devreye girmesi ve artan yolcu sayısıyla da cumhuriyetin ilk yıllarında inşa edilen tarihi Ankara Garı da misyonunu tamamladı ve görevini yeni YHT Garına bıraktı. Yap-İşlet-Devret modeliyle inşa edilen ve 235 milyon dolara mal olan Ankara YHT Garı, 29 Ekim'de görkemli bir törenle hizmete açıldı. Garın ilk etapta günlük 20 bin, ilerleyen zamanlarda ise günlük 50 bin yolcuya hizmet vermesi planlanıyor. Yeni YHT Garı yapılırken, mevcut tarihi gar binası ve etrafındaki tesisler de tarihe duyarlı planlama yaklaşımıyla korundu. 


Batı ülkelerindeki YHT garlarının mimarisi incelenerek yapılan YHT Garı şehrin dinamizmini simgeleyen ve hızlı treni andıran farklı projesiyle dikkat çekiyor. Yeni YHT Garı'nın sadece ulaşım amaçlı değil aynı zamanda Ankaralılara dükkanlar, iş ofisleri, sinema salonları ve kafeleri ile hizmet vererek, toplumsal ve kültürel yaşamın merkezi olması amaçlanıyor. Yer altından iki, yer üstünden bir geçiş ile bağlantısı bulunan yeni gar binası Ankaray, Batıkent Metrosu, Başkentray, Sincan Metrosu, Keçiören Metrosu ve Havaalanı Metrosu ile bağlantılı olarak hizmet verecek. İlk günden Ankaralıların büyük beğenisini kazanan Ankara YHT Garı, başkentin yeni sembollerinden biri olmaya aday. 


Yılda 15 milyon yolcuyu ağırlayacak 


30 metre yüksekliğinde, 178 bin metrekare kapalı alan ve bodrum katlar dahil toplam 8 kattan oluşan YHT Garı'nda, 3 adet peron ve 6 adet hızlı tren hattı bulunuyor. YHT Garı, en son teknoloji kullanarak engellilerin tüm ihtiyaçlarını karşılama özelliğiyle öne çıkıyor. Yeni YHT Garı, Celal Bayar Bulvarı ile mevcut gar binasının arasında yer alıyor. Ankara Hızlı Tren Garı, 21 bin 600 metrekarelik alan üzerine inşa ediliyor. 

Günde 50 bin, yılda 15 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak garın zemin katında yolcu dinlenme salonları ve büfeler bulunuyor. Garın iki katında 5 yıldızlı otel, çatı katında ise restoran ve kafeler yer alıyor. Tesisin zemin katının altında peronlar ve bilet satış gişeleri, bir alt katta ise 3 bin araçlık kapalı otopark yolculara hizmet vermek için adeta gün sayıyor. 


Ekonomist Ankara