Ankara'da mineralli sağlam yol denemesi yapıldı!
Ankara'da yol yapımı ile ilgili altyapı çalışmalarında yeni bir sistem test edildi. NovoCrete isimli teknolojiyle, büyüme için gerekli olan ulaşım yatırımlarının daha uzun ömürlü olması hedefleniyor...
Ankara'da yol yapımı ile ilgili altyapı çalışmalarında yeni bir sistem test edildi. NovoCrete isimli teknolojiyle, büyüme için gerekli olan ulaşım yatırımlarının daha uzun ömürlü olması ve daha düşük maliyetli gerçekleştirilmesi hedefleniyor.
Türk Dünyası Mühendisler ve Mimarlar Birliği ile Jags Innovative Products'm ArGe çalışmaları kapsamında, yol yapımı için pilot bölge olarak seçilen Gölbaşı- Kulu ayrımında NovoCrete teknolojisi ile altyapı çalışmaları yapıldı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü Ar-Ge Daire Başkanlıkları işbirliğiyle yürütülen çalışmada, 310 metre uzunluğunda ve 10 metre genişliğindeki yol, iklim koşullarına, ağır tonajlı araç trafiğine dayanıklılığı gibi konularda test edildi.
Proje koordinatörü Adnan Aydıner, "Doğaya zarar verilmeden, doğayı kirletmeden, petrol bağımlılığını azaltararak, taş kaynaklarımıza zarar vermeden satıh kaplama yollann, zayıf zeminlerin yerinde İslahını gerçekleştirdik. Almanya'da üretilen NovoCrete'in fabrikası kısa zamanda Türkiye'de kurulacak" dedi.
Yeni teknolojinin en önemli özelliğinin toprağın kalitesine uygun çalışma yapılması olduğunu belirten Aydıner, hafriyat ve nakliye gerekmeden eski asfaltın yeni temel katmanına karıştırıldığını, böylece yerinde geri dönüşüm sağlandığını kaydetti. Aydıner, NovoCrete teknolojisi sayesinde 9 aylık bir projenin 3 ayda bitirilebildiğini vurguladı.
Darbeye dayanıklı Toprak alkalin yapısallarından oluşan bir toz mineral olan NovoCrete, doğal oksitler, klorürler, sülfatlar ve karbonat mineralleri içeriyor. Portland çimentosuyla birleştirilen NovoCrete ile kaplanan yüzey hem yüksek darbelere hem de petrol, tuz, asit ve kimyasallara karşı dayanıklı hale geliyor.
Dünya
Türk Dünyası Mühendisler ve Mimarlar Birliği ile Jags Innovative Products'm ArGe çalışmaları kapsamında, yol yapımı için pilot bölge olarak seçilen Gölbaşı- Kulu ayrımında NovoCrete teknolojisi ile altyapı çalışmaları yapıldı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü Ar-Ge Daire Başkanlıkları işbirliğiyle yürütülen çalışmada, 310 metre uzunluğunda ve 10 metre genişliğindeki yol, iklim koşullarına, ağır tonajlı araç trafiğine dayanıklılığı gibi konularda test edildi.
Proje koordinatörü Adnan Aydıner, "Doğaya zarar verilmeden, doğayı kirletmeden, petrol bağımlılığını azaltararak, taş kaynaklarımıza zarar vermeden satıh kaplama yollann, zayıf zeminlerin yerinde İslahını gerçekleştirdik. Almanya'da üretilen NovoCrete'in fabrikası kısa zamanda Türkiye'de kurulacak" dedi.
Yeni teknolojinin en önemli özelliğinin toprağın kalitesine uygun çalışma yapılması olduğunu belirten Aydıner, hafriyat ve nakliye gerekmeden eski asfaltın yeni temel katmanına karıştırıldığını, böylece yerinde geri dönüşüm sağlandığını kaydetti. Aydıner, NovoCrete teknolojisi sayesinde 9 aylık bir projenin 3 ayda bitirilebildiğini vurguladı.
Darbeye dayanıklı Toprak alkalin yapısallarından oluşan bir toz mineral olan NovoCrete, doğal oksitler, klorürler, sülfatlar ve karbonat mineralleri içeriyor. Portland çimentosuyla birleştirilen NovoCrete ile kaplanan yüzey hem yüksek darbelere hem de petrol, tuz, asit ve kimyasallara karşı dayanıklı hale geliyor.
Dünya