Ankara'da önce ulaşım, sonra yapılaşma planlanacak!
CHP Ankara Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Mansur Yavaş, katıldığı bir televizyon programında gelecek dönemle ilgili projelerini açıkladı. Yavaş, “Akıllı Ankara Projesi ile 2050 yılını planlıyoruz” diye konuştu.
CHP Ankara Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Mansur Yavaş, katıldığı bir televizyon programında projeleri hakkında konuştu. Haber Ankara'da yer alan habere göre, Ankara ve projelerine dair soruları cevaplandıran Yavaş, “Akıllı Ankara Projesi ile 2050 yılını planlıyoruz” dedi.
“Daha önce iki kere kaybetmiş biri olarak seçime girmek dezavantaj mı?” sorusu üzerine konuşan Yavaş, “Bugün Türkiye’de bütün partilerden oy alabilecek aday sayısı maalesef çok fazla değil. Ben 2009’da MHP’den aday olduğumda hem CHP’den hem de AK Parti’den önemli ölçüde oy almıştım. 2014 seçiminde her seçmenden yine oy aldık ve oylar artarak geldi. 2014 seçiminin sonucu halkın içine sindiği şekilde açıklanmadı. Ben müdahaleler olduğuna inanıyorum. Birçok hata ve hile olduğuna da inanıyorum. Bunlar yaşandı bitti ama Ankaralının aklında birçok soru kaldı. Daha sonra YSK ve Anayasa Mahkemesi’nde yaşananlar hep hatırlanıyor. İnsanlarda geçen seçimden kalma emaneti asıl sahibine geri verme duygusu var. Bunun da beni aday yaptığını düşünüyorum'' dedi.
''Önce ulaşım sonra yapılaşma''
Ankara’nın geleceğinin zor durumda olduğunu söyleyen Mansur Yavaş, “Tarım arazileri falan hepsi imara açılmış. Hep çok katlı, dar sokaklar, dar kaldırımlar. İnsanların nefes alacağı yer yok. Bu hafif raylı sistem projesi gerçekleşirse, Sincan’a kadar yapılan banliyö treni organize sanayi bölgesinden Yenikent’e, oradan Ayaş istikametine kadar uzadığında yeni bir şehirleşme olur. Önce ulaşım sonra yapılaşma planlanmalı. Şu anda sabahları Sincan, Keçiören, Çayyolu gibi yerlerden şehre bir saatte giremiyorsun” diye konuştu.
''Önceliği halk belirler''
Belediyenin olmazsa olmaz şeyleri olduğunu söyleyen Yavaş, şöyle konuştu: “Belediyenin reklamlarını yolda geçerken görüyorsunuz. O reklamlara harcanan paralarla Ankara’nın bir ilçesi ihya olur. Belediye katılımcı olmalı. Mesela bizim yaptığımız bir mobil uygulama, ileride bize yön verecek hale gelecek. Belediyecilikte kural, parayı veren hesabını sorar. Önceliği halk belirler… Günümüzdeki iletişim araçları düşününce halkın katılımı gittikçe artıyor. Halk katılıyor ama yaygınlaşmalı. İhaleler ve icraatlar konusunda şeffaf olunacak. En önemlisi hesap verebilir olmak gerekiyor. Yerel yönetimlerin güçlendirilmesi adına yapılan uygulamalar bütçeyi artırdı ama denetimi güçlendirdi. Denetimler çeşitli yollarla yapılacak ve halka açıklanacak. Kent konseyleri, sivil toplum örgütleri mutlaka dinlenecek. Üniversitelerin ve meslek odalarının mutlaka görüşleri alınacak. Zihniyet derimi şehre bakışla, imarla, yeşille ilgili…”
''2050'yi planlıyoruz''
Ankara’nın 2050 yılındaki halini planladıklarını söyleyen Yavaş, “Akıllı Ankara Projesi ile 2050 yılını planlıyoruz. İddiamız şu; yaşanabilir Ankara. Atatürk’ün Başkent’ine yakışır bir Ankara. Göç veren değil, göç alan bir Ankara. Endüstriyel olarak Türkiye’yi kalkındıracak, geleceği okuyan yapay zeka ve yapay organ okullarının olduğu alanlar olacak” dedi.
''İmar planlarıyla oynandı''
Ankara’da yaşanan trafik ve ulaşım sorunları konusunda sorulan soruyu cevaplandıran Mansur Yavaş, şu açıklamalarda bulundu: “Bu geçtiğimiz dönemlerin belediyecilik anlayışıyla ilgili bir sorun. Alt üst geçitler yapıldı. O anda ışıkta durmadıkları için insanların çok hoşuna gitti. Yeni yollar açılıyor ama her açıldığında trafik daha fazla sıkışıyor. Çünkü; ‘Toplu taşımayla uğraşmayayım, bineyim araba gideyim’ diye düşünülüyor. Yakıt yakılıyor. Trafikte stres yaşanıyor. Bir de egzoz gazını soluyorsunuz. Ankara’daki o yüzde 3 binaların hepsi bir yere yapıldı ama daha önemlisi şehir daha önce planlanmıştı. Bunun en güzel örneği de Çukurambar. 8-10 katlı planlanmış yere daha fazla imar verince, trafiği kaldırmıyor tabi. Ankara’nın bu hale gelmesinin en büyük nedeni, var olan imar planlarıyla oynanmasıdır. Bunu sadece belediye de yapmadı. Şehirde imar onayı verebilen pek çok kurum var. Artık şehrin düzgünce planlanması lazım. Düzgün bir komisyon oluşturulmalı.”