27 / 04 / 2024

Antalya Büyükşehir'in 2016 yılı performans programı açıklandı!

Antalya Büyükşehir'in 2016 yılı performans programı açıklandı!

Başkan Türel’in ön sözünde “Önceki yılda olduğu gibi 2016 yılında da yeni yatırımlara, dünya ve ülke çapında ses getiren projelere imza atmayı hedefliyoruz” dediği Antalya Büyükşehir Belediyesi 2016 Yılı Performans Programı açıklandı.



Başkan Türel’in ön sözünde “Önceki yılda olduğu gibi 2016 yılında da yeni yatırımlara, dünya ve ülke çapında ses getiren projelere imza atmayı hedefliyoruz” dediği Antalya Büyükşehir Belediyesi 2016 Yılı Performans Programı açıklandı.


Başkan Türel’in ön sözünde “Önceki yılda olduğu gibi 2016 yılında da yeni yatırımlara, dünya ve ülke çapında ses getiren projelere imza atmayı hedefliyoruz” dediği Antalya Büyükşehir Belediyesi 2016 Yılı Performans Programı açıklandı.


Mali Hizmetler Dairesi Başkanlığı Strateji Geliştirme Şube Müdürlüğü tarafından hazırlanan Antalya Büyükşehir Belediyesi 2016 Yılı Performans Programı, belediyenin web sitesinde yayımlandı. Performans Hedefleri Maliyetleri Toplamı’nda bütçedeki payı yüzde 88,41 olacak şekilde faaliyetler toplamı 1 milyar 290 milyon 730 bin lira, bütçedeki payı yüzde 11,59 olacak şekilde ‘Genel Yönetim Giderleri’ toplamı 169 milyon 270 bin lira, genel toplam olarak toplam bütçe kaynak ihtiyacı ise 1 milyar 460 milyon lira (eski parayla bir katrilyon 460 trilyon lira) oldu. Böylece 228 sayfalık 2016 yılı performans programı kitapçığında, toplam bütçe kaynak ihtiyacı 1 milyar 460 milyon lira olarak belirlenmiş oldu. Bu 1 milyar 460 milyon lira içerisinde personel giderleri 146 milyon 218 bin olarak, SGK devlet primi gideri 17 milyon 607 bin, mal ve hizmet alım giderleri 461 milyon 147 bin, faiz giderleri 26 milyon, cari transferler 57 milyon 395 bin, sermaye giderleri 641 milyon 631 bin, borç verme 5 milyon, yedek ödenekler kalemi 105 milyon lira olarak yer aldı. Performans programında personel giderleri % 10.01, SGK devlet primi gideri % 1.21, mal ve hizmet alım giderleri % 31.59, faiz giderleri % 1.78, cari transferler % 3.93, sermaye giderleri % 43.95, borç verme % 0.34, yedek ödenekler % 7.19 oranında yer aldı.


Ses getiren projeler hedefimiz


Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, 228 sayfalık performans programı kitapçığının önsözünde “ ‘Antalya’ya İyi Gelecek’ sloganı ile başladığımız hizmet maratonuna 7 gün 24 saat hız kesmeden devam ediyoruz. Kentimizin değerine değer katmaya yönelik hizmet ve projelerimizi, Kaş’tan Gazipaşa’ya kadar tüm ilçelerimize ulaştırıyoruz. İnsan odaklı projelerimiz 7’den 77’ye tüm Antalyalıları kucaklıyor. Antalya’mız, gerçek bir dünya kenti olma yolunda hızla ilerliyor. Artık dünya süper ligine çıkan bir kente hizmet etmek bizim de sorumluklarımızı artıyor. Daha çok çalışıyor, çözüm ve vatandaş odaklı hizmet ve projelerine yenilerini ekiyoruz. Bu çerçevede hizmet maratonumuzun 2016 yılında gerçekleştireceğimiz kısmına yönelik planlama çalışmalarını tamamlamış bulunuyoruz. 2016 yılında izleyeceğimiz yol haritasını kamuoyu ve halkımızla paylaşmanın gurur ve mutluluğunu yaşıyoruz. Burada takdirlerinize sunduğumuz 2016 Yılı Performans Programı ile kaynakların etkin ve verimli şekilde elde edilmesi ve kullanılması, hesap verebilirlik ve mali saydamlık ilkeleri doğrultusunda çalışmalarımızın ilgili kurumlar tarafından takibinin yapılabilmesini sağlıyoruz. Önceki yılda olduğu gibi 2016 yılında da yeni yatırımlara, dünya ve ülke çapında ses getiren projelere imza atmayı hedefliyoruz. Kaynaklarımızı en iyi şekilde kullanacak, Antalyalıların destekleri ile hizmet götürmediğimiz nokta bırakmayacağız” dedi.


Neredeyse 1 milyon m²’lik belediye


Belediyenin yetki, görev ve sorumlulukları, teşkilat yapısı, fiziksel kaynakları, insan kaynakları gibi konulara yer verilen kitapçıkta belediyeye ait Güneşev, Yeni Otobüs Terminali (Otogar), Büyükşehir Belediyesi Hizmet Binası, İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığı Binası, Atatürk Kütüphanesi, Koyunlar (Altınova) Asmek, Altındağ Kız Öğrenci Yurdu, Altındağ Erkek Öğrenci Yurdu, Gülveren Öğrenci Yurdu, Semtevi, Haşimişcan Kültür Merkezi, Toptancı Hal, Huzurevi, Yeni Belediye Hizmet Binası, Varsak Asmek, Şarampol Çocuk Kreşi’nden oluşan 16 bina hizmet alanlarının büyüklüğünün toplam 819 bin 596,51 metrekare olduğu anlatıldı. Bina ve lojman diğer sosyal ve yardımcı tesisler durumu başlığı altında ise toplam 365 adet lojman, dükkan, kantar yeri, akaryakıt ve benzin istasyonu, tuvalet, otopark, çay bahçesi, hizmet binası, yeşil alan ve su parkı, tiyatro salonu, depolama arsası, ekmek fabrikası ve büfe olduğu vurgulandı. 22 farklı türde belediyeye ait 762, kiralık ise 1039 araç olduğu ayrıca 30 değişik makine ve ekipmanların 464’ünün belediyeye ait olduğu 66’sının ise kiralık olduğu ifadeleri yer aldı.


3 bin 50 boş kadro


Bir genel sekreter, üç genel sekreter yardımcısı, bir hukuk müşaviri, bir teftiş kurulu başkanı, bir iç denetim birimi başkanı ve 28 daire başkanlığı bulunan belediyede personel sayısının cinsiyete göre dağılım tablosuna göre 2015 yılında belediyede 520 kadın, 1696 erkek olmak üzere toplam 2 bin 216 personel görev yapıyor. Bunların 1110’u memur, 8’i engelli memur, 362’si sözleşmeli personel, 696’sı işçi, 23’ü engelli işçi, 10’u eski hükümlü, 7’si terör mağduru. Belediyede ayrıca hizmet alımı yöntemiyle çalışan yani taşeron olarak 5 bin 248 kişi yer alıyor. Kitapçıkta, norm kadroya göre kadro durumlarının anlatıldığı tablo 13’te ise memur statüsünde 1118 dolu, 1509 boş kadro; sözleşmeli personel statüsünde 362 dolu, 271 boş kadro; işçi statüsünde 736 dolu, 1270 boş kadro; yani tüm statülerde 2 bin 216’sı dolu, 3 bin 50’si boş olmak üzere toplam 5 bin 266 kişilik kadro yer alıyor. Bunun yanında belediye şirketleri ve bağlı kuruluşlarından; EKDAĞ A.Ş.’de 28, ANTEPE A.Ş.’de 147, ANET A.Ş.’de 245, ULAŞIM A.Ş.’de 358, ANSET Ltd. Şti.’de 56 olmak üzere toplam 834 personel çalışıyor.


Rekreasyon alanları oluşturulacak


Programın performans bilgileri-temel politika ve öncelikler başlığı altında kamu hizmetlerinde e-devlet uygulamalarına yer verildi. Buna göre belediye, mahalli idareler de dâhil olmak üzere, kamuda ortak uygulamalar yaygınlaştırılacak. Bu kapsamda MERSİS, TAKBİS, Mekansal Adres Kayıt Sistemi (MAKS), EKAP, Ulusal Coğrafi Bilgi Sistemi Altyapısı ve Bilgi Sistemleri Olağanüstü Durum Yönetim Merkezi projelerinin tamamlanmasına öncelik verilecek. Kültür sanat alanında görsel, işitsel ve sahne sanatları başta olmak üzere kültürel ve sanatsal faaliyetlerin gelişiminde ve sunumunda yerel idarelerin, özel ve sivil girişimlerin rolü artırılacak. Spor alanında, vatandaşların fiziksel hareketliliğini teşvik edecek programlar geliştirilecek, uygun rekreasyon alanları oluşturulacak. Turizm alanında sağlık turizmi başta olmak üzere, kongre turizmi, kış turizmi, kruvaziyer turizmi, golf turizmi ve kültür turizmine ilişkin altyapı eksiklikleri tamamlanarak pazarın çeşitlendirilmesi sağlanacak ve alternatif turizm türlerinin gelişimi desteklenecek.


Kentsel dönüşüm projeleri


Kentsel dönüşüm ve konut alanında afet riski taşıyan alanlar başta olmak üzere üretim ve ortak kullanım alanlarında yüksek fayda ve değer üreten, büyüme ve kalkınmaya katkı sağlayan, mekan ve yaşam kalitesini yaygın şekilde artıran dönüşüm projelerine öncelik verilecek. Kentsel dönüşüm projeleri, farklı gelir gruplarının yaşam alanlarını kaynaştıran, işyeri-konut mesafelerini azaltan, şehrin tarihi ve kültürel birikimiyle uyumlu, sosyal bütünleşmeyi destekleyen bir yaklaşımla gerçekleştirilecek. Kentsel dönüşüm projelerinde yenilikçi ve katma değer yaratan sektörleri, yaratıcı endüstriler ile yüksek teknolojili ve çevreye duyarlı üretimi destekleyen uygulamalara öncelik verilecek. Kırsal kalkınma alanında, kırsal politikanın genel çerçevesini ise; kırsal ekonominin ve istihdamın güçlendirilmesi, insan kaynaklarının geliştirilmesi ve yoksulluğun azaltılması, sosyal ve fiziki altyapının iyileştirilmesi ile çevre ve doğal kaynakların korunması oluşturacak. Kırsal ekonominin üretim ve istihdam yapısı turizm, ticaret, gıda sanayi, küçük ölçekli üretim gibi tarım dışı ekonomik faaliyetlerle çeşitlendirilecek. Kırsal kalkınma destekleri tarımda rekabet gücünü iyileştirecek şekilde kullandırılacak. Sosyal hizmet ve yardımlar köylere arz yönlü sunulacak ve yoksulluk sınırı altındaki haneler ile uzak kırsal yerleşimler öncelikli olarak dikkate alınacak.


Çevre konusunda yeşil büyüme


Enerji, sanayi, tarım, ulaştırma, inşaat, hizmetler ve şehirleşme gibi alanlarda çevre dostu yaklaşımların barındırdığı yeni iş imkânları, gelir kaynakları, ürün ve teknolojilerin geliştirilmesine yönelik fırsatlar değerlendirilerek yeşil büyümenin sağlanması hedeflenen çevre konusunda ise çevre yönetiminde görev, yetki ve sorumluluklardaki belirsizlik ve yetersizlikler giderilecek, denetim mekanizmaları güçlendirilecek; özel sektörün, yerel yönetimlerin ve Sivil Toplum Kuruluşlarının rolü artırılacak. Sürdürülebilir şehirler yaklaşımına uygun olarak şehirlerde atık ve emisyon azaltma, enerji, su ve kaynak verimliliği, geri kazanım, gürültü ve görüntü kirliliğinin önlenmesi, çevre dostu malzeme kullanımı gibi uygulamalarla çevre duyarlılığı ve yaşam kalitesi artırılacak


Huzur hakkına 910 bin lira


Kitapçıkta Performans Hedef ve Göstergeleri ile Faaliyetler başlığı altında şirket personellerinin özlük işlemlerinin takip edilmesi ve iş taleplerinin yönlendirilmesi için 3 milyon lira bütçe ayrılmasına da yer verildi. Hizmet içi eğitim faaliyetlerinin yürütülmesi için 150 bin lira kaynak ihtiyacı ayrılması hedeflenirken personel maaş ve tahakkuk işlemlerinin yürütülmesi için bütçeden 158 milyon 400 bin 290 lira kaynak ihtiyacı belirlendi. Meclis karar özetlerini, Büyükşehir Belediyesi internet sitesinde düzenli yayınlayarak dijital ortamda erişimin sağlanması için 20 bin, meclis üyelerine hazırlanan huzur hakkı ücreti işlemlerinin yürütülmesi için 910 bin, kurum adına gelen evrakların dijital olarak taranması ve ilgili birimlere dağıtımının yapılması 80 bin, kayıtlı evrakların dijital ortamda (otomasyon sistemi) arşivlenmesi 50 bin, kurum dışına giden evrakların posta yoluyla gönderilme işlemlerinin yapılması 150 bin, yasal saklama sürelerini tamamlamış evrakların ayıklama ve imha işlemlerinin yapılması 25 bin, arşivlik malzeme niteliği taşıyan evrak ve materyallerin Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü’ne devredilmesi     20 bin, ilçelerde yeni kurulan şube müdürlüklerinin idari ve mali yönden koordinasyonunu sağlayarak, vatandaşların hizmetlerden eşit yararlanmasını sağlamak ile ilgili performans hedefinde ise ilçelerden gelen taleplerin gerçekleştirilmesi için bütçeden 1 milyon 100 bin liralık kaynak ihtiyacı belirlendi.


2 yarışmaya katılacağız


Belediye tek çağrı merkezi (Alo Belediye) kurulumunun gerçekleştirilmesi için 1 milyon 600 bin, bilişim altyapısı ihtiyaçlarının karşılanması için 50 bin, bilişim sistemlerine yönelik eğitim ve seminerlere katılımın sağlanması 25 bin, Coğrafi Bilgi Sistemleri Tabanlı Yönetim Bilgi Sistemleri entegre yazılım alımının gerçekleştirilmesi için 4 milyon kaynak ihtiyacı hedefleniyor. Genel toplamda 125 bin kaynak ihtiyacı belirtilen ulusal ve uluslararası hibe kaynaklarından yararlanarak hizmet üretmek üzere projeler hazırlamak, proje ortaklığı sağlamakla ilgili performans hedefiyle ilgili olarak; fonlardan ve hibe programlarından yararlanılarak başvurusu yapılacak proje sayısı 5, hibe programlarından yararlanılarak ortaklık kurulacak ve iştirakçi olunacak proje sayısı 2, Avrupa bilgi ağı olan Eurodesk ile ilgili gençlere ve gençlik çalışanlarına yönelik yapılacak faaliyet sayısı 2, Avrupa bilgi ağı olan Eurodesk ile bilgilendirilecek genç sayısı 100, Avrupa Gönüllü Hizmeti kapsamında yurtdışına gönderilecek genç sayısı 40, Avrupa Hizmeti kapsamında yurtdışından Büyükşehir Belediyesine gelecek genç sayısı 1, başvuru yapılacak yarışma sayısı 2 olarak belirlendi.


Basına 1 milyon 100 bin lira ayrıldı


Antalya’nın tanıtımı için çalışmalar yapmak ve yörenin geleneksel konukseverliliğini göstermek amacı, hizmet ve faaliyet tanıtımlarını çeşitlendirmek ve geliştirmek hedefi alt başlığında Büyükşehir Belediyesi hizmet ve faaliyet tanıtımlarının sürekliliğini sağlamak performans hedefinde belediye haberleri için hazırlanacak basın bülteni sayısı 1200, belediye haberlerinin basındaki takibi için abone olunacak gazete ve dergi sayısı 60, abone olunacak ajans sayısı 3, hizmet ve faaliyetlerin tanıtımı için bastırılacak bülten sayısı 1 milyon 800 bin,


basın bültenlerinin hazırlanması, yerel ve ulusal basına servisinin yapılması, haber takibinin ve arşivinin yapılması için 900 bin lira, yazılı ve görsel basına ilan verilmesi, materyal hazırlanması, bastırılması ve dağıtımının sağlanması için 1 milyon 100 bin lira kaynak ayrılması hedefleniyor. Sosyal medyada yapılacak paylaşım sayısı 15 bin olarak hedeflenirken


açılış, kutlama, etkinlik, hizmet ve faaliyet duyurularının sosyal medya aracılığıyla paylaşılması için 275 bin lira ayrılması hedefleniyor. Randevu ve kabul faaliyetlerinin yürütülmesini sağlamak için 1 milyon 635 bin lira, kentimizi ziyaret eden protokol kişilerini karşılama ve uğurlama törenlerinde belediyenin temsil faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi için 4 milyon 56 bin lira, idare tarafından veya idare aleyhine açılan davalar ile icra takiplerinin, idarenin vekili olarak idari ve mali kaza mercileri ile hakem veya hakem heyeti nezdinde takip edilmesi ve sonuçlandırılmasıyla ilgili performans hedefi için bütçeden 1 milyon 375 bin liralık kaynak ihtiyacı ayrılması hedefleniyor.


 


Denetimler için de bütçe ayrıldı


Muhasebe faaliyetlerinin yürütülmesinin sağlanması için 6 milyon 253 bin, ilan reklam ve tanıtım elemanlarının uygunluk denetimlerinin yapılması ve gelirlerin arttırılması için 76 bin lira, şirketlerin ve iştiraklerin koordinasyonlarının sağlanması için 5 milyon 91 bin lira, otogarlarda yapılacak denetim sayısı 12, otogarlarda yapılan iyileştirme çalışmalarının denetlenmesi 200 bin lira, 12 kez denetlenecek Yat Limanı ve Kaleiçi bölgesinde yapılan iyileştirme çalışmalarının denetlenmesi için 100 bin lira, birimlerin mal, hizmet, yapım ve danışmanlık istemlerinin doğrudan temin yöntemi ile satın alınmasının sağlanması için 115 milyon 16 bin lira, araç kiralama hizmet alımının yapılması için 9 milyon 399 bin lira, Taşınır Kayıt Sisteminin yönetilmesi ve birimlerin ambarlardan malzeme ihtiyaçlarının karşılanması için 5 milyon lira bütçe ayrılması hedefleniyor.


Kültüre 28 buçuk milyon


Kentin kültürel ve sosyal seviyesini yükseltmeye yönelik etkinlikler gerçekleştirmek için 2016’da Avrupa Kültür Festivali, Uluslararası Antalya Bando Festivali,  Uluslararası Antalya Piyano Festivali, Uluslararası Antalya Film Festivali, Antalya Gençlik Şenliği, Ramazan Şenliği, Uluslararası Yörük Festivali, Artoros Çalıştayı, destek verilecek 200 adet sanatsal-kültürel etkinlik ve organizasyon, belediye bandosunun destek vereceği 150 organizasyon, 150 gezici tır etkinliği, 20 Hıdırlık Dinletisi, 200 film gösterimi, açılacak sanat galerileri, sergiler, Çanakkale gezisi, derneklerce düzenlenecek etkinliklere verilecek destekler, Antalya Felsefe Günleri, konferans, seminer ve paneller, animasyonlar, çocuk ve yetişkin tiyatroları, sınav ve stres yönetimi konularında düzenlenecek seminerler, destek verilecek 20 eğitim ve öğretim kurumu ile ilgili olarak kentte kültürel ve sanatsal faaliyetlerin gerçekleştirilmesi ve desteklenmesi için 1 milyon 540 bin, eğitim faaliyetlerinin desteklenmesi ve moral verici aktivitelerin düzenlenmesi için 270 bin geleneksel hale gelen etkinliklerin düzenlenmesi için 26 milyon 775 bin, kentin sosyo-kültürel ve sosyal yapısıyla ilgili faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için 50 bin lira olmak üzere 24 farklı dalda 1250 adet etkinlik için bütçeden toplam 28 milyon 635 bin lira kaynak ihtiyacı gerektiği hedeflendi. Sporda da 14 ayrı dalda 212 etkinlik için toplam 1 milyon 401 lira bütçe hedeflendi.


NERELERE NE KADAR HARCANACAK:


5 milyon çiçek dikilecek


Performans programında bütçeden kaynak ihtiyacı belirtilen diğer faaliyetler ise şöyle:


Kamulaştırma faaliyetlerinin yürütülmesi, mahkeme harç giderleri ve diğer yasal giderlerin ödenmesi için 20 milyon 505 bin, uygulanacak peyzaj projelerinin sayısı 13, atölyelerde imal edilecek ürün sayısı bin, dikilecek mevsimlik çiçek sayısı 5 milyon adet, dikilecek ağaç sayısı 3 bin 600 adet, serada üretilecek fide sayısı 5 milyon adet, sorumluluk alanlarındaki yeni peyzaj projelerinin uygulanması için 26 milyon lira, kamu kurum ve kuruluşlarına çocuk oyun grupları ve spor aletleri, oturma bankları ve piknik masası verilmesinin sağlanması 2 milyon 82 bin lira, şehir içi yeşil alanların bakım hizmeti çalışmalarının yürütülmesi için 31 milyon 277 bin lira, vatandaşlara sağlıklı bir yaşam ortamı sunmak için yapılacak kömür ve yakıt denetimi sayısı 1500 adet, deniz ve yüzey suyu kalitesinin iyileştirilmesi, korunmasına yönelik denetimin yapılması (gemi ve deniz araçlarının denetimi vb.) ve izlenmesi 500 bin lira, vektörel mücadele hizmetlerinin gerçekleştirilmesi için 37 milyon 724 bin, vektörel mücadele hizmetlerinde kullanılacak ilaç ve ekipmanların temin edilmesi 8 milyon lira, temizliği yapılacak ana cadde ve bulvar sayısı 190 Adet, ilçelerde temizliği yapılacak ana cadde, bulvar ve sokak sayısı 48 adet, ana cadde ve bulvarların genel temizliği ve katı atık toplama-taşıma hizmetlerinin yapılması 26 milyon 408 bin lira, katı atık depolama sahalarının işletilme hizmetinin yapılması 7 milyon 704 bin lira, katı atık depolama ve bertaraf hizmetlerinin yürütülmesi için 10 milyon 620 bin lira, yeni açılacak yol ve bozulmuş olan kaplamalarda kullanılacak asfalt miktarı 200 bin ton, mevcut yollarda ve rehabilite gereken yollarda yaya yolu yapılacak alan miktarı 200 bin metrekare, yol iyileştirme çalışmalarının yapılması için 28 milyon 699 bin, yağmursuyu drenaj hatlarının yapılması 2 milyon 899 bin, muhtelif cadde ve bulvarlarda yaya yollarının düzenlemesinin yapılması 28 milyon 169 bin, mülkiyet problemi çözülmüş yol projelerinin, önem derecesine göre programa alınarak, güzergah yapım çalışmalarının tamamlanması 32 milyon 399 bin, hizmet tesislerinin yapılması 136 milyon 127 bin, sosyal tesislerin yapılması 35 milyon 775 bin, restorasyon ve yenileme çalışmalarının yapılması 6 milyon 192 bin, kent merkezleri ve meydanları ile çevre ve cadde düzenlemelerinin yapılması 42 milyon 73 bin, yol, köprü, kavşak ve üst geçit çalışmalarının yapılması 47 milyon 197 bin, kırsal yaşam alanlarının alt ve üst yapı standartlarını yükseltmek için 72 milyon 736 bin lira, ulaşım hizmetlerine yönelik tüm çalışmaların il genelinde yaygınlaştırılması 4 milyon 250 bin, kaldırım ve otobüs durağı denetimlerinin yapılması 5 milyon 500 bin lira, yeni ulaşım ana planının hazırlanması 8 milyon 500 bin, trafik izleme ve kontrol merkezinin kurulması 5 milyon, Trafik Elektronik Denetleme Sistemi (TEDES) ile ilgili çalışmaların yürütülmesi 10 milyon lira, İkinci Aşama Raylı Sistem araçlarının teminine yönelik çalışmaların yürütülmesi 85 milyon, Üçüncü Aşama Raylı Sistem hattına yönelik çalışmaların yürütülmesi 61 milyon, mezarlık ve defin hizmetlerinin, belirlenen standartlar çerçevesinde en iyi şekilde sunulmasını sağlamak 18 milyon 830 bin, ekonomik yetersizlik içerisinde olduğu tespit edilen vatandaşların sosyal yardım faaliyetlerinin yürütülmesi için 16 milyon 755 bin lira, yardımcı zabıta personeli hizmeti satın alınması 1 milyon 750 bin, 355 kişiyle Büyükşehir Belediyesi koruma ve güvenlik hizmetinin yürütülmesi, güvenlik personeline gerekli eğitimlerin verilmesi 13 milyon lira, afet anında ve sonrasındaki müdahalelerde kullanılacak araç, gereç ve donanımlar için gerekli hazırlıkların gerçekleştirilmesi 646 bin lira, hayvan sağlığı, bakımı, besleme ve barınak hizmetlerinin yürütülmesi 3 milyon 100 bin. 



Şükrü AĞIRMAN/Akdeniz Manşet Gazetesi



Geri Dön