Antalya Kuzey Çevre Yolu 45 dakika zaman avantajı sağlayacak!
Kuzey Çevre Yolu'nun kente gelen turistlere ve sürücülere 45 dakikalık zaman avantajı sağlayacak. Proje tamamlandığında yol 15 kilometre kısalmış olacak, 45 dakikalık da zaman avantajı sağlayacak.
Antalya Valisi Münir Karaloğlu, Kuzey Çevre Yolu'nun kente gelen turistlere ve sürücülere 45 dakikalık zaman avantajı sağlayacağını söyledi.
Karaloğlu, Burdur karayolundaki Antalya Kuzey Çevre Yolu şantiyesinde Karayolları 13. Bölge Müdürü Arif Çobanoğlu'ndan brifing aldı. Daha sonra işçilerle şantiye yemekhanesinde bir araya gelen Vali Karaloğlu, ardından yapım çalışmaları süren yoldaki çalışmaları inceledi.
Karaloğlu, gazetecilere yaptığı açıklamada, Kuzey Çevre Yolu'nun şehrin doğusundan batısına transit seyahat edecek vatandaşların işini kolaylaştıracağını belirtti. Gebiz ile Korkuteli Kavşağı arasındaki yolun toplam uzunluğunun 36 kilometre olduğunu bildiren Karaloğlu, "Şu anda bizim üzerinde bulunduğumuz Korkuteli Kavşağı ile Dereboğazı Isparta yolu arasındaki 18 kilometrelik kısmı, inşallah 2017'nin sonunda kavşaklar hariç ana arteri trafiğe açmış olacağız. Bu yolda 11 kavşak olacak. 2018'nin sonunda bu kısım bitmiş olacak. Yolun tamamını 2019'un sonunda, 36 kilometrelik kısmı kavşaklarıyla beraber her şeyiyle bitmiş, halkımızın hizmetine sunmuş olacağız." dedi.
- "Şehir merkezine girmek zorunda kalmayacaklar"
Yolun önemine ilişkin değerlendirmelerde bulunan Karaloğlu, şöyle devam etti:
"Burdur istikametinden gelip de Serik, Manavgat ve Alanya istikametine devam edecek vatandaşlarımız artık Antalya'nın şehir merkezindeki kalabalığa girmek zorunda kalmayacak. Korkuteli Kavşağı'ndan Kuzey Çevre Yolu'na çıkacak ve direkt Serik'e ulaşacak, oradan Belek'e mi gitmek istiyor, Manavgat, Side, Alanya'ya mı gitmek istiyor, geçmiş olacak. Avantajı ne? Proje tamamlandığında yol 15 kilometre kısalmış olacak, 45 dakikalık da zaman avantajı sağlayacak. Şehrin batısının avantajı ise örneğin havaalanına Rus turist indi, Kemer'e gitmek istiyor. Şimdi ne yapıyor? Şehir merkezindeki yoğun kalabalığa, trafiğe giriyor, ışıkta beklemek zorunda kalıyor, kavşaktaki yoğunluğa giriyor. Şimdi o da Kuzey Çevre Yolu'na çıkacak, sonra Batı Çevre Yolu'yla direkt Kemer'e inmiş olacak. Bu yol, onun içinde en az 40-45 dakikalık zaman avantajı sağlamış olacak. Antalya'da coğrafyamız zor. Bu zor coğrafyaya rağmen ulaşım projeleri bütün hızıyla devam ediyor."
Karaloğlu, Kuzey Çevre Yolu'nun Antalya'nın uzun süredir konuştuğu çok önemli bir kamu yatırımı olduğuna dikkati çekerek, emeği geçenlere teşekkür etti.
- İlk kısmın altyapısının yüzde 90'ı tamamlandı
Karayolları 13. Bölge Müdürü Arif Çobanoğlu ise projenin 8 Aralık 2015'te başladığını ve tutarının 309 milyon 757 bin 869 lira olduğunu açıkladı. Yolun Burdur ile Isparta arasındaki 18 kilometrelik kısmının altyapısının yüzde 90'ının tamamlandığını, üstyapı çalışmalarına ise mayısta başlanmasının planlandığını söyleyen Çobanoğlu, şunları kaydetti:
"Proje, Antalya-Burdur devlet yolunun 28. kilometresindeki Korkuteli Köprülü Kavşağı ile başlayıp, Antalya'yı kuzeyden kucaklayarak, Antalya-Isparta (Dereboğazı) yolunu 12. kilometresinde keserek devam edip, Antalya-Alanya devlet yolunun 23. kilometresindeki köprülü kavşakla son bulmaktadır. İki şeritli yol, üç gidiş, üç gelişli bölünmüş yoldur. Projeyle trafik güvenliği, seyahat konforu ve yakıt tasarrufu sağlanması amaçlanmıştır."
Çobanoğlu, Burdur yolu Çubukbeli Tüneli çalışmalarının ise bu yıl başladığını, söz konusu projenin 2020'de tamamlanmasının planlandığını sözlerine ekledi.
AA