Antalyalı turizmciler çocuklara yatırım yapıyor
Antalya'ya gelen 0 - 12 yaş arası çocuk sayısında beklenen artış üzerine bazı tesisler harekete geçti.
Antalyalı turizmciler ailelerin tatil kararında büyük rol oynayan çocuklara yatırım yapıyor. 2007 yılında sadece Antalya'ya gelen 0-12 yaş arasındaki çocukların sayısının 893 bini aştığını ve bu yıl 1 milyona ulaşacağını gören otel sahipleri, animasyon ve çocuk kulüpleri ile yetinmeyip tesislerinde çocuk resepsiyonları, çocuk sinemaları bile kurmaya başladı. 13-18 yaş grubu ile birlikte 2007'de 1 milyon 386 bin çocuğu ağırlayan Antalya'daki oteller geleceğin büyüklerini kazanma peşinde. Öyle ki çocuklar bu tesislere Biri Bizi Gözetliyor (BBG) evlerindeki gibi kameralarla attıkları her adımda aileleri tarafından takip edilebiliyorlar.
Yüzde 18'i 18 yaşın altında
Antalya Havalimaın Şube Müdürlüğü Pasaport Kontrol Büro Amirliği'nin yaş gruplarına göre genel yolcu dağılımında 2007 yılı itibarıyla toplam turist sayısının 7.3 milyonu bulduğu görülüyor. 2005 yılında Antalya'ya gelen 0-12 yaş çocuk sayısı 500 bin iken geçen yıl bu rakam neredeyse iki katı artarak 893 bine ulaştı. 13-18 yaşındakiler de eklendiğinde Antalya'ya gelen turislerin yaklaşık yüzde 18.5'u çocuk ve gençlerden oluştu. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Sururi Çorabatır, Tükiye'nin aile konseptinde çok hızlı bir ilerleme kaydettiğine işaret ederek, "Rakamlar da bunu doğruluyor. 2008 yılında bu rakamın daha da artmasını bekliyoruz. Bu yıl Antalya'da 9 milyon turisti ağırlarız diye tahmin ediyoruz. Bunların üçte birini aileler oluşturuyor" dedi. Çorabatır, bölgedeki otellerin kendilerini çocuklara göre yenilediklerini de ifade ederek sözlerine şöyle devam etti: "Çocuk sinemaları, çocuk resepsiyonları oluşturuldu. Çocuğa yönelik uygulamalarımızda rakip ülkelerin çok ilerisindeyiz. Ancak tabii ki bir standart getirmek gerek. Türkiye'de birçok tesiste 0- 12 yaş ücretsiz konaklıyor. 0-6 yaş ücretsiz olup, daha büyükler için bir ücret alınmalı aslında. Çocukların aileleri üzerindeki etkisi büyük. Okulların tatil olduğu dönemlerde artan rezervasyonlar da zaten bunu gösteriyor."