Apartman karar defteri nasıl yazılır?
Sekizden fazla bağımsız bölüme sahip apartmanlarda kanunen yönetimin oluşturulması ve yılda en az bir kez olmak üzere genel kurul toplantılarının düzenlenmesi gerekiyor. Peki toplantıda alınan kararlar apartman karar defteri nasıl yazılır?
Apartman karar defteri nasıl yazılır?
Yönetimin oluşturulduğu yapılarda, yılda en az bir kez olmak üzere kat malikleri kurulu toplantısının yapılması ve apartman ile ilgili gündem konularının görüşülmesi gerekiyor. Toplantıda görüşülen ve alınan kararların apartman defterine kaydedilmesi gerekiyor. Peki apartman karar defteri nasıl yazılır?
Yukarıda da belirttiğimiz gibi apartman karar defterine, yapılan toplantılarda alınan kararlar yazılıyor. Söz konusu kararlar yazılmadan önce, defterin hazır hale getirilmesi gerekiyor.
İlk olarak apartman karar defteri nin noterden onaylı olması gerekli. Defter üzerinde bir değişiklik yapılması ve sayfalarının kullanılması durumunda, tekrar kullanılan kısımların noterden onaylatılması yönetim adına faydalı oluyor.
Bu şekilde hazır hale getirilen apartman karar defterine toplantıda öncelikle, deftere toplantıya katılan kat maliklerinin isimlerinin yazılıyor.
Toplantıya katılmayan fakat yazılı olarak yetki verilen kişiler var ise yazılar saklanmak üzere teslim alınarak onlar da söz sahibi sayılıyor.İsimlerin kaydedilmesinden sonra alt kısma madde madde alınan kararlar öncelikleri ile yazılıyor.
Apartman karar defterinin eski yönetici tarafından maksatlı ve kasıtlı olarak kat malikleri toplantısına getirmemesi halinde; kat maliklerinin düz beyaz bir kağıt üzerine alacakları karar ve yeterli imzaları ile da resmi olarak geçerli sayılıyor.
Apartman yönetimi nasıl karar alır?
Apartman yönetimi zorunluluğu!
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com