Sektörel

Apartman yönetim plan değişikliği nasıl yapılır?

Anagayrimenkul kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme ve yönetim planı kararlarına göre yönetiliyor. Peki, apartman yönetim plan değişikliği nasıl yapılır?


Posta köşe yazarı Tamer Heper, bugünkü köşesinde kendisine yöneltilen ''apartman yönetim plan değişikliği'' konulu soruyu yanıtladı. İşte, Tamer Heper'in yazısı... 

 

Yönetim planına göre apartmanın yönetim planı değişikliği için kat maliklerinin yüzde 100’ünün evet demesi gerekiyordu. Değişen kanuna göre kat maliklerinin 4/5 oyu yeterli mi? Yönetim planı değişikliği için Kat Malikleri Kurulu’nda, vekil oy için kağıda yazılıp imzalanan adi vekaletname yeterli mi? Yoksa, vekil oy kullananlar Borçlar Kanunu’nun 504’üncü maddesi gereğince noterden vekaletname mi getirmeli? Değişikliği tapu kütüğüne not ettirmek için kat maliklerinin bizzat gitmeleri gerekli mi? Yoksa, noterden yönetim değişikliğine ilişkin olarak alınacak özel vekaletname ile de gitmeleri mümkün mü? ● M.Ş. 

 

Binalarda yönetim planı değişikliği için eskiden tüm bağımsız bölüm maliklerinin oyu gerekiyordu. Sonra değişikliğe gidildi. Şimdi tüm bağımsız bölüm maliklerinin 4/5’inin oyu yeterli. Okuyucumun sorusunun nedeni, yönetim planındaki olağan toplantı tarihinin değiştirilmesinin istenilmesi. Bu dahi yönetim planı değişikliği gerektirdiğinden 4/5 oy gereklidir.

 

Toplantılarda vekil eli ile oy kullanılabilir. Bunların noterden alınması zorunlu değildir. Düz beyaz kağıda yazılıp imzalanmış vekaletler kullanılabilir. Toplantı sırasında imzaya itirazlar incelenmez. Sonradan dava konusu yapılıp inceleme talebinde bulunulur.

 

Yönetim planı değişiklikleri tapuya tüm bağımsız bölüm malikleri ile götürülmez. Yönetim planı kat malikleri kurulu kararının örneği eşliğinde genellikle yönetici tarafından tapuya ibraz edilir. Bunun için vekalet vermek gerekmez.