Emlak Terimleri

Apartman yönetimi denetim raporu!

Apartman yönetiminin görevlerini yerine getirip getirmediği, denetçinin raporunda belirtiliyor. Örnek apartman yönetimi denetim raporu haberimizde yer alıyor...

Apartman yönetimi denetim raporu!

Kat malikleri, genel kurul toplantılarında apartman için bir yönetici ve zorunlu olmamak ile birlikte yöneticinin denetlenmesi için bir de denetici atıyor. Denetçinin kat malikleri arasından seçilmesi gerekiyor.


Denetçi, apartman yönetimini denetleyen ve denetim raporunu oluşturan kimselere deniyor. Denetçinin denetim sonrasında hazırlaması gereken denetim raporu örneği haberimizin içerisinde yer alıyor.


Denetim raporunun nitelikleri..

Denetim raporunun titizlikle hazırlanması gerekiyor. Denetçinin objektif bir bakış açısı ile yönetimin yerine getirdiği ve getirmediği işleri raporda belirtmesi gerekiyor. Denetim raporu kapsamında, apartmanın mali gelir ve giderlerinin karşılaştırılması, mevcut durumun değerlendirilmesi gerekiyor.


Apartman yönetimi denetim raporu örneği..



................ APARTMANI DENETİM KURULU RAPORU 


........................Apartmanı yöneticisinin 01.09.2012 - 31.05.2013 tarihleri arasındaki bir yıllık döneme ait çalışmaları ve faaliyetleri denetlenmiş aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir.


A-MALİ YÖNDEN YAPILAN İNCELEME: 

1-Belirtilen döneme ait gelir ve giderlerin aşağıdaki gibi olduğu tespit edilmiştir.


GİDERLER

1-Yakıt Gideri

2-Elektrik Gideri

3-Su Gideri

4-Kapıcı Gideri

5-Bakım Onarım Gideri

6-Demirbaş Gideri

7-Temizlik Gideri

8-Muhtelif Giderler

Toplam: .........


GELİRLER 

1-Aidat Gelirleri

2-Faiz Gelirleri

Toplam: .........


2-Gelir ve gider arasındaki farkın aşağıdaki gibi olduğu tespit edilmiştir. 

GELİR /GİDER FARKI 

GELİRLER------------------------------- 

GİDERLER------------------------------- 

MEVCUT--------------------------------- 


MEVCUTLARIN DURUMU

BANKALARDA---------------------------- 

KASADAKİ NAKİT------------------------

TOPLAM--------------------------------


B-İDARİ YÖNDEN YAPILAN İNCELEME:

1-Yönetim kurulu defteri ve diğer defterlerin usulüne uygun olarak tutulduğu, 

2-Harcamalara ait makbuz ve belgelerin harcama konularına göre ayrı,ayrı dosyalarda daha düzenli tutulması gerektiği, 

3-Bazı kat maliklerinin aidatlarını devamlı 5-10 gün gecikmeli ödedikleri,bu durumdaki kat maliklerine usulüne uygun uyarı yazısı yazılması gereği,tespit edilmiştir. 


SONUÇ:

Yöneticinin çalışma ve faaliyetlerinin başarılı olduğu,kanunlara ve ilgili mevzuata aykırı bir hususa rastlanmadığı sonucuna varılmıştır. 


Yöneticini İbra edilmesi hususunu Kat malikleri kuruluna arz olunur.(../.../2013) 


APARTMAN DENETİM KURULU 

Başkan Üye Üye 





Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com