Emlak Terimleri

Apartman yönetimi görevleri!

Apartman yönetimi görevleri ve diğer detaylar için haberimizi inceleyebilirsiniz. İşte apartman yönetimi görevleri..

Apartman yönetimi görevleri!

Bir apartmanda sekiz ya da daha fazla bağımsız bölüm olması halinde, apartmandaki huzurun ve düzenin sağlanması açısından apartman yönetiminin oluşturulması zorunlu tutuluyor. Apartman yönetimi görevleri, apartman yönetimi seçimi gibi hususlar haberimizin içerisinde yer alıyor.


Apartman yönetiminin seçilmesi için, apartmanda bağımsız bölüm sahiplerinden en az 3'te 1'i ile Genel Kurul çağrısı ile toplantı yapılması gerekiyor. Apartman yönetimi için adaylığını koyan kat malikleri arasından, diğer kat maliklerinin salt çoğunluğu yani yüzde 51'i ile bir kişi yönetici olarak seçilebiliyor. İstenirse 3 kişilik yönetim kurulu da seçilebiliyor.


Apartman yönetimi..

Apartman yönetiminin görevlerini genel hatları ile çizmek gerekirse; Yöneticinin apartmanda huzuru ve düzen ortamını sağlama, belirlenen ihtiyaçlar doğrultusunda kararlar alınması ile bu kararları hayata geçirmesi gerekiyor.


Apartman yönetimi görev süresi..

Apartmana yönetici ya da yönetim kurulu seçimleri yılda bir kez kat malikleri kurulunun kanuni yıllık toplantısında yapılıyor. Kanuna göre eski yönetici tekrar yönetici olarak seçilebiliyor.


Apartman yönetimi görevleri..

* Bir apartman yöneticisi, apartmanın temiz olmasını, 

* Otomatik, doğalgaz gibi faturalarının zamanında yatırılması sağlamakla yükümlüdür. Apartman yönetimi görevlerinden birkaçı aşağıda belirtilmiştir.


* Apartman aidatlarını düzenli olarak toplanmalıdır. Kat malikleri kurulunca, verilen kararların yerine getirilmesi gerekmektedir.

* Ana gayrimenkulün uygun olarak kullanılması, bunun korunması için ve apartmanın bakım ve onarımı için gereken tedbirlerin alması ve ana gayrimenkulün sigorta ettirmesi gerekir.

* Yönetim dolayısıyla doğan borçların ödenmesi ve bağımsız bölümlere ait kiraların toplanması gerekmektedir.

* Yönetim dolayısıyla doğan borçların ödenmesi ve bağımsız bölümlere ait kiraların toplanması gerekir.

* Apartman yöneticisi, anagayrimenkulün yönetimi ile ilgili diğer bütün ödemelerin kabul etmelidir.


Apartman yöneticinin görevleri detaylı bir şekilde Kat Mülkiyeti Kanunu'nun 35. maddesinde yer alıyor.


Madde 35:

* Kat malikleri kurulunca verilen kararların yerine getirilmesi; 

* Anagayrimenkulün gayesine uygun olarak kullanılması, korunması, bakımı ve onarımı için gereken tedbirlerin alınması;

* Anagayrimenkulün sigorta ettirilmesi;

* Anagayrimenkulün genel yönetim işleriyle korunma, onarım, temizlik gibi bakım işleri ve asansör ve kalorifer, sıcak ve soğuk hava işletmesi ve sigorta için yönetim planında gösterilen zamanda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde, kat maliklerinden avans olarak münasip miktarda paranın toplanması ve bu avansın harcanıp bitmesi halinde, geri kalan işler için tekrar avans toplanması;

* Anagayrimenkulün yönetimiyle ilgili diğer bütün ödemelerin kabulü, yönetim dolayısiyle doğan borçların ödenmesi ve kat malikleri tarafından ayrıca yetkili kılınmışsa, bağımsız bölümlere ait kiraların toplanması;

* Anagayrimenkulün tümünü ilgilendiren tebligatın kabulü;

* Anagayrimenkulü ilgilendiren bir sürenin geçmesinden veya bir hakkın kaybına meydan vermeyecek gerekli tedbirlerin alınması;

* Anagayrimenkulün korunması ve bakımı için kat maliklerinin yararına olan hususlarda gerekli tedbirlerin, onlar adına alınması;

* Kat mülkiyetine ilişkin borç ve yükümlerini yerine getirmeyen kat maliklerine karşı dava ve icra takibi yapılması ve kanuni ipotek hakkının kat mülkiyeti kütüğüne tescil ettirilmesi;

* Topladığı paraları ve avansları yatırmak ve gerektiğinde almak üzere muteber bir bankada kendi adına ve fakat anagayrimenkulün yönetici sıfatı gösterilmek suretiyle, hesap açtırılması;

* Kat malikleri kurulunun toplantıya çağrılması.



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com