Merak Edilenler

Kat malikleri dikkat! Apartman yöneticisi bütün giderlerden muaf olamaz!

Apartman ya da sitelerden en tartışmalı konulardan biri olan aidat ve ek bütçe konularında çok merak edilen sorulardan biri yanıt buldu. Apartman yöneticisi tüm giderlerden muaf olamaz! Okuyucusundan gelen bir soruya yanıt veren Heper apartman yöneticisinin hangi durumlarda giderlere katılıp katılmayacağı sorusuna ışık tuttu

Apartman maliklerinin en çok tartıştığı konuyu Posta Gazetesi köşe yazarı Tamer Heper aydınlattı. Okuyucusundan gelen bir soruya yanıt veren Heper apartman yöneticisinin hangi durumlarda giderlere katılıp katılmayacağı sorusuna ışık tuttu. Okuyucunun, "Apartman yöneticisi için, genel kurul kararıyla, genel giderlerin yarısından muaf tutulması kararı alındı. Ancak, yatırım ve demirbaş giderlerinden de yıllık bütçe evrakında kendini muaf tutarak kat maliklerine imzalattırdı. Bütçede olmayan yüklü miktarlarda demirbaş ve yatırım giderleri oluştu ve yarısını ödedi. Yapılan işlem doğru mu?" yönündeki soruyu yanıtlayan Heper,  yasaya göre yöneticinin ortak giderlere katılıp katılmayacağı kararının kat malikleri genel kurulunda alınacağını böyle bir karar alınmamış ise de yöneticinin ortak giderlerinin yarısından muaf olacağını belirtti.

Heper, Posta Gazetesi'nde kaleme aldığı köşe yazısında konuyla ilgili olarak, kat malikleri kurulunda, kat malikleri arasından seçilmiş bir yöneticinin normal yönetim giderlerine katılıp katılmayacağının, katılacaksa ne oranda katılacağının kararlaştırılacağını bu yolla alınmış bir karar yok ise yöneticinin, yönetim süresince kendisine düşen normal yönetim giderlerinin yarısına katılmama hakkına sahip olacağını bildirdi.

 

Apartman giderlerine katılmayacak olan yöneticinin mutlak kat malikleri arasından seçilmiş olması gerektiğini belirten Heper, bir diğer noktanın ise yöneticinin muaf tutulacağı giderlerin apartmanın ya da sitenin 'normal giderleri' olduğunu belirtti. Yöneticinin giderlerden muaf tutulmasıyla kararın kat malikleri kurulunda alınmış olması gerektiğinin de altını çizen Heper, yöneticilerin normal şartlar altında apartmanların ya da sitelerin normal giderlerinin yarısından muaf olurken olağanüstü harcamalarda ve ek yatırım bütçelerinde ise ödemeye katılmak zorunda olduğu bilgisini verdi. Heper, söz konusu olayda yöneticinin normal yönetim giderleri dışında yapılan olağanüstü harcamalara da yarı oranında katıldığın ancak yöneticinin muaf olacağı giderlerin binaya ait aylık giderler olduğunu kaydetti. Bu olayda yöneticinin sadece genel su, genel elektrik ve bina görevlisi ücreti gibi harcamalardan muaf olabileceğini bunun dışında kalan tamir, asansör kabin değişimi vs. giderlerin ise muafiyete tabi olmadığını belirtti. Heper, muafiyet kararının da kat malikleri kurulunda alınmış olması gerektiğini, işletme projesinde yer almasının yetmeyeceğini aksi halde de geçersiz sayılacağını ifade etti.