Emlak Terimleri

Apartman yönetimi nasıl oluşturulur?

Bir apartmanın içinde minimum sekiz bağımsız bölüm barındırması ile söz konusu apartmanda apartman yönetiminin oluşturulması zorunlu kılınıyor. Peki apartman yönetimi nasıl oluşturulur? Detayları haberimizde...

Apartman yönetimi nasıl oluşturulur?

Apartman yönetiminin, anagayrimankulün sekiz veya daha fazla bağımsız bölüm olması durumunda kurulması zorunlu oluyor. Peki apartman yönetimi nasıl oluşturulur?


Apartman yönetimi oluşturmak..

Söz konusu anagayrimenkulde bulunan kat maliklerinin 3'te 1'nin Genel Kurul çağrısı ile toplanması sonucu toplantıda apartman yönetimi belirlenir. Kat maliklerinin salt çoğunluğu yani yüzde 51'i ile bir kişi yönetici olarak ya da 3 kişi yönetim kurulu olarak seçilebilir.


Apartman yönetimi görevleri..

Apartman yönetimi nasıl oluşturulur, sorusunu yanıtladıktan sonra apartman yönetiminin görevleri nelerdir sorusunu yanıtlayalım. Apartman yönetiminin görevleri Kat Mülkiyeti Kanunu'nun 35. maddesinde detayları olarak ele alınmıştır


Madde 35 – Yöneticinin görevleri, yönetim planında belirtilir; yönetim planında aksine hüküm olmadıkça, yönetici aşağıdaki işleri görür:

a) Kat malikleri kurulunca verilen kararların yerine getirilmesi; 

b) Anagayrimenkulün gayesine uygun olarak kullanılması, korunması, bakımı ve onarımı için gereken tedbirlerin

alınması;

c) Anagayrimenkulün sigorta ettirilmesi;

d) Anagayrimenkulün genel yönetim işleriyle korunma, onarım, temizlik gibi bakım işleri ve asansör ve kalorifer, sıcak ve soğuk hava işletmesi ve sigorta için yönetim planında gösterilen zamanda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde, kat maliklerinden avans olarak münasip miktarda paranın toplanması ve bu avansın harcanıp bitmesi halinde, geri kalan işler için tekrar avans toplanması;

e) Anagayrimenkulün yönetimiyle ilgili diğer bütün ödemelerin kabulü, yönetim dolayısiyle doğan borçların ödenmesi ve kat malikleri tarafından ayrıca yetkili kılınmışsa, bağımsız bölümlere ait kiraların toplanması;

f) Anagayrimenkulün tümünü ilgilendiren tebligatın kabulü;

g) Anagayrimenkulü ilgilendiren bir sürenin geçmesinden veya bir hakkın kaybına meydan vermeyecek gerekli tedbirlerin alınması;

h) Anagayrimenkulün korunması ve bakımı için kat maliklerinin yararına olan hususlarda gerekli tedbirlerin, onlar adına alınması;

i) Kat mülkiyetine ilişkin borç ve yükümlerini yerine getirmeyen kat maliklerine karşı dava ve icra takibi yapılması ve kanuni ipotek hakkının kat mülkiyeti kütüğüne tescil ettirilmesi;

j) Topladığı paraları ve avansları yatırmak ve gerektiğinde almak üzere muteber bir bankada kendi adına ve fakat anagayrimenkulün yönetici sıfatı gösterilmek suretiyle, hesap açtırılması;

k) Kat malikleri kurulunun toplantıya çağırılması.



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com