04 / 07 / 2024

Apartmanda home ofis olur mu?

Apartmanda home ofis olur mu?

Kat Mülkiyeti Kanunu gereğince, anagayrimenkulün, kütükte mesken, iş veya ticaret yeri olarak gösterilen bağımsız bir bölümünde kanunda belirtilen işler açılabiliyor.Peki, apartmanda home ofis olur mu?



Apartmanda home ofis olur mu?

Kat Mülkiyeti Kanunu gereğince, anagayrimenkulün, kütükte mesken, iş veya ticaret yeri olarak gösterilen bağımsız bir bölümünde hastane, dispanser, klinik, poliklinik, ecza laboratuvarı gibi müesseseler kurulamıyor.


Ayrıca, kat maliklerinin buna aykırı sözleşmeleri hükümsüz sayılıyor; dispanser, klinik, poliklinik niteliğinde olmıyan muayenehaneler bu hükmün dışındadır.


Anagayrimenkulün, kütükte mesken olarak gösterilen bağımsız bir bölümünde sinema, tiyatro, kahvehane, gazino, pavyon, bar, kulüp, dans salonu ve emsali gibi eğlence ve toplantı yerleri ve fırın, lokanta, pastahane, süthane gibi gıda ve beslenme yerleri ve imalathane, boyahane, basımevi, dükkan, galeri ve çarşı gibi yerler, ancak kat malikleri kurulunun oybirliği ile vereceği kararla açılabilir. Peki apartmanda home ofis olur mu?


İşyeri açma ve çalışma ruhsatının alınabilmesi için belediyelere müracaatta bulunmak gerekiyor. Belediyeden belediyeye değişebiliyor. Home ofis için alınacak bu izin için aranan koşullar arasında apartman yönetiminin izni de yer alıyor. 


Gerekli olan diğer belgeler:

1. Vergi Levhasının iki adet fotokopisi  

2. Kira kontratı  

3. Tapu fotokopisi  

4. Binanın imar durum belgesi(Tapunun fotokopisi ile imar arşivinden alınacak)   

5. Nüfus cüzdan fotokopisi  

6. Yangın söndürme tüpü dolum faturası  

7. Portör muayene kartı  

8. Bağlı olduğu esnaf odasından oda kayıt belgesi  

9. Üst kat sakinlerinden muvafakatname  

10. Ustalık belgesi  

11. Olumlu itfaiye raporu  

12. Yapı sağlamlık raporu  

13. Şirket ise;Tic.sic.gazt., İmza sirküsü, Faaliyet bel., Mes.Müdürlük sözleşmesi   



Home ofis emlak vergisi nasıl ödenir?




Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com





Geri Dön