Emlak Terimleri

Apartmanlarda risk değerlendirmesi süresi!

İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununa göre, kanunda belirtilen işyerleri ve kapıcı çalıştıran apartmanların risk değerlendirmesi yapması gerekiyor. İşte, apartmanlarda risk değerlendirmesi süresi!

Apartmanlarda risk değerlendirmesi süresi!

Risk değerlendirmesi; işyerinde var olan ya da dışarıdan gelebilecek tehlikelerin belirlenmesi, bu tehlikelerin riske dönüşmesine yol açan faktörler ile tehlikelerden kaynaklanan risklerin analiz edilerek derecelendirilmesi ve kontrol tedbirlerinin kararlaştırılması amacıyla yapılması gerekli çalışmalar olarak karşımıza çıkıyor.


20 Haziran 2012 tarihli ve 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu hükümlerine göre, işçi çalıştıran apartmanlarda risk değerlendirmesi zorunlu tutuluyor. Çünkü apartmanda işçi çalıştırılması durumunda, apartman işyeri, kat malikleri ise işveren konumunda oluyor.


İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununa göre, kanunda belirtilen işyerleri ve kapıcı çalıştıran apartmanların risk değerlendirmesi yapması gerekiyor. Risk değerlendirme uygulaması ile, işyerinde yürütülen işlerin bütün safhalarında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili risklerin ortadan kaldırılması veya en aza indirgenmesi hedefleniyor.


Yapılmış olan risk değerlendirmesi; tehlike sınıfına göre çok tehlikeli, tehlikeli ve az tehlikeli işyerlerinde sırasıyla en geç iki, dört ve altı yılda bir yenileniyor. İşte, apartmanlarda risk değerlendirmesi süresi!


Risk değerlendirmesinin yenilenmesi

MADDE 12 – 

(1) Yapılmış olan risk değerlendirmesi; tehlike sınıfına göre çok tehlikeli, tehlikeli ve az tehlikeli işyerlerinde sırasıyla en geç iki, dört ve altı yılda bir yenilenir.


(2) Aşağıda belirtilen durumlarda ortaya çıkabilecek yeni risklerin, işyerinin tamamını veya bir bölümünü etkiliyor olması göz önünde bulundurularak risk değerlendirmesi tamamen veya kısmen yenilenir.


a) İşyerinin taşınması veya binalarda değişiklik yapılması.


b) İşyerinde uygulanan teknoloji, kullanılan madde ve ekipmanlarda değişiklikler meydana gelmesi.


c) Üretim yönteminde değişiklikler olması.


ç) İş kazası, meslek hastalığı veya ramak kala olay meydana gelmesi.


d) Çalışma ortamına ait sınır değerlere ilişkin bir mevzuat değişikliği olması.


e) Çalışma ortamı ölçümü ve sağlık gözetim sonuçlarına göre gerekli görülmesi.


f) İşyeri dışından kaynaklanan ve işyerini etkileyebilecek yeni bir tehlikenin ortaya çıkması.


Kapıcı çalıştıran apartmanlarda risk değerlendirmesi nasıl yapılır?


Öznur YASLI/Emlakkulisi.com