Ariston Thermo Grup Türkiye pazarına önem veriyor!
Türkiye'yi önemli bir pazar olarak gördüklerini söyleyen İtalyan kombi firması Ariston Thermo Grup'un Türkiye Ülke Müdürü Francesco Sgarbi, bu potansiyeli gördükleri için ürünlerin Avrupa'yla aynı anda Türkiye'de satıldığını belirtiyor
Türkiye'de hala kömür kullanımına devam edilse de, her gün daha fazla konut doğal gaza geçiş kararı alıyor. Türkiye'yi önemli bir pazar olarak gördüklerini söyleyen İtalyan kombi firması Ariston Thermo Grup'un Türkiye Ülke Müdürü Francesco Sgarbi, bu potansiyeli gördükleri için ürünlerin Avrupa'yla aynı anda Türkiye'de satıldığını belirtiyor.
Türk pazarındaki önde gelen kombi markalarından Ariston, sonbaharda 3 yeni ürünüyle Türk tüketicisinin karşısına çıktı. Avrupa pazarıyla aynı anda Türkiye pazarına giren ürünler, çevreci yönleri ve sessiz çalışmaları gibi yönleriyle ilgi görüyor.
Yeni nesil ürünlerden Next hermetik şofbenin 11 ve 14 litre kapasitelerde 2 farklı modeli bulunuyor. Şofbene komutlar, pratik kullanım özelliğine sahip dijital ekranı üzerinden veriliyor. Sıcak su ihtiyacına en yüksek performansla yanıt verirken, su aşırı basınç valfi, donmaya karşı koruma, alev emniyet sensörü ve aşırı ısınma sensörü ile maksimum seviyede emniyetli kullanım sunuyor. Bu şofben enerjiyi yüzde 90'ın üzerinde bir verimle kullanarak, düşük gaz tüketimiyle sağlıyor. Aynı zamanda güneş enerjisi sistemiyle de kullanılabiliyor. Akıllı şofben, alevin sönmesi durumunda otomatik olarak gazı kesiyor, suyun aşırı basınçlı olması durumunda ise basınç valfi devreye girerek basıncı kontrol altına alıyor. Next hermetik şofben ayrıca kullanılacak suyun sıcaklığım, belirlenen sıcaklık ayarına ulaştıktan sonra sabitliyor. Bu sistem, suyun istenilen sıcaklık seviyesinde kesintisiz olarak kullanılmasına imkan veriyor.
Diğer yeni ürün Egis Plus ise, geniş dijital ekranı ve 3 yıldız verim sınıfı ile öne çıkıyor. Çok fonksiyonlu LCD ekranı, çift eşanjör teknolojisi, kompakt tasarımı, kodlar vasıtasıyla otomatik anza teşhis fonksiyonu ve güneş enerjisi sistem kontrollerine bağlanmaya hazır donanımı özellikleri bulunuyor.
Yine 3 yıldız verim sınıfında olan Matis kombi ise küçük boyutları ve sessiz çalışma özellikleriyle dikkat çekiyor. Led'li kumanda paneli ve otomatik arıza teşhis sistemi ile pratik kullanım sağlıyor.
Cironun yüzde 80'i çevreci çözümlerle sağlanıyor
Yenilenebilir enerjinin orta ve uzun vadeli planlarında önemli bir yeri olduğunu belirten Ariston Thermo Grup Türkiye Ülke Müdürü Francesco Sgarbi, "Ariston Thermo Group olarak 2020 yılına kadar ciromuzun yüzde 80'ini yenilenebilir enerji çözümlerinden ve yüksek verimli ürünlerden sağlamayı hedefledik. Bu çerçevede tüm yeni termik konfor ürünlerimiz de bu hedefe ulaşmamızı sağlayacak konseptte tasarlamıyor. Ariston'un 2011 yılında piyasaya çıkan ve 2012 yılında piyasaya çıkacak yeni modelleri enerji tasarrufunu ön planda tutan ürünler" diyor. Hem bu yüzden hem de tasarım yönünden rakiplerinden ayrıştıklarını da sözlerine ekleyen Sgarbi, sözlerine "Ariston tüm ürünlerinde enerji verimliliği ve yüksek kaliteyi mükemmel İtalyan tasarımı ile birleştirir. Kullanım kolaylığı da tüm ürünlerin sahip olduğu önemli özelliklerden biridir. Bu özellikleri sayesinde de 50 yıldan uzun bir süredir dünyanın her yerinde tüketicilerin evlerine kabul ettiği marka olmuştur" şeklinde devam ediyor.
Doğâlgaz kullanımı artıyor, potansiyel çok fazla
Türkiye'de büyük bir çoğunluğun kömür kullanarak ısındığını hatırlattığımda, Sgarbi "Doğal gaz kullanımı doğu bölgeleri de dahil olmak üzere hızla yayılıyor. Tüketiciler hem doğal gaz kullanımının pratikliği hem de kombi ve tesisat maliyetlerinin her bütçeye uygun hale gelmesi sayesinde, doğalgaza geçiş kararım daha kolay alabiliyorlar" diyor ve Türkiye'nin bu açıdan da önemli bir potansiyeli olduğunu sözlerine ekliyor.
Türk tüketicisi için kullanım kolaylığının önemli bir özellik olduğunu belirten Sgarbi, "Bu nedenle ileri teknolojiye sahip ürünleri tüketicinin kolayca anlayıp kullanabileceği bir şekilde tasarlamanız gerekiyor. Ariston tüm yeni modellerinde basit ve sezgisel bir kullanıcı ara yüzü sunar, bu özellikleri sayesinde gerek kullanıcı gerekse yetkili servis cihazın çalışma şartları hakkında tüm bilgiye anında erişebilir" diyor.
2012'de ilk 3'ü hedefliyorlar
Firma 2010 yılında kendilerine koydukları hedefi bu yıl gerçekleştirerek, sektördeki ilk 4 marka içine girdi. "2012 hedefimiz ilk 3 marka içerisine girmek" diyen Sgarbi, Türkiye'nin Ariston Thermo Group için çok önemli bir pazar olduğunun altını çiziyor. Ürünlerini Avrupa'yla aynı anda Türkiye'de sunduklarım belirten Sgarbi, "Doğal gaz sektörü Türkiye'de hızlı ve istikrarlı bir şekilde büyüyor. Bu nedenle bu pazarın beklentileri bizim tüm çalışmalarımızı yönlendiriyor. Bu dinamik pazarın beklentilerini karşılamak amacıyla biz yeni ürün çalışmalarımızı bu pazara göre yönlendiriyor, ürün tüm testlerden geçtiğinde İtalya ile aynı anda Türkiye'de pazara sunuyoruz. Diğer pa¬zarlar bizim taleplerimiz karşılandıktan sonra ürün satışına başlayabiliyor" diyor.
Eda UTKU/Hürriyet