Genel

Ariston Thermo güneş enerjisini kombiyle buluşturdu!

Isıtma sektörünün dünya devi Ariston Thermo Group, tüketicinin ‘daha az enerji ile daha yüksek verim ’ talebini merkezine aldı

Isıtma sektörünün dünya devi Ariston Thermo Group, tüketicinin ‘daha az enerji ile daha yüksek verim ' talebini merkezine aldı. 2009 yılından itibaren güneş enerji sistemlerini Türkiye pazarına sunan grup, yeni nesil kombi ve kazanlarla güneş enerjisini entegre ettiği sistem uygulamalarında bir yılda 3 kat büyüme kaydetti. Türkiye 'de güneş enerjisinden faydalanacakları bölgelerin haritalarını çıkaran şirket, Akdeniz ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerine odaklanacak. Güneş enerjisi yeterli olduğu sürece kombiyi devre dışı bırakan sistemlerin ilk uygulamasını villalarda yaptıklarını söyleyen Ariston Thermo Türkiye Müdürü Francesco Sgarbi, “2009 yılında girdiğimiz bu pazarda bir yılda üç kat büyüme kaydettik.   Büyüme hızımızın artarak devam edeceğini düşünüyoruz. ” dedi.

Villalarda gerçekleştirilen uygulamalarda hem ısıtma hattında hem de sıcak su üretmede güneş kolektörlerinden faydalandıklarını belirten Sgarbi, sistem kendini 4-5 yıl içinde amorti edebildiği ve otel, hastane, okul, ev, iş yeri gibi tüm konut tiplerinde rahatlıkla uygulanabildiği bilgisini verdi. Grubun İtalya 'nın Serra De Conti bölgesinde kurduğu Ar-Ge Merkezi ile güneş enerjisi alanında tüm dünyada hedef büyüttüğünü açıklayan Sgarbi konuya ilişkin şunları söyledi: “Son yıllarda tüketicinin de talepleri doğrultusunda grubumuz da enerji tasarruflu ve düşük emisyonlu ürünlere yoğunlaştı. Serra De Conti 'deki merkezin açılmasıyla birlikte güneş enerji sistemleri üretim kapasitesi genişledi. Ariston Thermo artık sadece konforlu değil aynı zamanda tasarruflu ürünler üretme çabasında. Bunun için her yıl 50 milyon dolarlık Ar-Ge bütçesi ayrılıyor. ” Güneş enerjisinden faydalanacakları ülkelerin başında Türkiye 'nin bulunduğunu aktaran Sgarbi, pazara ilişkin 2011 planlarının hazır olduğunu ifade ederek, ”Bu kapsamda Türkiye 'de güneş enerjisi haritamızı çıkardık. Akdeniz Bölgesi 'nde güneş enerjisi, Güneydoğu Anadolu 'da ise kombi ve duvar tipi kazan uyumlu güneş enerjisi sistemlerinde büyümek istiyoruz. ” diye konuştu.

Termosifonda liderlik korunacak
Türkiye pazarına 2001 yılında MTS Group Isıtma ve Soğutma Ltd. olarak giren ve faaliyetlerine Ariston kombi ürünlerinin satışı ile başlayan şirket, 2002 yılından itibaren termosifon ürünlerini pazara sundu. 2009 'dan bu yana Ariston Thermo Group olarak yapılanan grup, Ariston, Chaffoteaux ve Rendamax olmak üzere 3 marka ile faaliyetlerine devam ediyor.   Ariston Thermo 'nun Türkiye pazarına ilişkin beklentisinin yüksek olduğunu açıklayan Sgarbi, “Türkiye hem bölgesel konumu hem de potansiyeli ile önemli. Bu pazarda en güçlü olduğumuz alan tüm dünyada olduğu gibi termosifon grubunda. Buradaki liderliğimizi korumak istiyoruz. Diğer önemli bir grup olan kombide çıtamızı yükselteceğiz. Hedefimiz ilk 4 markadan biri olmak ”   dedi. Sektör istatistiklerine göre kombide en hızlı büyüyen ilk 3 şirketinden biri olduklarının altını çizen Sgarbi, kombide ayrıca, 2011 yılında gaz gelen bölgeler ile değişim pazarına odaklanacaklarını hatırlattı. Sgarbi ayrıca Türkiye pazarındaki büyüme hedefine paralel olarak bayii ağını da genişlettikleri bilgisini verdi.

Ortadoğu 'nun satın almasını   Rusya 'dan Türkiye 'ye teslim etti

Türkiye 'nin gerek iç pazar gerekse de bölge coğrafyasında öneminin giderek artacağına inanan Ariston Thermo Group, Doğu Avrupa ve Ortadoğu ülkelerine ait satın-alma operasyonlarını Rusya 'dan Türkiye 'ye kaydırdı. Doğu Avrupa ve Ortadoğu Satın alma Yöneticisi Alexander Lobanov 'un şubat ayı itibari ile Türkiye 'de görevine başladığını açıklayan Ariston Thermo Türkiye Müdürü Francesco Sgarbi, “Grubumuz Türkiye 'ye olan inancı çok yeni bir operasyonla ortaya koydu. Ortadoğu ve Doğu Avrupa bölgelerinin satın-alma operasyonları artık Türkiye 'den gerçekleştirilecek. ” diye konuştu.

Ariston Thermo Group 'un, 2010 yılını son 6 yılın en karlı ve verimli dönemi olarak kapadığını söyleyen Sgarbi, “Ciromuz yüzde 25 oranında artarak 1. 25 milyar dolara ulaştı. şžu anda çok az firma için geçerli olan iyi ve sağlam bir finansal yapıya kavuşmuş durumdayız. Artık fırsat yakalanan ülkelerde yatırım ihtimalimiz daha yüksek.   Ancak bu konuda seçici olmaya da hazırız ” şeklinde konuştu.

Rakamlarla Ariston Thermo Group
2010 Ciro: 1.25 milyar Euro
çalışan sayısı: 6 bin 800
Ar-Ge Yatırım: 50 milyon Euro
AR-GE çalışan sayısı: 250
Üretim: 10 ülkede 19 tesis
şžube sayısı: 26 ülkede 40 şube
Dağıtım ağı: 150 'den fazla ülke