23 / 11 / 2024

Artı Deneyim'den müşteriyi markanın elçisi haline getirme taktikleri!

Artı Deneyim'den müşteriyi markanın elçisi haline getirme taktikleri!

İnşaat&Yatırım Dergisinin Şubat sayısında Artı Deneyim'in kurucuları Sevgi Uyanık ve Ufuk Kayador ile gayrimenkul sektörü hakkında röportaj yapıldı. Artı Deneyim'den müşteriyi markanın elçisi haline getirme taktikleri...






Sizleri uzun yıllardır sektörden tanıyoruz ama kısaca kendiniz hakkında bilgi verebilir misiniz?


Ben Ufuk Kayador. Gayrimenkul sektörüne geçmeden önce uzun yıllar Otomotiv sektöründe hizmet verdim. Renault, Toyotasa, Hyundai, Mazda ve Skoda gibi otomotiv sektörünün önde gelen markalarında orta ve üst düzey yöneticilik yaptım. Bazılarının kuruluş aşamalarında bazılarının da ilgili departmanların kuruluş aşamasında çok yoğun çalışmalarda bulunduk.

Sonra 2014 yılında, bugün için gayrimenkul sektörünün önde gelen markalarından Dumankaya’da toplamda 10 yıl kadar çalıştım. Pazarlama-Satış Direktörü ve zaman içinde oluşturulan İcra Kurulunda İcra Kurulu Üyesi olarak görevde bulundum. Dumankaya’nın markalaşma sürecinde çok ciddi anlamda çalışmaların içerisinde yer aldım. Dumankaya’da çalışmaya başladığım 2014 yılı aynı zamanda konut sektörünün en parlak dönemlerinin de başladığı yıllara denk geldi. Dumankaya gibi bir şirkette uzun yıllar çalışmaktan her zaman  gurur ve mutluluk duyduğumu söyleyebilirim.


Ben Sevgi Uyanık. Dumankaya’da toplamda 16 yıl kadar uzun bir süre çalıştım. Dış ticaret  departmanında göreve başladım. Satış, Müşteri İlişkileri, Özel Müşteriler bölümleri gibi müşteriye temas eden tüm birimlerde çalıştım. Projelerin teslimat dönemlerinde de yer alarak firmanın özel müşterilerine satış aşamalarından başlayarak teslim aşamasına kadar olan süreçte kendilerini özel hissetmelerini sağlayacak şekilde hizmetlerde bulunduk. Burada çalıştığım uzun süreçte satışın yanı sıra, müşteri memnuniyetin üst noktalara taşınması konusunda çok ciddi çalışmalarda bulunduk. 


Firmanın velinimeti olan müşterileri mutlu ettiğiniz ölçüde onu kazanır, yeniden konut alımında bulunduğunda aynı firmayı seçmesini, uzun dönemde de onun çevresini harekete geçirmesini sağlayarak bir nevi markanın elçisi haline gelmesini sağlamış olursunuz. Müşteriyle kuracağınız iletişim, o esnada kuracağınız empati bir markanın en önemli ve hassas konularının başında gelir. Lokasyonunuz ne kadar merkezi olursa olsun, ürününüz ne kadar güzel olursa olsun ve ne kadar  doğru fiyatlandırma stratejisi uygularsanız uygulayın, müşterinizi memnun edemezseniz uzun dönemde markanız adına mutlaka sıkıntılar yaşarsınız. 


Yeni firmanız Artı Deneyim Gayrimenkul'ü tanıtabilir misiniz? 

Biz Artı Deneyim’i ; sektöre bir farklılık getirerek bir boşluğu doldurma felsefesini ilke edinerek kurduk. Sektörde aslında zor olan bir alanı sahiplendik. Artı Deneyim bir anlamda sektörde yapılanları değil, yapılmayanları gerçekleştirmeyi ilke edinmiş bir firma olarak kuruldu. Bu nedenlerle de misyonumuzu çok kısa ve net olarak ortaya koyduk: “Gayrimenkul sektöründe katma değer yaratarak kaliteli ve farklı danışmanlık hizmetleri sunmak. 

Artı Deneyim Danışmanlık olarak hangi hizmetleri sunacaksınız?

Yatırımcı firma tarafından gerek lansman öncesi dönemde gerekse satış sürecinde onlara her türlü bilimsel çalışmaların yapılması aşamalarında onlara katkıda bulunmayı amaçlıyoruz. Bu süreç aslında meşakkatli bir süreç. . 


Danışmanlık çalışmaları danışmanlık firmaları tarafından ağırlıklı olarak satış sürecinde yatırımcı firmayla birlikte çalışma üzerine kurulmuş. Biz, bir yerde bu alanda ezber bozan bir tutum sergiliyoruz.

Bu bağlamda, firmamız yatırımcı firmalara bir yandan; arsanın alımı, projenin doğru olarak geliştirilmesi konusundaki önerilerden, doğru pazarlama, iletişim, satış stratejilerinin oluşturulmasına, lansman öncesi tüm hazırlık aşamalarından projedeki son ünite satışın tamamlanmasına kadar olan süreçlerde yoğun hizmetler vermeyi ilke ediniyor. Öte yandan ihtiyaç ve taleplere bağlı olarak komple hizmet paketi yerine danışmanlık hizmetlerini ayrı paketler halinde de sunmaktayız. Bu yönüyle Artı Deneyim, sektörde yatırımcı firmalara ayrıcalıklı hizmetler sunmayı da hedefleyen bir firma. Bu dönemlerde Artı Deneyim firma sahipleri ve üst yönetimleriyle bir nevi etle tırnak gibi çalışıyor.


Aslında bu yöndeki çalışmaları biz butik çalışmalar ya da terzi işi çalışmalar olarak adlandırıyoruz. Yukarıdaki çalışma alternatiflerini hazırlayarak işe başladık, ancak şimdi bu çalışmalara firmaların isteklerine paralel olarak yeni yeni çalışma alternatifleri de doğal olarak eklendi.

Bir diğer amacımız da; firma sahipleri girişimcilerle bire bir iş birliği içerisinde başarıya giden yolda üzerlerindeki sorumluluğu paylaşarak, onların zamanlarını çok daha iyi bir şekilde değerlendirmelerini sağlayarak yeni fırsatları takip etmelerini ve firmalarını sürekli büyütme ideali doğrultusunda hareket etmelerini sağlamak. Konutta bir firmanın marka olması sürecinde çok önemli olan vizyonel ve kurumsal çalışmaların gerçekleştirilmesinde Artı Deneyim’in profesyonel yaklaşımları büyük katkı sağlayacaktır. İşte tüm bu nedenlerle firmamızın adını da Artı Deneyim olarak kurduk.

Kısa ve uzun vadedeki hedefleriniz nelerdir?

Bizler Dumankaya’da çalıştığımız  dönemlerde bilimsel çalışmalar çok büyük ağırlık verdik. Çünkü inanıyoruz ki, bu şekilde hareket etmezseniz marka olma yolunda çok büyük yol kat edemezsiniz.  Kısa vadede hedefimizi, yola çıktığımız alanında misyonumuzda da belirttiğimiz gibi,  sektöre danışmanlık hizmetleri konusunda tamamıyla farklı bir soluk getirmek şeklinde tanımlayabiliriz. Uzun vadede ise; Artı Deneyim’i alanında önde gelen bir marka durumuna getirmek ve Artı Deneyim markasını danışmanlık hizmetleri alanında sektörde çok farklı  bir konuma oturtmak şeklinde tanımlayabiliriz. Biz bunun uzun bir süreç alabileceğini düşünüyorduk. Ancak şirketi kurup çalışmalara başlayalı henüz 2 aylık bir süreç geçmesine rağmen, firma sahibi konut yatırımcılarınla görüşmelerimizde olumlu reaksiyonlar alıyoruz. Daha şimdiden sektörün önde gelen konut markalarıyla bu süreçlerde çalışmalara başladık. Bu durum bize büyük memnuniyet veriyor.Bu da bizim Artı Deneyim’in markalaşma sürecinin çok uzun bir süre almayacağı konusunda umut beslememize yol açıyor.


Biraz sektörden konuşursak İstanbul'da yeni gelişen bölgeler nereler? Yatırımcı en çok hangi bölgeden kazançlı çıkacak?


İstanbul’da geçmiş yıllara baktığımızda her dönemde mutlaka bir bölge ön plana çıkmıştır. Örnek vermek gerekirse; son 10 yıllık dönemde Kurtköy Bölgesi’nden bahsedebiliriz. Bölgenin modern şehircilik anlayışıyla planlanması ve alt yapı yatırımlarının bölge gelişiminden çok önce devreye girmesi nedeniyle ve özellikle son dönemde çok ciddi yatırımların ve tesislerin yapılmasıyla Kurtköy Bölgesi bu konuda çok önemli gelişmeler kaydetmiştir. 

Diğer bir örnek te Halkalı Bölgesi’dir. Çok süre önce değil özellikle 5-6 yıl öncesinden bu yana bölgeye sektörün önde gelen tüm konut markaları gelmiş ve güzel projeler gerçekleştirmişlerdir. Tema parkın da tamamlanmasıyla birlikte bölgenin değeri önümüzdeki 5yıllık dönemde daha da artış gösterecektir. Bundan sonraki dönemde yıldızı parlayacak bölge de Sancaktepe’dir. Bu bölge önümüzdeki dönemde hızla değer kazanacak bölgelerin başında gelecektir. Şimdiden markalı konut yatırımcıları bölgeye yatırım yapmaya başladılar. 


Burada Kentsel Dönüşümden bahsetmeden geçemeyiz. Özellikle Kentsel Dönüşüm çerçevesinde Fikirtepe Bölgesi çok hareketlendi. Yine Bağdat caddesi ve Sahil yolu aksı üzerinde Kadıköy-Bostancı arası çok değerli bir bölge. Burada yaşayanlar ciddi anlamda çok hızlı bir şekilde mütahhitlerle anlaşma yoluna gidiyorlar. Kartal Bölgesi de son dönemde Kentsel Dönüşüm’den payını alan bölgelerden. Bu bölgede ciddi anlamda Kentsel Dönüşüm başladı. Önümüzdeki 10-20 yıl içerisinde İstanbul’un çehresi çok değişecek. Özellikle de Anadolu yakasında kentsel dönüşüm konusunda bu konuda daha hızlı yol alınacağını ve önümüzdeki 5-10 yıl içerisinde çok büyük değişim yaşanacağını söyleyebiliriz.


Avrupa yakasında ise ilk dönemde Zeytinburnu’nda başlayan hamlesi kısa zamanda diğer bölgelere de yayıldı. Avrupa yakasında özellikle yeni yapılması planlanan Kanal projesi çerçevesindeki bölgeler bundan olumlu yönde nasibini alacaklar.



2014 yılı inşaat sektörü ve konut satışları açısından nasıl geçecek?

2014 yılı sektörümüz açısından zor bir yıl olarak geçmeye aday. Çünkü; son dönemde yaşanmakta olan sıkıntılı süreç konut satışlarını daha şimdiden etkilemeye başladı. Gerek siyasi ve gerekse ekonomik istikrar sekteye uğramaya başladı. Gayrimenkul sektörün oyuncuları açısından bu oldukça sıkıntılı bir süreç. Böyle dönemler konut alıcıları açısından yatırımlarını erteleme  yoluna gittikleri dönemlerdir.Genel seçimleri de sayarsak 1 yıldan biraz uzun bir dönemde 3 tane önemli seçim var. Bir an önce bu sıkıntılı sürecin sona erdirilmesi gerekiyor. Aksi takdirde 2014 yılı sektörümüzden bir hayli zor geçecek. Çünkü böyle dönemlerde ilk etkilenen gayrimenkul sektörü ve otomotiv sektörleridir.

Bu dönemde özellikle orta ölçekli konut yatırımcılarının inşaatın yapılması, pazarlama ve satış uygulamalarının hepsini ben yapayım düşüncesinden sıyrılarak özellikle bu alanda kuvvetli olan firmalardan destek alarak danışmanlık yoluna gitmeleri ve modern pazarlama ve satış stratejilerinin uygulanmasına onay vermeleri gerekmekte. Makro alandaki sıkıntılar ve çok yoğun rekabet ortamı onların bu tarzdaki bilimsel çalışmalardan bir an önce yararlanmaları yoluna gitmeleri onlara çok önemli artı değer sağlayacaktır.


Çok önceki yıllarda yap-sat sistemi vardı. İnşaatı tamamlayıp satmak vardı. Ne üretirsen satılıyordu. Artık sat-yap sistemine dönüldü, projelerin ölçekleri büyüdü. Dolayısıyla inşaattı yapabilirsiniz, ancak onun pazarlamasını ve satışını yapmak günümüzde büyük önem kazandı. Bu anlamda içinde bulunduğumuz dönemde konut yatırımcılarının ciddi anlamda işini yapan  kuruluşlardan destek almaları çok öneriyoruz.


Yabancılara mülk satışı 2014 yılında nasıl bir seyirde gidecek?

Yabancılara mülk satışı mütekabiliyetle birlikte hız kazandı. Özellikle 2013 bu anlamda bir yıl oldu. 2014 te bu daha da hız kazanacak. Bu konuda bir şeyi yaptığınızda hızlı bir şekilde dönüş beklemek doğru değil. Su yolunda akıyor, önümüzdeki yıllarda su bu yoldan daha da hızlı akacak. Firmalar son yıllarda bu konunun önemini çok iyi kavradılar. Bu işin detaylarını ve hassas son noktalarını öğrendiler, bu işler için ayrı bölüm oluşturdular, bu alana yatırım yaptılar, sonuçlarını almaya da başladılar.


Orta Doğu ve Arap ülkelerinden ağırlıklı olarak alım gerçekleşmekte, ancak özellikle Bağımsız Devletler Topluluğu’na bağlı ülkelerden henüz yoğun bir ilgi ve alım gerçekleşmemekte. Aslında İstanbul’un her dönemde değerinin artacağı düşünüldüğünde bu ülkelerin de gözünü Türkiye’ye çevirmeleri gerekmekte. Çünkü özellikle İstanbul genelinde ortalama m2 fiyatları halen 2.000 $’lar düzeyinde. Avrupa’nın önde gelen metropollerinde bu rakamlar 20.000 Euro’lar düzeyinde. Sadece bu veri bile Türkiye’nin özellikle de İstanbul’un bu konuda yabancı yatırımcılar açısından nasıl büyük bir potansiyel taşmakta olduğunu gösteren bir veri.

Şu anda çalıştığınız projeler nelerdir? (var ise cevaplayabilirsiniz)

Halihazırda şirket kuruluşumuz 2 aylık bir geçmişe sahip olsa da; belirttiğimiz farklı yaklaşımları gerçekleştirmemiz, firmalar için butik çalışmalarımız, her türlü ihtiyacı olan firmanın taleplerine cevap verebilecek tarzda hareket etmemiz, onların sadece pazarlama ve satış faaliyetlerine destek olmamız değil, vizyonlarına katkıda bulunabilecek tarzda stratejiler uygulamamız sayesinde firmalardan danışmanlık konusunda ciddi talepler alıyoruz.



Belki de bu anlamda alanımızda büyük bir boşluğu doldurtmakta olmamızdan dolayı avantajlı bir durumdayız, diyebiliriz. Daha şimdiden sektörün en önde gelen kuruluşlarıyla çalışmalara başladık, özellikle de GYO ağırlıklı şirketlerle. Bu anlamda kendimizi şanslı addebiliriz. Yatırımcı firmalar deneyimlerimizden yararlanmayı arzu ediyorlar. Bundan da şunu rahatlıkla anlıyoruz ki konut sektörüne uzun yıllar verdiğimiz emek kesinlikle boşa gitmemiş. Bu durum da bizi son derece mutlu ediyor.


Eklemek istedikleriniz...

Artı Deneyim olarak kesinlikle kalitemizden ve müşteri odaklı çalışmalarımızdan ödün vermeden faaliyetlerimizi sürdürmekte kararlıyız. Sektörde farklı bir konuma oturacağımıza inanıyoruz. Misyonumuz çerçevesinde hareket ederek, Artı Deneyim’in konusunda sektörde örnek olarak gösterilebilecek bir firma olmasını arzu ediyoruz. 



Geri Dön