23 / 11 / 2024
fuzul

Artvin İl Genel Meclisi Toplantısı'nda imar planları görüşüldü!

Artvin İl Genel Meclisi Toplantısı'nda imar planları görüşüldü!

Artvin İl Özel İdaresi İl Genel Meclisi Toplantı Salonu'nda yapılan toplantılarda bu bulunan 17 gündem maddesini ele alarak karara bağladı.




MADDE 5: Mülkiyeti İl Özel İdaresine ait Borçka İlçe Özel İdare Müdürlüğü binası bahçesinde bulunan 37 M2'lik Kameriyenin, 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 10/f. maddesi hükümleri uyarınca Borçka Camili Köyler Birliği Başkanlığına tahsisinin görüşülmesi. 

Hasan DİLBEROĞLU'nun Başkanlığında 03/02/2015 Salı günü Saat ll:00'da toplanan İl Genel Meclisimizde, Gündemin Dördüncü maddesinde yer alan Mülkiyeti İl Özel İdaresine ait Borçka İlçe Özel İdare Müdürlüğü binası bahçesinde bulunan 37 M2'lik Kameriyenin, 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 10/f. maddesi hükümleri uyarınca Borçka Camili Köyler Birliği Başkanlığına tahsisinin görüşülmesi hakkında; - Borçka Camili Köyler Birliği Başkanlığının 12/12/2014 tarih ve 26 sayılı yazısı. 


-Borçka Kaymakamlığı İlçe Özel İdare Müdürlüğünün 12/12/2014 tarih ve 1346 sayılı yazısı. 

-İl Özel İdaresi Mali Hizmetler Müdürlüğünün 16/01/2015 tarih ve 27607581-840/502 sayılı yazısı ile ekleri okunarak gereği görüşüldü. 


KARAR :Borçka Kaymakamlığı İlçe Özel İdare Müdürlüğünün 12/12/2014 tarih ve 1346 sayılı yazısı ile İl Özel İdaresine ait Borçka İlçe Özel İdare Müdürlüğü binası bahçesinde bulunan 37 M2'lik kameriyenin elektrik, su, yakıt, tadilat vb. tüm giderlerinin kendilerince karşılanması ve İl Özel İdaresi tarafından talep edilmesi halinde boşaltılması koşuluyla, 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 10/f. maddesine istinaden Borçka Camili Köyler Birliği Başkanlığı adına geçici ve şartlı olarak tahsis talebinin, Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edilerek Komisyonca incelenmesini müteakip düzenlenecek raporun beş gün içerisinde Meclis toplantısına sunulmasına, yapılan iş'ari oylama neticesinde mevcudun oybirliği ile kabul edildi. 


MADDE 6: Artvin İli Arhavi İlçesi Arılı Köyü sınırları içerisinde Balsu Elektrik Üretimi ve Ticaret Anonim Şirketi tarafından yapımı planlanan "Orta Regülatörü ve Hidroelektrik Santrali Projesi Ulaşım Yolu" İmar Planının, 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 10/c.maddesi hükümleri uyarınca onaylanması ile ilgili İmar ve Bayındırlık Komisyonu raporunun görüşülmesi. 


Hasan DİLBEROĞLU'nun Başkanlığında 03/02/2015 Salı günü Saat ll:00'da toplanan İl Genel Meclisimizde, Gündemin Beşinci maddesinde yer alan, Artvin İli Arhavi İlçesi Arılı Köyü sınırları içerisinde Balsu Elektrik Üretimi ve Ticaret Anonim Şirketi tarafından yapımı planlanan "Orta Regülatörü ve Hidroelektrik Santrali Projesi Ulaşım Yolu" İmar Planının, 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 10/c.maddesi hükümleri uyarınca onaylanması ile ilgili İmar ve Bayındırlık Komisyonu raporunun görüşülmesi hakkında; -İl Özel İdaresi İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğünün 07/01/2015 tarih ve M.08.0.İÖİ.0.13.00.00754/149 sayılı yazısı. 


-İl Genel Meclisimizin 08/01/2015 tarih ve 8 sayılı kararı. 

-İmar ve Bayındırlık Komisyonunun 15/01/2015 tarih ve 2 sayılı raporu ile eki okunarak gereği görüşüldü. 

K A R A R :İI Genel Meclisimizin 08/01/2015 tarih ve 8 sayılı kararı ile İmar ve Bayındırlık Komisyonuna havale edilen, Artvin İli Arhavi İlçesi Arılı Köyü sınırları içerisinde Balsu Elektrik Üretimi ve Ticaret Anonim Şirketi tarafından yapımı planlanan "Orta Regülatörü ve Hidroelektrik Santrali Projesi Ulaşım Yolu" İmar Planının, 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 10/c.maddesi hükümleri uyarınca onaylanması ile ilgili 15/01/2015 tarih ve 2 sayılı Komisyon raporu üzerinde yapılan müzakereler neticesinde, Artvin İli, Arhavi İlçesi Arılı Köyü sınırları dâhilinde Balsu Elektrik Üretimi ve Ticaret Anonim Şirketi tarafından yapımı planlanan 19,20 MWm/20,00 MWe kurulu güce sahip "Orta Regülatörü ve Hidroelektrik Santrali Projesi Ulaşım Yolu" projesine ilişkin herhangi bir olumsuzluğa rastlanmadığı ve kurum görüşlerinde herhangi bir sakınca olmadığından, hazırlanan 8689 pin numaralı 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ile 8692 pin numaralı 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının, 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 10/c.maddesi ile 3194 sayılı İmar Kanununun 8.maddesi hükümleri uyarınca onaylanmasına, yapılan iş'ari oylama neticesinde CHP Grubunun red oyuna karşılık oy çokluğu ile karar verildi. 

MADDE 7: İlimiz Arhavi İlçesine bağlı Kavak Köyü sınırları içerisinde Akkömür Taşımacılık Madencilik Sanayi ve Ticaret Limited Şirketine ait 91.245,02 M2'lik taşınmaz üzerine yapılması planlanan "Ticari Depolama Alanı" (Kömür Eleme, Paketleme ve Depolama Tesisi) Projesi İmar Planına askı süresi içerisinde yapılan itirazlar ile ilgili İmar ve Bayındırlık Komisyonu raporunun görüşülmesi. 

Hasan DİLBEROĞLU'nun Başkanlığında 03/02/2015 Salı günü Saat ll:00'da toplanan İl Genel Meclisimizde, Gündeme dahil olmamakla birlikte Meclis Başkanı tarafından Meclisin oyuna sunularak Gündeme Altıncı madde olarak dahil edilmesi oy çokluğu ile kabul edilen, İlimiz Arhavi İlçesine bağlı Kavak Köyü sınırları içerisinde Akkömür Taşımacılık Madencilik Sanayi ve Ticaret Limited Şirketine ait 91.245,02 M2'lik taşınmaz üzerine yapılması planlanan "Ticari Depolama Alanı" (Kömür Eleme, Paketleme ve Depolama Tesisi) Projesi İmar Planına askı süresi içerisinde yapılan itirazlar ile ilgili İmar ve Bayındırlık Komisyonu raporunun görüşülmesi hakkında; -İl Özel İdaresi İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğünün 23/12/2014 tarih ve M.08.0.İÖİ.0.13.00.00754/12004 sayılı yazısı. 


-İl Genel Meclisimizin 06/01/2015 tarih ve 5 sayılı kararı. 

-İmar ve Bayındırlık Komisyonunun 13/01/2015 tarih ve 1 sayılı raporu ile eki okunarak gereği görüşüldü. 

KARAR:İI Genel Meclisimizin 06/01/2015 tarih ve 5 sayılı kararı ile İmar ve Bayındırlık Komisyonuna havale edilen, İlimiz Arhavi İlçesine bağlı Kavak Köyü sınırları içerisinde Akkömür Taşımacılık Madencilik Sanayi ve Ticaret Limited Şirketine ait 91.245,02 M2'lik taşınmaz üzerine yapılması planlanan "Ticari Depolama Alanı" (Kömür Eleme, Paketleme ve Depolama Tesisi) Projesi İmar Planına askı süresi içerisinde yapılan itirazlar ile ilgili 13/01/2015 tarih ve 1 sayılı Komisyon raporu üzerinde yapılan müzakereler neticesinde, Artvin İli, Arhavi İlçesi, Kavak Köyü sınırları içerisinde 1540 numaralı parselde Akkömür Taşımacılık Madencilik Sanayi ve Ticaret Limited Şirketine ait 91.245,02 M2'lik taşınmaz üzerine yapılması planlanan "Ticari Depolama Alanı" (Kömür Eleme, Paketleme ve Depolama Tesisi) Projesine ait 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı ile 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı İl Genel Meclisimizin 21/11/2014 tarih ve 123 sayılı kararı ile onaylanmış ay İl Genel Meclisi, olup, 25/11/2014-.25/12/2014 tarihleri arasında bir ay süre ile ilan edildikten sonra askı süresi içerisinde itiraz edilmiştir. 


İtirazların gerekçelerinde; bahse konu imar planlan hakkında; Yoğun yerleşim yerleri ve tarım arazilerinin yakınında olması; Aynı faaliyet hakkında daha önce verilmiş olan ÇED Olumlu Kararı'nın Rize İdare Mahkemesi tarafından iptal edilmiş olması; Planlama alanı içerisinde 5 (beş) ayrı kömür eleme ve paketleme tesisine olanak sağlayacak şekilde planlama yapıldığı belirtilmiş olup, Mahkemenin itiraz dilekçelerine konu olan iptal gerekçeleri: 1-Artvin İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğünce ziraat mühendislerine hazırlattırılan ÇED Raporuna esas alınan 16.08.2012 tarihli raporda, dava konusu tesisin tarımsal açıdan önemli ve bölgedeki düz alanın ortasında kurulmasının tarımsal üretim açısından önemli bir tehdit unsuru olduğu, özellikle çevreye vermesi muhtemel toz zararı, su ve toprağa bırakacağı ağır metal atıkları tarımsal üretim üzerinde olumsuz etkilerinin kaçınılmaz olduğu, bu tür çevresel olumsuz etkileri olan bir tesisin tarımsal üretim alanlarının ortasına yerleştirilmesinin bölgedeki organik tarım çalışmalarını sekteye uğratacağı, kirlilik açısından bakir sayılabilecek dava konusu alanın kirletilmesinin tarımsal üretime, gıda güvenliğine ve insan sağlığına zarar vereceğinin belirtildiği, yine Artvin İl Sağlık Müdürlüğünce hazırlattırılan 05.01.2012 tarihli raporda, tesisten civarda yaşayan halkın ve Arhavi Belediyesine ait içme suyunun olumsuz etkileneceğinin belirtildiği görülmüştür. 

2-Kömürün bünyesinde barındırdığı toksit ağır metaller ve diğer kimyasal maddeler açısında, yanıcı özelliğinden, gürültü oluşturacak iş makinelerinin kullanılacak olmasından, trafik ve yol güvenliği, kaza ve yaralanmalar yönünden, çevre sağlığı ve halk sağlığı riskleri açısından, bulunduğu yer itibariyle, gündeminde tesis ve projenin bedensel, ruhsal, çevresel ve sosyal sağlığı bozma kabiliyetinde olduğu ve sağlığı koruyucu önlemlerin yeterli düzeyde alınmamış olduğu ve bu haliyle bu aşamada ruhsatlandırmasının uygun olmadığı, görüş ve kanaatine varıldığı belirtilmiştir. 

Ancak; ilgili şirketin talebi üzerine Kurumumuz tarafından Mekansal Planlar Yapım Yönetmeliğinin 24. 

maddesi kapsamında bahse konu proje hakkında imar planı yapılmasında sakınca olup olmadığına dair ilgili tüm kurumlara görüş sorulmuştur. 


-Artvin İl Gıda, tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü'nden gelen 04.06.2014 tarih ve 2030 sayılı yazı ile "planlama alanının (1540 parsel) 5403 sayılı Toprak Koruma ve Arazi Kullanım Kanunu2nun 3. maddesi (i) bendinde tanımı yapılan tarım dışı alanlar kapsamında olduğu ve bu amaçla kullanıldığının tespit edildiği gerekçesi ile tarım arazilerine ve yörede yapılan tarımsal faaliyetlere zarar vermeyecek tedbirlerin alınması; 1380 sayılı Su ürünleri Kanunu ve bu kanuna istinaden çıkarılan Su ürünleri mevzuatına uyulması gerektiği" belirtilmiştir. 


Bu kapsamda Artvin İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü tarafından Kurumumuza gönderilen 04.06.2014 tarihli yazı Rize İdare Mahkemesine sunulan olumsuz rapor tarihinden daha sonra yazılmış olumlu bir görüş yazısıdır. Yazı içerisinde tarım dışı alan olarak tanımlanan 1540 numaralı parselin planlanmasında Artvin İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü açısından sakınca olmadığına karar verilmiştir. Ayrıca yazı sonunda yer alan "tarım arazilerine ve yörede yapılan tarımsal faaliyetlere zarar vermeyecek tedbirlerin alınması; 1380 sayılı Su ürünleri Kanunu ve bu kanuna istinaden çıkarılan Su ürünleri mevzuatına uyulması gerektiği" konusu 3. plan notu olarak imar planına eklenmiştir. 



Dost Artvin


Geri Dön