Artvin Turizm Çalıştayı başladı!
Artvin Valiliği ve Artvin Çoruh Üniversitesi iş birliği ile hazırlanan “ Artvin Turizm Çalıştay ’ı ” başladı.
Artvin Valiliği ile Artvin Çoruh Üniversitesince ortaklaşa düzenlenen 2015 yılı Artvin Turizm Çalıştayı başladı. İki oturumdan oluşan çalıştay bir gün sürdü. Artvin Çoruh Üniversitesi Ali Nihat Gökyiğit Kongre ve Kültür Merkezinde gerçekleşen çalıştaya Artvin Valisi Kemal Cirit, AK Parti Artvin Milletvekili İsrafil Kışla, Artvin Belediye Başkanı Mehmet Kocatepe, Artvin Çoruh Üniversitesi Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Aydın Tüfekçioğlu ve Fahrettin Tilki, Vali Yardımcısı Hasan Ongu, Artvin Cumhuriyet Başsavcısı Aydın Turhan, İl Emniyet Müdürü Alaattin Akbaş, İl Kültür ve Turizm Müdürü Hüseyin Ateş, Artvin Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Zeki Alkan, muhtarlar Dernek Başkanı Cafer Azizağaoğlu, ilçe kaymakamları, Kurum amirleri, öğrenciler ile vatandaşlar katıldı.
Saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başlayan programda ilk olarak İl Kültür Turizm Müdürü Hüseyin Ateş konuşmasını gerçekleştirdi. Ateş Konuşmasında; “Artvin Valiliğimiz ile Üniversitemiz işbirliğinde bugün gün boyu yapılacak olan Turizm Çalıştayımıza hoş geldiniz diyor, hepinize saygılar sunuyorum” diyerek başladı.
Ateş konuşmasında; “Turizmin, ilimiz ekonomisine katkısının artırılması ve ekonomik yararın ilçelerimiz arasında dengeli bir şekilde dağılımının sağlanarak il sathına yaygınlaştırılması, tüketici tercihlerinin belirlenerek çeşitlendirilmesi.Hala değerlendirilmemiş turizm potansiyellerimize işlev kazandırılması amaçları ile kültür / turizm değerlerinin ve çevre alt yapısının geliştirilmesi kapsamında, Artvin ili ve ilçelerinde turizmin geliştirilmesine yönelik olarak bir Turizm Çalıştayına ihtiyaç doğmuştur” dedi.
Ateş, ”Bu çalıştayla, Artvin'de bugüne kadar tespit edilen turistik ve kültürel değerlere ek yeni değerlerin ortaya çıkarılması, İlimizin alt yapı çalışmaları ve tanıtım etkinliklerinde geldiği noktayı daha ileriye nasıl taşıyabileceğimizi, Halkın turizme katılımının artırılması, turizm gelirinden daha fazla pay almasının sağlanması, Turizmin ilimize ve bölgemize olan sosyo-ekonomik yönden katkısının artırılması amaçlanmaktadır.İlimiz coğrafyasının turizm ile ilişkisini ve turizm odak noktalarını kısaca sizinle paylaşmak istiyorum. Kafkaslardan başlayan sıradağların zirve noktası Karçal ve Samsun’dan başlayarak doğuya doğru yükselen Karadeniz sıra dağlarının zirve noktası Kaçkar Dağları ilimiz sınırları içerisinde yer almaktadır. Yükseltileri 4 bin metreyi bulan bu iki dağı Çoruh nehri birbirinden ayırmaktadır. Artvin’deki yaşamsal alanlar bu nehir etrafında şekillenmiştir. Bu insan ve yüce dağlar ilişkisi nedeni ile Valiliğimiz Artvin’imizi Göğe Komşu Topraklar olarak sloganlaştırmıştır. İlimizde yapılan turizm aktiviteleri bu iki dağ etrafında gerçekleşmektedir. Alternatif turizmde alternatifsiz il, göğe komşu topraklar, yeşilin her tonunun kendine yer bulduğu il” diyerek sözlerini tamamladı.
Artvin Çoruh Üniversitesi Rektör yardımcısı Prof. Dr. Aydın Tüfekçi ise konuşmasında;“Bu çalıştay benim içimde bir ukdeydi. 2002 -2003 yıllarında Artvin il gelişme planını hazırlarken, planı bitirdikten sonra her sektör için çalıştaylar yapalım bulduğumuz sonuçları ille paylaşalım. Bir iğme oluşsun istiyorduk fakat, o zaman yapamadık bunları, nasip bu güneymiş gerçekten bu gün mutluyum. Güzelde bir katılım var, katılımcılara yakın ilgi ve desteklerinden ötürü çok teşekkür ediyorum. Üniversiteler, şehirlerin lokomotifidir şehirlerin kalkınmalarına gelişmelerine yol gösteren ışık tutan rehber olan üniversitelerdir ve üniversitelerdeki akademisyenlerdir. Bu anlamda Artvin’in gerçekten turizm noktasında çok önemli bir potansiyeli var bu potansiyeli nasıl daha ileriye taşıyabileceğimiz doğaya zarar vermeden nasıl planlamamız gerektiğini, anlama noktasında biz bu çalıştayı düzenledik. Trabzon’un Uzungöl’ü gibi Artvin’in iki tane gölü var, Uzungöl’e yaklaşık yılda 150 bin turistgeliyor, ama Artvin’in gölleri Uzungöl’den daha güzel bunu bir Artvin damadı ve Trabzonlu olarak söylüyorum ben öyle düşünüyorum en azından belki biraz duygusal düşünmüş olabilirim bir Borçka Karagöl’ün sunmuş olduğu sonbahar, ilkbahar manzarasını siz Uzungö’lde bulamazsınız. Ama oraya 150 bin -200 bin turist gelirken Artvin’deki busayı çok düşük buradaki turizm potansiyeli olan noktaları nasıl daha ileriye taşıyabiliriz eksiklerimiz neler, neler yapmamız gerekiyor bunları konunun uzmanlarıyla alanında uzman kişilerle konuşup tartışıp bir yol haritası belirlememiz gerekiyor. Bunun için bu çalıştayı düzenliyoruz” dedi.
Ardından kürsüye Artvin Belediye Başkanı Mehmet Kocatepe çıktı. Artvin İli içinkültür turizm ve tanıtım önerileri ile konuşmasına başlayan Kocetepe;“Artvin turizmini geliştirmek için öncelikle bir master planın hazırlanması gerekmektedir” dedi. Kocatepe konuşmasının devamında; “Artvin (doğaturizminde, sporda, kültürel etkinliklerde ) bakanlıklarla ve ortak illerle ortak destinasyonlar, uygulayarak bölgenin kalkınmasına öncelik verilecek, ayrıca Karadeniz’in bağlı olduğu kalkınma ajansı} DOKA vasıtasıyla turizmçeşitlerininillere göre planlamasının yapılarak,ajans tarafından yapılacak alt yapı yatırımları da buna göre hazırlanması gerekmektedir.Artvin için en uygun turizmçeşitlerindendoğa turizmi, yayla ve Arapturizmi, Avrupa turizmine açılması bölgede bulunantarihi yapılar nedeniile Avrupa’dada destinasyon uygulanması gerekmektedir.Ülkemizin en güzel tabiatına sahip Artvin ilimiz dünyadaki hızlı ekonomik turizm çeşitlerinin değişiminden faydalanarak şu anda turizmde, kıyı bölgeleri daha sessiz, sakin, huzurlu, doğa ile iç içe ve daha ucuz olanturizmçeşitlerine sahip olan Artvin’in doğaturizm, yayla turizm ve Arap turizminde destinasyon uygulayarak 22 Arap ülkesinin turizm fuarlarına katılarak doğasını, yeşilliğini, suyunu ( şelalelerini) ön plana çıkarılması gerekmektedir.
Ayrıca Artvin ilinin ve ilçelerinin kardeşşehir uygulamalarında bulunan tüm kardeşşehirleri Artvin içinde belirlenecek bir organizasyon ile, ArtvinTanıtım Günleri ve kardeşlik günleri adı altında, tümkardeşşehirleri toplayarak Artvin günleri düzenlenmesi gerekmektedir. Tarih kültür vediğerçeşitli etkinlikler ile enaz 7 günlük bir organizasyon gerekmektedir. Bu uygulama Almanya, Frankfurt, Hessentak günleri örneğindeki gibi yapılması ilin tanıtılmasına ve kalkınmasına öncelik verecektir. Ayrıca Artvin turizmin geliştirilmesini sağlamak amacı ile turizm şuraları ve turizme katkısağlayacak kongreler ile seminerler ve çalıştaylar yapılması gerekmektedir.
Artvin ilinde bulunan gerek endomik bitkilerin gerekse kelebeklerini ve Ortadoğu’da etkili bir tanıtıma sahip olacak atmaca kuşlarının tanıtımının yapılması faydalıdır. Avrupa destinasyonunda ise ilçelerde bulunan tarihi yapılar, kiliselerin ve Karagöl ile rafting ve sporlarının yapıldığının anlatılması ile kış turizmine, cazibe merkeziolduğunudestinasyonlarda tanıtmak gerekmektedir. Ayrıca Hollanda, Almanya, İspanya gibi Ülkelerde karavan turizm yaygınlaşmaya başlamış olduğundan gerek il ve gerekse ilçelerde, karavan turizm yapıldığını vebununla ilgili alanlarında pazarlanması gerekmektedir.
Turizm destinasyonlarını tanıtmak ve pazarlamak amacı ile TURSAB genel başkanlığından yardım alarak seyahat acentaları, oteller ile Artvin merkezinde tanıtım kongreleri ve çalıştaylar yapılmalıdır.
Turizm destinasyonlarında amaçlar şunlardır:
1.Turizm bacasız bir sanayidir. Bu nedenle çeşitli katılımcılar arasında bir buluşma noktası oluşturmak (seyahat acentaları, hava, kara, deniz taşımacılığı, şirketleri ve oteller, gayrimenkul ve inşaat sağlık, eğitim, el sanatları ve benzeri) Artvin ilinin tanıtılmasında çok büyük önem taşımaktadır.
2. Turistlere hizmet ve ürün sağlamaya yönelik doğrudan ve dolaylı sektörler arasındaki ticari Alışverişler için bir buluşma noktası oluşturmak, destinasyonları iller ve ülkelere göre etkin bir tanıtımın yapılması turizm destinasyonalar yapılacak ilkeler ile faaliyetlerinin gelişmesine yönelik iletişimler kurmak.
3. Bölgenin tanıtımına yeni kavramlar kazandırmak halkın turizme bakış acısını değiştirerek bölgenin kalkınmasının keşfedilmesini sağlamak
4. Destinasyonlar arası diyalogların arttırılarak halkların bir birini daha iyi tanımasını sağlamak ve kültürler arası diyalog için zemin hazırlamak ve katkıda bulunmak.
5. Ülkemizin ve Artvin’in sosyal ve kültürel hayatı ile doğasının tanıtılmasının yapılması,
6. Ayrıca yurtdışı destinasyonlarının Artvin ilinden giden o ülkelerdeki vatandaşlardan faydalanarak gerek turizm ateşeleri ve ticari ateşeler vasıtasıyla resmi olarak B2B görüşmelerinin yapılmasının sağlanması gerekmektedir.
7. Hedeflenen projeyi ulusal basında ve yayın kurulularında reklamkanalları, internet, görsel basında yer almasını sağlayarakorganizasyonların hedefineulaşmasını sağlamak gerekir. Ayrıca destinasyon yapılacak ülkelerde destinasyon uygulaması başlamadan bir ay önceden reklam yapılarak organizasyonlara katılımların yüksek olmasını sağlamak gerekmektedir.
Artvin turizminde hedeflenen kitleler
1. Kış turizmde Ortadoğuülkeleri Moskova, Almanya, Fransa,Hollanda yer almaktadır.2. Buna göre hedeflenen kitleler 3. Yaş turizme uygun 55 ve 65 yas arasındakiler,3. Doğa sporlarıkulüpleri ve federasyonları ile organizasyoncular. 4.Atmaca kuşların reklamlarının hedeflenen kitlelere yapılması. 5. Türkiye genelindeki yapılan karedeniz turlarını yapan firmalara ulaşmak. 6. Ulusal düzeyde ve uluslararası basın ve yayın kuruluşlarının Artvin ilimize getirerek ilimiz ile haberleri o ülkelerin basın ve yayın kuruluşlarında yapılmasını sağlamak.7.Destinasyon ülkelerinden acentaları Artvin’e getirilerek Artvin’in pazarlanmasını sağlamak
Hedeflenen kuruluşlar
1. Turizm Bakanlığı, Turizm il müdürlükleri, Turizm Birlikler, Turizm Ateşeleri turizm acentaları, turizm fuarları, organizasyonlar ve festivaller. 2. TRT ve TRT Arapça
Proje Detayları:
Avrupa destinasyonu ve Arap turizmi destinasyonu ile ilgili çalışmalar yapılarak Artvin’in doğa ve turizm merkezi ilan edilmesini sağlamak ve ilimizin turizmaçısından bukonuyu en yüksek seviyede kazanıma dönüştürmek.İlimizce bir dizi faaliyettenoluşan bir eylem planı hazırlamak ve bu program esasların üzerinde bir açılış yeri belirlemek, bu açılış projesine en yüksek seviyede katılım sağlamak. Bunlar içinde Organizasyon, iletişim strateji ve planlamanın yapılarak saha çalışmalarının yapılması gerekmektedir.
Yapılacak Etkinlikler:
1. Organizasyonun açılış programlarının yapılacağı ülkenin belirlenmesi. 2.Destinasyon ülkelerinin büyükelçilerinin Artvin’de buluşturulmasının ilgili bakanlık marifeti ile gerçekleştirilmesinin sağlamak. 3. Destinasyon ülkelerinin destinasyonmerkezi ilanettiğine dair ilgili ülkelerin resmi medyasına resmiaçıklama yapılmasının sağlanması. 4. Karşılıklı VİP misafirlerin ağırlanması. 5. Destinasyon ülkelerinde tanıtılmasının yapılması. 6. Her destinasyon ülkesi için her web sayfası hazırlanması ve sosyal medyadan faydalanılması için destek alınması. 7. Destinasyon ülkelerinde Artvin geceleri düzenlenmesi. 8. Geleneksel halk dansları buluşması. 9. Karşılıklı sektör temsilcilerinin buluşturulması. 10. Karşılıklı ticari ziyaretlerin yapılması. 11.Yaz ve kış eğitimlerinin Artvin Kafkas ve yaylasında yaz ve kıs kursları açılması. 12.Ortak sosyal projelerin değerlendirilmesi. 13.destinasyon ülkeleri ile karşılıklı sergiler açılması.14. karşılıklı bilimsel toplantıların yapılması. 15.karşılıklı turizm çalışanları toplantısı yapılması ve geliştirilmesi. 16.karşılıklı acentaların buluşturulması ve bilgilendirme toplantıları yapılması. 17.destinasyon ülkelerinde 23 Nisan çocuk şenliği kapsamında yapılacak özel buluşma için öğrenci katılımlarının TRT genelMüdürlüğünde yapılması destinasyonülkelerinin birbölümünün dizilerinin Artvin’de çekilmesi.18. Destinasyon ülkelerinin yarışmaprogramlarında Artvin tatili hediyesi verilmesi
Artvin İçin Takip Edilecek Destekler Merkezleri
Avrupa Birliği Fonları, Dünya Bankası Hibe Fonları, TÜBİTAK Hibeleri, Türk Ulusal Ajansı Çağrıları, KOSGEB, Sanayi Bakanlığı, Çalışma Ve Ekonomi Bakanlığı Destekleri, Kültür Ve Turizm Bakanlığı, TİKA, Yurtdışı Türkler Ve Akraba Toplulukları Destekleri, Ülkelerin Büyükelçiliklerinin Verdiği Hibeleri, Birleşmiş Milletler Destek Ve Hibeleri, UNESCO Destekleri Tümbu merkezlerin takip edilebilmesi için, kurumiçinde, projekonularında eğitimalmış, buişleri takip edecek en az 3 kişilik bir ekip kurulması gerekmektedir. Ekipte en az 1 kişinin İngilizce biliyor olması esastır” diyerek sözlerini tamamladı.
Devamında ise Milletvekili İsrafil Kışla konuşmasını yaptı. Kışla konuşmasında;“Üniversite bir il için çok önemli çünkü esas fikirlerin üretileceği merci üniversitelerdir. Ama bu fikirleri proje dönüştürmekte çok önemli. Aksi taktirde konuştuklarımız konuştuğumuz yerde kalır. Bir işi başarıya dönüştürmek için eğitimde çok önemli. Muhataplarıyla projeyi buluşturmak çok önemli. Burada kamu ve özel sektör olarak ortaya çıkan fikirleri bu işin muhataplarıyla mutlaka projeye dönüştürmemiz lazım. Biz turizm yatırımı yapacak olan müteşebbisleri fizibil olan projelerle buluşturup turizm yatırımı yaptırabilirsek buraya nasıl turistin geleceğini onlar bulur ve bilir. Bizim eksikliğimiz burada. Bunu el birliğiyle ürüne dönüştürebilmek. Burada ki fikirler bize ışık tutacak ve bu işin bu fikirlerin takipçisi olacağız. Bunların takibi noktasında da özel sektör öncülük etmemeli. Bürokraside bürokratlar değişebilir. Bugün duyarlılık gösteren bir bürokratı yarın bulamayabilirsiniz. Sektör kendi işine sahip çıkmalı. Bugün konuştuğumuzu yarın konuşmamalıyız. Yarın bir ay sonrasını konuşmalıyız. Her gün ileriye dönük planları konuşmalıyız. Bir projeyi uygulanır hale getirmek için bu işin takipçisi özel sektör olmalı. Turizm teşviklerinde 6. Bölgenin önemli avantajları var. Kafkasör’de 670 hektar alanı turizm bölgesi ilan ettik. Orda güzel işler yapılacak. Bir Ayder gibi, bir Uzun Göl gibi doğanın çok fazla bozulmasını istemiyoruz. Turizm noktasında planlı programlı iş yapılmasından yanayım. Doğa turizmi olarak Artvin’in çekiciliği olan Borçka Karagöl’ün uzun vadeli gelişim planlarını yaptırdık. Bu planlar çerçevesinde büyüme olacak. Hatila Vadisinin uzun vadeli planları onayladı. Bu planlar çerçevesinde turizm büyüyecek. Şavşat Karagöl’ün mastır planları hazırlandı. Bakanlıkta onay aşamasında. Mençuna Şelalesinin olduğu bölgeyi milli park ilan ettirmeyi düşünüyoruz. Bununla ilgili çalışmalarımız var. Camili bölgemiz biosfer rezerv alanı olan tek yerimiz. Yayla yollarına önem veriyoruz. Yaylaları turizme açma noktasında çok önemli çalışmalar yapılıyor. Kayak merkezi Artvin turizmi için önemli. Barajları turizm açısından değerlendirmeliyiz. Deriner Barajında 3 tane iskele yapılacak. Su sporlarıyla ilgili alternatif turizmi teşvik eden unsurlar bulmalıyız. Teleferik farklı bir şekilde hizmet edecek. Hopa Tünelinin açılması ile turistin Artvin’e gelmesinde önemli bir engel ortadan kalkacak. 29 Ekim’de inşallah Hopa tüneli açılacak.
Kendi zenginliklerimi turizmle buluştursak, milyonlarca turistin Artvin’e gelip gitmesi hiç hayal değil. Bunları yapabiliriz”ifadelerine yer verdi.
Artvin Valisi Kemal Cirit konuşma yapmak için kürsüye çıktı. Vali Cirit konuşmasında; “Artvin turizminin geleceğini araştıracağımız bu mütevazi çalıştayda sizlerle birlikte olmaktan büyük mutluluk duymaktayım. Bazı bilgi ve rakamları sizlerle paylaşmak istiyorum.
Ülkemiz; Dünya’nın en popüler 10 turizm destinasyonundan birisi Turist sayısı açısından bakılırsa Dünyada 6. Dünyada 1.2 Milyar turist yer değiştirmekte. 2023 Turizm hedefimiz; dünyada ilk beşte yer alarak, 50 milyon ziyaretçi ve 50 Milyar $’ lık turizm geliri elde etmek. 2015’te Ülkemizi ziyaret edecek turist sayısı beklentimiz ise 42 Milyon. 2014’te ise yaklaşık 39 Milyon kişi ziyaret etmiş. Ve elde ettiğimiz Turizm geliri ise yaklaşık 35-36 Milyar $. Turistlerin kişi başına harcamaları ise 829 $. Fransa’nın ziyaretçilerine harcattığı para ise 3000 $’lar civarı. Doğu Karadeniz’e gelen turistlerin günlük harcaması ise 80 $’ları geçmemekte ve 5 günlük bir tatilin ücreti ise 400 $ lar civarı. 78 ayrı ülkeye ülkemizden turist hareketliliği olmakta. 14 milyon insanımızın 8 milyonu yurt dışında, 6 milyonu yurt içinde seyyal halde. Avrupa ülkelerini her yıl 500 milyon turist gezmekte. Ve Avrupa dünyada en çok ziyaret edilen kıta. 2014’te Londra’yı 18.7 milyon, Bangkok ‘u 18.3 milyon, Paris’i 15.5 miyon kişi ziyaret etmiş. İstanbul’u ise yaklaşık 12 Milyon turist ziyaret etmekte ve 7. sırada. 2016’da Paris’i geçmemiz içten bile değil. Geçtiğimiz yıl ülkemizi en çok Almanlar, Ruslar ve İngilizler ziyaret etmişler.Ve Artvin, Eko turizmin, Doğa turizminin keşfedilmemiş başşehri. Böyle diyoruz da;Birileri bizden erken davranmış ve şöyle bir tespitte bulunmuş. Eğer dünyada ziyaret edeceğiniz 100 kent var ise bunlardan birisi de Artvin olmalı demişler bile. Londra merkezli Euromonıtor adlı Dünya Turizm Örgütü onaylı firma 100. sırada Artvin’i göstererek sessiz sedasız dünyaya ilan etmiş! İlk yüzde bir Artvin.
Bazı farkındalıklarımızdan bahsetmek istiyorum. Öncelikle Ülkemizin yolcu giriş çıkışı açısından ilk sırada olan bir SARP Sınır Kapısı var. Sezonda günlük 30 binlere çıkan yolcusu ve yıllık 6 Milyonu aşan ziyaretçi trafiği ile Sarp, Artvin, Doğu Karadeniz ve Türk turizme yön veren bir kapı konumuna yükselmiş!
İkincisi turizme istekli bir yerel halk var. Beklentileri ise finansal destek ile birlikte bir perspektif almak. İşte bizlerde bu “arayış toplantılarıyla” bunu yapmaya çalışıyoruz. Ve konuşulanları icraata dökmek peşindeyiz.
Belki ilginç gelecek ama Artvin yaklaşık 1 milyon turistle zaten tanışmış durumda.
Üçüncüsü Ülkemizin yüksek Karçal Dağları ile çevrili ve en korunaklı alanlarından olan ve doğal yaşam ve kültürü ile özgün, Macahel Bölgesi, tek biyosfer rezervi alanımız. Dünyada ise 621 biyosfer rezerv alanı var. Bu zengin ekosisteme sahip alanın, tescili ile birlikte binlerce turiste ev sahipliği yapmakta. Aynı alan Kafkas arı ırkının da gen merkezi… Dördüncüsü Artvin, zengin yöresel folklorik değerler ve çeşitliliği ile geleneksel kültürün en saf haliyle yaşandığı bir kent aynı zamanda. Bir diğeri, flora ve fauna zenginliğimiz. 3 bin bitki türü zenginliğimiz ile ülkemizde ilk sırada. Bu şu demek; Artvin sadace Artvin’i değil, Ülkemizi de dünyaya tanıtıyor.
Ve tabi ki Her ilçemizin ayrı bir güzelliği ve farklı kültürel dokusu ile gözde bir Artvin var. Bakınız Şavşat ilçemiz, cittaslow (sakin şehir) olma yolunda ciddi adımlar atarak, Karagölü ile unutulmaya doğru giderken yeniden öne çıkardığımız atlı yaşamı ile “sonsuzluğun derin vadisi benim” demekte.
Ardanuç’a geçiyorsunuz, Amerika’daki Arizona Kanyonu’ndan sonra Dünyada ikinci yükseklikteki kanyona sahip bir ilçemiz… Ve keşfedilmemiş… Şehirlerin ‘’oldcity’’ denilen alanlarından birisi olan Adakale’ye sahip… Bugün gidin tanıyamayacaksınız oraları… Tam bir renk cümbüşü haline getirdik… Eski şehri gelin buralarda görün diyoruz artık.. Benzer özelliklere sahip İtalya’nın bir kasabasından esinlendik… Yakında açılış yaparak görsel zenginliği hem eski Hükümet Konağını restore ederek hem de İskenderPaşa Camii etrafını düzenleyerek Turizmin hizmetine sunacağız…
Yusufeli, Kaçkarların ulaşılmaz muhteşem görseli ile tam bir trekking, kano ve raftingi ve Heli/kayak merkezlerinden birisi. İnanç turizmindeki yerini ise hiç tartışmıyoruz. Ve yeni yürüyüş rotaları ile yoluna devam etmekte.
İl merkezinde Hatila Vadisi ve Milli parkları, Kafkasör yaylası ve Mersivan Kayak Merkezi ile dağların yamacında benzersiz yerleşim düzeni ile ilginç tasarımlı bir butik kent. Görenin tekrar görmek isteyeceği tarzda…
Murgul, bakır madeni ile öne çıkarken belki de madencilik turizminin önemli bir merkezi haline dönüşebilir.Borçka, Macahel’i ile Karagöl’ü ile ve özgün kültürü ile zaten ana uğrak mekanlarımızdan birisi. Sonbaharın foto safarideki Papart ile iki adresten biri.Arhavi; Çifte köprüsü, Şelalesi ve klasik ve modern kültürün tam harmanlandığı ve deniz turizmini de içinde barındıran ayrı bir güzelliğimiz.Hopa, Sarp Kapısı ile Ülkemizin dışa açılan ana noktası ve bilindik turizm geliri elde ettiğimiz en büyük ilçemiz. Deniz turizminde, hatta plaj voleybolunda bile Ülkemizde önemli bir yere sahip.
Biz bu güzelliklere sahipken, dezavantajlarımızın tabi ki farkındayız.
Bakınız biz Akdeniz’le yarışmıyoruz. Yarışmayacağız da…Hatta şunu söyleyeyim. Doğu Karadeniz’in diğer illeriyle örneğin Rize ve Trabzon’la bile yarışmıyoruz. Çünkü bizfarklı olduğumuzun farkındayız. Ve yolumuza nitelikli yani paralı turistle ve turizm çeşitliliği ile devam etmek istiyoruz. Onun için turizm acentalarına diyoruz ki, bize turist getirirken sadece ve sadece Artvin’e özel turizm programı yapınız. Bir haftalık bir programı dolu dolu çizecek ve başka bir alanı zaten aramayacaksınız…Biliyoruz ki Artvin: Coğrafyası zorlu, Yatırım maliyetleri yüksek, Metropol kentlere uzak, Turizm alt yapı, eğitim, ulaşım sektörü alanlarında yetersiz. Bina dış cephe giydirmeleri, Borçka ilçesi başta olmak üzere bize yakışmayan görsellikte ve sorunlu… Ve fakat yine biliyoruz ki; Artvin; doğa turizminin keşfedilmemiş başşehri.
Foto ve jeep safari, kampçılık, av turizmi, inanç turizmi, kanyoning, heli/kayak, kuş ve kelebek gözlemciliği, ahşap mimarisi, endemik turizm ve çiftlik turizminin ve nihayet otantik kültürü ve folklörü ile ülkemizin en önemli zenginlik kaynağı…
Bakınız yaklaşık bir buçuk yıldır Artvin’deyim. Artvin tanıtımı denildiğinde sadece geniş ürün yelpazesini yada gastronomisini tanıtalım diye yola çıkmadık. Çünkü hemen her ilimiz bunu yapmakta. Biz turizmin kültürle birlikte anlamlı hale geleceğini bilmekteyiz.
Her organizasyonumuzda unutulmaya yüz tutan kültürel değerlerimizi ortaya çıkarmaya çalıştık. Amatör bir ruhla ve profesyonel bakış açısı ile bunu yapmaya çalıştık…Ve ziyaret edeceklere dedik ki, eğer ilimizi ziyaret edecekseniz sadece muhteşem görselliğimizi görüp gitmeyeceksiniz, bizi ve kültürümüzü de tanıyacak, tekrar ve tekrar gelmek üzere bizden ayrılacaksınız. Ve bunun için de küçük ve samimi dokunuşlarla yolumuza devam etmekteyiz. İl merkezinde Ülkemizin en büyük Atatürk Heykeli’nin olduğu alanı yeniden tasarlıyoruz…
Kafkasör alanını Boğa Güreşlerinin final yeri yaparken de Turizm Gelişim Planına uygun şekillendirmek istiyoruz. Artvin Kalesi’ni yeni kimliği ile turizmin hizmetine sunuyoruz. Teleferik yatırımı ile sadece ulaşımı değil, turizm alanlarına da ulaşacak planlamaya gidiyoruz. Kazı ve restorasyon çalışmaları ile eskimeyen kültürümüzle Artvin’i ve ziyaretçilerini yeniden tanıştırıyoruz. Botanik bahçesi ile Dünya’da ilk 3’e girecek alt yapı çalışması içerisine girmenin yollarını aramaktayız. Barajlardan turizm konsepti içinde nasıl yararlanırız onun peşindeyiz.Kültür ve sanat alanında bir kent müzesi ve gösteri ve sanat merkezi oluşturmak konusunda çaba sarf etmekteyiz. Büyük şehir olmak gibi bir iddiamız yok. Fakat kimlik kazanmış butik bir kent olmak gibi iddiamızı her yerde dile getiriyoruz. Ülkemizin 2023 hedefine biz de Artvin olarak katkı sunmak istiyoruz. Hem ülkemiz, hem de Artvin kazansın istiyoruz.Bu organizasyonda emeği geçen herkese Teşekkür ediyorum…
Çoruh Üniversitesine, sunum hazırlayan tüm öğretim üyelerine, Milletvekillerimize, Kaymakam ve Belediye Başkanımıza, işadamlarımıza, STK’lara, rehberlere, acentalara, hotelcilik sektöründeki arkadaşlarımıza ve tabiî ki geri planda yani işin mutfağındaki tüm arkadaşlara ve genç turizmcilere Artvin adına Teşekkür ederken Turizm Çalıştayımızın başarıya ulaşmasını gönülden temenni ediyorum” diyerek konuşmasına son verdi.
Artvin Turzim Çalıştayında “Artvin'in Ekolojik Yapısı ve Turizm Potansiyeli" sunumuyla Artvin Çoruh Üniversitesi; Prof. Dr. Aydın Tüfekçioğlu, "Artvin'de Doğa Sporları ve Turizm Potansiyeli" sunumuyla Doç. Dr. Fatih Bektaş, Karadeniz Teknik Üniversitesi, "Kırsal Turizmde Nallıhan Örneği ve Artvin için Öneriler" Mustafa Bektaş, Kırsal Turizm Uzmanı, "Artvin'de Tarihi Yapılar ve Turizm"Yrd. Doç. Dr. Osman Aytekin, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi "Artvin-Batum Turizm ilişkileri Ayşe ÖZTEK, Turizm Profesyoneli, "Artvin Florası ve Turizm Potansiyeli" Prof. Dr. Özgür Eminağaoğlu, Artvin Çoruh Üniversitesi "Artvin'in Ekoturizm Potansiyeli"Yrd. Doç. Dr. Hilal SURAT, Artvin Çoruh Üniversitesi "Artvin'in Faunası ve Turizm Potansiyeli" Doç. Dr. Temel Göktürk, Artvin Çoruh Üniversitesi işletmeci Gözüyle Artvinde Turizm Yusufeli İsmail ALTUNAY, Altunay Pansiyon Sahibi, Artvin "TürkiyedeEkoturizm ve Bölgeye Yansımaları" Bülent Saral, Tursab Doğa Macera ve Sürdürülebilir Turizm Komitesi Başkanı anlatımlarıyla son buldu.