26 / 11 / 2024

Asya Port, Türkiye'deki en büyük limanlardan biri olacak!

Asya Port, Türkiye'deki en büyük limanlardan biri olacak!

Tekirdağ Belediye Başkanı Adem Dalgıç, “Çevre düzeni planını yaparak sanayi ve tarım alanlarını belirledik. Artık kimse, ‘Şuradan toprak aldım üstüne fabrika yapayım’ diyemeyecek. Tarım topraklarının imara açılması devri kapandı” dedi...




Başta Çorlu ve Çerkezköy’deki fabrikalar olmak üzere Türkiye’nin önde gelen 1500 sanayi kuruluşunu bünyesinde bulunduran Tekirdağ ilinde çevre düzeni planını yürürlüğe koyduklarını belirten Tekirdağ Belediye Başkanı Adem Dalgıç, “Sanayiyi disiplin altına aldık. Sanayi ve tarım alanlarının sınırlarını çizdik. Artık, ‘Şurada tarla aldım, üstüne bir fabrika kondurayım’ devri bitti. Tarım arazilerinin imara açılması dönemi de kapandı” dedi.

Çevre düzeni planı doğrultusunda 25 binlik planları da yaptıklarını kaydeden Dalgıç, şunları söyledi:

“Tekirdağ ulaşım açısından yatırımcılar için cazip bir il. Daha iyi imkanlarla gelişme potansiyeli olan bir il. Yatırımcı organize sanayi bölgelerindeki boş parsellerde yatırım yapabilecek, katma değerli yatırımlarla istihdamın artmasına fayda sağlayabilecek. Tarım toprakları da planda belli. Artık tarım arazilerini ne imara açabilirsiniz, ne de sanayi yapabilirsiniz. O artık bitti.”


‘Yatırımcı daha ne ister?’

Kara, deniz, hava ve demiryolu ulaşımı imkanları, Avrupa’ya yakınlık ve nitelikli işgücü açısından Tekirdağ’ın yatırımcı için cazip bir il olduğunu ifade eden Dalgıç, şöyle konuştu:

“Varolan ulaşım olanaklarının yanısıra yeni yapılan limanlar ve planlanan otoyollar ile belediye olarak bizim yaptığımız altyapı ve üstyapı çalışmaları sayesinde Tekirdağ yatırımcılar açısından cazip hale geldi. Ulaşım imkanları çok iyi. Her yer düz çok rahatça dolaşabileceğiniz bir il. Çorlu’da havaalanı faaliyette. Demiryolu ulaşımımız eskiden beri var. Limanlara bağlantılı demiryolları da açıldı. Çevre düzeni planında lojistik merkezin yeri ayrıldı. Liman kolaylığı varsa, içme suyu, yağmur suyu, kanalizasyon sıkıntısı çekmiyorsa, nitelikli işgücünü kolayca buluyorsa, yatırımcı daha ne ister?”


Dev bir liman yapılıyor

İhracat ve ithalat taşımalarında kullanılmak üzere Tekirdağ’da inşaatı devam eden limanın ilk etabının 29 Ekim’de açılacağını kaydeden Dalgıç, şu bilgileri verdi:

“Bir limanımız vardı. Akport almıştı. Şirket vazgeçince devlet geri aldı. Atıl kaldı. Zayıf bir şekilde çalışıyor ama potansiyeli iyi olan bir liman. 10 kilometre ileride, Barbaros tarafında Asya Port adlı yeni limanın inşaatı devam ediyor. Dünyanın üçüncü büyük liman işletmecisi İtalyan MSC şirketi, Türk ortağıyla birlikte yapıyorlar. Ambarlı’nın, kapatılan Haydarpaşa’nın bütün yükünü alacak. Türkiye’nin en büyük limanlarından bir tanesi olacak. Mersin ve  İzmir  limanları gibi olacak. Kapasite bakımından onları geçebilir. Artık İstanbul değil, Tekirdağ limanı olacak. Türkiye’nin Avrupa’ya açılan kapısı olacak.”


Yeni otoyol yapılacak

TEM otoyolu ile E-5 arasından geçecek yeni bir otoyolun planlandığını hatırlatan Dalgıç, şu bilgileri verdi:

“Marmara Bölgesi’ni bir daire şeklinde dolaşacak olan yeni otoyol ile Tekirdağ’a ulaşım daha da rahat olacak. Bu otoyol İzmit Körfez Geçişi ile Çanakkale’de yapılacak boğaz köprüsünü birbirine bağlayacak. Tekirdağ’dan bu yola bağlantı yolu olacak. Trafik sıkışıklığını biz de yaşıyoruz. Şehir merkezi dolmuş durumda. Sorunu çözmek için ulaştırma master planını yaptık. Bazı sokakları yayalaştıracağız. Kavşakları yeniden düzenleyeceğiz. Tek yön uygulaması yapacağız. Şehrin merkezinde kurulmuş olan pazaryerini kaldırıp başka bir bölgeye taşıyacağız. Pazar halen şehrin ana caddesine kuruluyor. Pazar kurulan günlerde trafik akmıyor, ambulans, itfaiye geçemiyor. Yeni pazaryeri alışveriş merkezi gibi olacak. Cazip ve müşteri çeken bir yer olacak.”


Şehrin altyapısı tamam

Tekirdağ şehir merkezinin altyapısının tamamlandığını kaydeden Dalgıç, şu bilgileri verdi:

“Çevremizdeki yazlık alanlar ve diğer bölgelerdeki projemizin ihalesini yaptık. İller Bankası aracılığıyla ihalesini yaptık. Uzun vadede Tekirdağ ilinin yüzde 100’ünde içme suyu, atık su, kanalizasyon olacak. Bütün il çapında ilçeler de dahil olarak konuşuyorum. Şehir merkezinde zaten ihalesi yapılmış durumda. Japonya’dan JİCA kredisi bulduk. Altyapı ihalesini yaptık.”


‘Yazlıklar boş duruyor’

Denize sahili olan bütün illerde yazlık sorununun olduğunu vurgulayan Dalgıç, “Büyükşehirlere yakın sahillerde geçmişten bu yana yazlık mekan yaratılmış. Çocukluğumdan beri doldu o güzelim sahiller. Buraları özel mülkiyet, imara açılmış ve yazlık yapılmış. Çoğu kullanılmıyor. Yazın bile gelseniz boş duran yığınla yazlık görürsünüz. Bunlar Türkiye’nin çözmesi gereken bir sorun” diye konuştu.



Fehim Genç/Milliyet 


Geri Dön